Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Fast jag har en rivstart på måltidsersättningar nu så då är det ju naturligt att vara hungrig antar jag. Det blir annat när jag går över på normala maten. Det har gått förträffligt bra hela denna vecka förutom igår.

Jag du har varit jätteduktig! Och om det är för att rivstarta är det nog hållbart, om du sen kan gå över till nyttig mat:)

Skriv vad du tycker. Det är kanske jag som tänker fel...?

Jag gissar att det har att göra med att det inte är vikten som säger om du är snygg eller inte..? Och jag håller i så fall med.
Men någonstans så är det ju du själv som ska må bra med dig själv. Och om man kopplar i hop sin (över/under)vikt med dåligt mående ( i mitt fall: trötthet, dålig hy, mm..) Om jag inte kan förlika mig med mig själv så som jag är nu, hur ska jag då kunna må bra?

Visst jag hade kanske kunnat jobba med min egen självbild och acceptera/lära mig att tycka om min kropp i dagsläget. Men jag vill inte det, för min kropp mår inte bra på det här sättet och den förtjänar att må bättre.

Prallan & Aida

Ja, jag har valt att ta det för var det är, det sista jag behöver nu är att tappa motivationen ;) Men det ligger naturligtvis djupare problem bakom hummandet i soffan, som kanske inte bara har med utseendet att göra. Men på sätt och vis hänger det faktiskt ihop med vikten. Jag måste helt enkelt gå ner i vikt för min egen skull, för jag trivs inte med mig själv. Och då påverkar det även min omgivning negativt. Sen kan man ju framföra det på olika vis såklart, även om jag tror de känner mig så väl att de förstått att jag inte är hjälpt av någon medömkan:angel:

Senast ändrad:

Prallan & Aida

Ja, jag har valt att ta det för var det är, det sista jag behöver nu är att tappa motivationen ;) Men det ligger naturligtvis djupare problem bakom hummandet i soffan, som kanske inte bara har med utseendet att göra. Men på sätt och vis hänger det faktiskt ihop med vikten. Jag måste helt enkelt gå ner i vikt för min egen skull, för jag trivs inte med mig själv. Och då påverkar det även min omgivning negativt. Sen kan man ju framföra det på olika vis såklart :angel:

Det är ju såhär jag menar :) Att det är för sin egen skull, men man påverkar sin familj när man inte mår bra med sig själv. Hoppas verkligen att de älskar oss med eller utan extrakilon :laugh: Vilket jag känner att mina nära gör :love::love::love:

Vad bra, och det tror jag faktiskt att de gör :)

Min son är väldigt ung och ganska obetänksam, och synnerligen smalspårig i sin smak så den kommentaren kan jag skämta bort......

Vad det gäller den andra har jag haft tid att fundera på detta LÄNGE. Och jag tror att det är ett bekvämt sätt för mannen att skylla allt på några kilon, för det är lättare att göra något åt i hans ögon, än att behöva rannsaka sin egen del i det hela. Men nu får det vara nog med trådkap från min sida....;)

Jag hade tagit kommentaren som en komplimang och dessutom hade det gett mig energi att ta tag i mitt liv.

Jag hade tagit kommentaren som en komplimang och dessutom hade det gett mig energi att ta tag i mitt liv.

Tack, just vad jag behövde höra! Ja jag tycker om när man kan få ut något konstruktivt ur kritik,( efter att ha bölat ut en stund hos någon av hästarna först, för de håller alltid med mig :love:)
Och nu tänker jag så här: att jag ska göra detta för min skull, och är det fler som sedan kommer njuta av resultatet så är det väl en bonus.

Tråden kom med så perfekt timing!

Självklart ska du göra det för din egen skull. Om det skulle vara att du mår bra med dig själv som du är nu så ska du ju givetvis inte kämpa för någon annans skull. Men när sonen kommenterade har han kanske känslan av att något faktiskt har hänt sen kortet togs. Jag har ju ingen bakgrund så jag svamlar bara. Jag är säker på att du inte gör dina nära lyckligare för att du blir smalare men om du själv blir lycklig av en förändring mår ju såklart dom runt omkring bättre också.

KL

jag vill ocksa vara med! :D vet egentligen inte om jag vill tappa vikt, har ingen vag! men jag gissar pa att jag ligger runt en 75kg nu, ideal vikten hade val varit runt en 65kg men det ar utan muskler.

Jag behover komma tillbaka i fältkondition efter att ha suttit framfor datorn for mycket dem senaste tva aren. Sa jag skulle behova fa tillbaka lite spanst i kroppen och kunna klattra upp for ett berg eller ga pa heldags hike med 25-35 kg packning utan att avlida. Igar gick jag en promenad pa en timme, tanker ga ut igen efter att jag skrivit det har. Springa ar tyvarr omojligt eftersom det ar total blank is overallt har i skogen :crazy: skulle vilja borja med min boulder klattring igen, men har inte rad :cry: det ar mer an dubbelt sa dyrt att klattra i Uppsala mot vad det var i Cambridge :( far vanta till sommaren och kopa lite extra utrustning och klattra har hemma :angel:

Kl

Ville mest bara tipsa om en annan träningsapp som verkar stämma med kalorierna, nämligen Endomondo!
Jag använder den och är jättenöjd, massa olika träningsformer man kan lägga in och så kan man dessutom lägga till vänner där så man ser vad dom gör och blir peppar att själv motionera!

Annars går det ganska segt för mig, men har tagit tag i massa teoretiska uppgifter som här släpat efter mig. Och tänker på att inte äta för mycket! Drar ner på portionerna igen. Är så duktiga på att trycka i mig en massa alldeles för fort, och sen mår jag illa och är proppmätt. Mycket skönare när man slutar äta i tid, verkligen skönare mättnadskänsla! Och så varken åt eller drack jag någonting när jag var på bio igår med föräldrarna, tjoho!

KL

Jag mätte inte i cm förra lördagen när jag började men väl idag. Kan konstatera att jag efter min långa kortisonbehandling då jag gått upp så mkt idag ligger på 7 cm mer i midjan samt 3 cm mer runt stussen än innan.

Kan du inte börja på ett gym nu tills vädret blir bättre?:idea:

inte med min ekonomi tyvarr :( sa det blir promenader for tillfallet. Men fran nasta vecka ar jag i Uppsala mandag - fredag och jag hoppas pa att det ar lite battre sandat dar :D (battre sandat an innan jullovet i alla fall!)

Runkeeper ger även mig glädjesiffror.

Jag har sedan fler år tillbaka gått på följande formler:

Löpning: Förbränning = 1 kcal per kilometer och kilo kroppsvikt. En person på 70 kg förbränner 70 kcal per km eller 700 kcal per mil.

(Rask) gång: Förbränning = 0,5 kcal per kilometer och kilo kroppsvikt. En person på 70 kg förbränner 35 kcal per km eller 350 kcal per mil.

Får alltså lägga in en rättning för mitt inlägg ovan; det ska vara ca 35 kcal per km och inget annat. 40 kcal per km gällde när jag vägde lite mer.

Fast där stämmer min Runkeeper rätt bra. Den påstår att jag bränner 680 kcal på att springa en timme i knappt 10 km/h, och 340 på att springa en halvtimme. Väger lite mindre än ditt exempel.

*KL*
...och just sprungit en halvtimme har jag gjort två gånger sedan tråden startade, vilket känns bra. Däremot äter jag mer än mitt önskade kaloriintag men inte mer än jag förbrukar.

Har satt som mål på Runkeepern att springa 60 km på en månad. Men det hänger ju mycket på väder och underlag om det går att genomföra.

Senast ändrad:

En dålig dag här :) Ätit alldeles för mycket, men jag har ändå gått en rejäl promenad och mockat ut hönshuset vilket var tungt. Samtidigt tror jag inte en dag förstör så mycket.

Här är min motivationsbild. I denna formen ska jag komma igen...

untitled.bmp

Jag provade appen men det var ingen skillnad i kaloriförbrukning. Brände till och med en kalori extra på samma sträcka. Däremot gillade jag verkligen appen! Till och med ridning fanns med!
Nu har jag varit ute och joggat fyra km och sammanlagt har jag promenerat lite över en mil. Jag är rätt mör nu...

åh shit vad du har motionerat! Duktigt!! :) Jag har gått 45 min idag, känner av min SI-led så jag tar det jäkligt lugnt så jag inte är sängliggandes om några dagar.. Ska gå i morgon med, men när det gäller motion så får det det blir känner jag.

men du har trots allt rört dig, inte bara ätit och legat på soffan :) Kanon ju!

Fin bild btw :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka