Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Det var riktigt gott :d

Gillar ni bilder så kan jag alltid fortsätta lägga ut, är nördig och fotar min mat varje dag :angel:

KattenMedHatten: Bra jobbat! :)

Åh, men Vårruset är super! Ska du springa själv eller i lag? Jag har sprungit i lag tidigare, urkul med trevlig picknick efter (om man springer i lag!) Man kan alltid klämma sig runt, men en rekommendation är att ladda upp ordentligt innan. Det har nämligen inte jag gjort någon av de två gånger som jag varit med i vårruset :angel:

Första starten hade jag magkatarr som blivit värre och värre i flera veckor, och sista veckan innan start levde jag på en dl proviva mango om dagen i en vecka. Tog mig runt på 30 min men mådde INTE bra efteråt (konstigt? :angel:), andra gången åt jag prinsesstårta till lunch och satt på buss i många många timmar, inte den bästa uppladdningen där heller :o

Har tänkt springa flera ggr tidigare men har aldrig blivit av. En gång var jag anmäld men blev magsjuk. Men tänkte att jag vet ju hur jag fungerar- jag behöver lite mål och krav på mig.. Annars tar jag aldrig tag i saker.
Springa i lag låter kul! Men just nu har jag ingen i min bekantskapskrets som vill springa.. alla jag sagt det till säger bara att "Gud vad jobbigt.. gör det du ...men jag orkar inte"
Så än så länge är jag själv i mitt lag.... Om ingen här vill vara med..Haha.. Buke-laget! :bump:

Jag har inte varit inne på ett tag och har tröstätit en hel del. Jag var hos gyn och skulle undersöka om det fanns någon hjälp att få mot min PMS samt försöka hitta något bra preventivmedel. Det visade sig att jag var gravid och eftersom det inte passar med fler barn just nu så ska jag göra abort. Det är någonting som jag verkligen grämer mig för eftersom jag verkligen vill ha ett barn till. Men jag måste bli klar med plugget först.
Trodde att jag skulle göra abort i dag men tydligen så måste jag vänta ytterligare och jag vet inte hur länge. Det är ta mig tusan tortyr!
Jag har i alla fall försökt promenera lite varje dag och när jag är klar med det här så ska jag ta tag i träningen på allvar igen och börja väga mig varje vecka. På återseende!

Vart ska du springa någonstans? :)

Du kan ju säga till dina kollegor eller vänner att det "bara" är 5 km! (för mig är det 5 km bara i alla fall :angel:) och att det faktiskt finns gå-grupper! (det var två i vårt lag förra året som gick, pga springförbud och höftproblem). Finns många som t.ex går med barnvagnar och så i gågrupperna :)

Tänkte springa i Sthlm..finns två tillfällen i slutet av maj.

Ja..jag ska försöka se om ngn mer vill hänga på.. Man får ju helt enkelt ta sig runt i sin takt..Det tänker jag göra i alla fall.
Är inte ute efter att göra en bra tid utan vill ha ngt mål att träna inför. Något som motiverar mig.:)

Ja precis, jag har också haft inställningen att bara ta mig runt, även om jag haft bra kondition. Jag har nämligen en mental spärr vid lopp och där mkt folk är iblandade, så även om jag konditionsmässigt kan springa en mil så ger jag automatiskt gärna upp efter halva sträckan (2,5 km i detta fallet) bara för att den mentala biten ger upp. Därför är jag med i lopp för att träna bort spärren, det är min största last :)

kl

Verkade som att bilderna jag la upp tidigare var uppskattade... Så jag tänkte jag lägger upp en till. :)
Jag hittade en såå osmickrande bild på datorn idag, tagen den 1 januari. Så då tog jag en till minst lika osmickrande bild. ;)

osmickrande_5123d6fae087c308192ba3ee.jpg

1 januari vs 19 februari

Javisst finns det en dubbelhaka där, men inte riktigt lika stor som tidigare... :)

Snyggt jobbat!!!

Absolut! Min inspiration och motivation till matlagning ökar av att dokumentera maten i listor och bilder, så det är bara kul att dela med sig av! :)

Vad jobbigt, Linnea. :( Hoppas att du inte behöver vänta allt för länge, och ta hand om dig!

Startvikt (10/1): 66,2 kg
Delmål: 64 kg
Slutmål: <62 kg

16/1: 65,8
22/1: 65,0
31/1: 65,0
7/2: 65,3
14/2: 64,4
20/2: 63,4
- 1,0

Totalt: - 2,8 kg

Ett skepp kommer lastat med bananer! :banana: :banana: :banana: :banana:

Min vägdag är egentligen i morgon men jag kommer troligtvis inte kunna väga mig då så det fick bli i dag istället. Om jag har tillgång till vågen i morgon får jag väl ändra resultatet (och hoppas att det inte ökat på några hekton igen! :D).

*Kl*

Veckans invägning visar -1 kg. Nu väger jag 71.8 kg, så sammanlagt -3,5 kg sen början av året. Denna vikt verkar förövrigt vara min kropps trivselvikt för jag har svårt att komma under den och hålla mig där. Ändå har jag tio kilo att gå ner. Ännu mer om man ska gå på bmi. Bara att kämpa vidare.

Tack! Ja jag hoppas på att läkaren ringer i dag. Ska ta mig en promenad med hunden om några timmar ska bara plugga lite först.
Känner mig konstigt nog piggare idag. Kan vara så att järntabletterna har börjat göra sitt.
Ni som ska springa vårruset bor ni i Stockholm? Man kanske skulle få igång en liten springgrupp? Kunde ju vara bra att peppa varandra ännu mer!

Usch, hoppas du inte behöver vänta så länge!

*KL*

Mitt träningspepp har varit långt borta, men nu börjar jag äntligen bli frisk! Nästa vecka blir det "bara" promenader för då åker vi till fjällen!

Jag har fått ett nytt mål! Att vara i bikiniform januari 2014, för då blir hela familjen bjudna till Thailand!!! Då jäklar ska jag ha en plattare mage och inte typ se gravid ut som jag gör nu. Är sjukt peppad på att åka!!

Vägde mig igår, väger 54,9. Men om jag mäter så tror jag inte det är någon skillnad tyvärr...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka