Sv: Vikttråden 2013
För mig har det räckt med att sluta äta pasta, som jag ALDRIG trodde jag skulle klara av. Älskar pasta....... Nä, älskade pasta, nu blir jag nästan äcklad
Och även vitt bröd. Allt annat äter jag men i måttliga mängder. Godis och glass fungerar för mig som belöning en dag i vecka. I lagom mängd.... Jag har min stränga övervakare hemma
Men jag vet att det finns andra som har svårare med att tillåta sig det och istället falla tillbaka.
Men för mig så kan jag ju på en onsdag när jag blir frestad i affären säga till mig själv: Jamen det är ju inte fredag idag, så är det inget mer med det.....
Långhelger är det såklart svårare när godsaker hör till.
Men det är sånt som har gjort att jag har slutat försöka tidigare. Jag klarar inte av att vara hungrig. Då rör jag mig hellre. Däremot måste jag lära mig skillnaden på sug och riktig hunger.
Just nu försöker jag dra ner på kolhydraterna bara för att minska sötsuget. Det är helt galet svårt, särskilt nu när jag har pms! (åt godis och hamburgare igår) Men det är så bra att ha hittat den här tråden så att man får tips och idéer och inte minst peppning.
Har promenerat 5.5km med vovven och ska jogga med min kompis i em. snart bär det av mot husdjursmässan!
För mig har det räckt med att sluta äta pasta, som jag ALDRIG trodde jag skulle klara av. Älskar pasta....... Nä, älskade pasta, nu blir jag nästan äcklad
Och även vitt bröd. Allt annat äter jag men i måttliga mängder. Godis och glass fungerar för mig som belöning en dag i vecka. I lagom mängd.... Jag har min stränga övervakare hemma
Men för mig så kan jag ju på en onsdag när jag blir frestad i affären säga till mig själv: Jamen det är ju inte fredag idag, så är det inget mer med det.....
Långhelger är det såklart svårare när godsaker hör till.