Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

kl

Och idag till bloggen var det dags att ta ett nytt kort på mig i mina "nya" byxor, ett par kostymbyxor som absolut inte går att fuska sig till att få på sig. För dom har ingen stretch eller liknande i sig ALLS.

Och alltså, jag är chockad. Egentligen ska jag bara prova dom 1 gång i månaden, men jag ska göra det den 20:e, och nu blev det ju rätt tätt inpå min startbild, men jag ville få datumet rätt direkt. Och kolla.... Alltså jag förstår det inte. Jag fick INTE upp byxorna något mer än på första bilden när jag tog den, jag lovar. Jag försökte dra men det gick bara inte.

TVÅ veckor har alltså det här hänt. Och jag har bara gått ner ca 700 gram på den tiden. Så det är inget massivt viktras direkt, men bilderna talar ett tydligt språk... :)

byxor2_5123db69ddf2b32b75b0c688.jpg

Jag har faktiskt härmat dig. Har tagit liknande kort men jag är så feg så jag vågar inte lägga upp några kort på det.

Visar tydligt att vågen är ett rätt trubbigt instrument.

Det händer ju rätt mycket med kroppen även efter viktnedgång, i den nya vikten. Jag har gått upp ett kg från lägstavikt, men är betydligt tunnare nu än tidigare, om jag ser till kläders passform t ex.

Tycker du har hittat ett ypperligt sätt att mäta framgångarna, lite roligare och mer hands on än att mäta med måttband. Riktigt bra jobbat!

Så tråkigt Linnea. Hoppas de ringer snart så du slipper gå och vänta :(.

Har ju tyvärr inte tid att åka till Stockholm i Maj för vårruset men däremot om någon vill bilda ett Bukelag i Gävle eller Falun är jag på :)

Och när vi ändå pratar löpning och lopp så kanske vi kan stråla samman från hela landet i Stockholm lördag 7 september och springa/jogga/gå Tjejmilen i lag Buke :bump: ?
Bo på hotell, äta gott och jämföra kroppsförvandlingar :D

Ikväll är det dags för mitt zumbapass, har längtat hela veckan.

Det är ju jättebra att du härmas, för det är jättebra pepp. :) Och ibland när vågen är dum, så kanske byxorna är snälla iallafall.
Lägga upp behöver man ju inte, det är ju för sig själv man kan behöva dom. :)

Lovisaleonora_: Eller hur! Man ska inte stirra sig blind på vågen, även om jag själv också gör det... :) Men med hjälp av två olika byxor börjar jag iallafall inse att man inte behöver gå efter vad vågen säger alltid. :)

Kan vara skönt att se förändringar även om vågen står still. Och en nyttig läxa, just detta att saker faktiskt händer (om man sköter sig) även om just vågen vägrar samarbeta. Lättare att inte ge upp/ge efter om det sker en utveckling.

Men vad är det som sker i kroppen då man blir så pass mycket smalare utan viktminskning? Jag fattar inte.

Inte jag heller. Jag motionerar inte annorlunda (så det är muskler som stramar upp), jag äter och dricker inte så nyttigt att det är anmärkningsvärt (tvärtom emellanåt).

Det är nog helt enkelt kroppen som formar om sig.

*kl*
Vägdag och ligger fortfarande ett halvkg över vad jag vägde innan mensen. men det går iallafall åt rätt håll (igen)

Kör lite periodisk fasta för att komma in i ordentlig ketos igen. Låg på 1,1 mmol i morse och hoppas på att vara uppe på 2,5 till fredag.

Fick stoppa det hembakade (glutenfria) kesobrödet i frysen, var alldeles för gott och lättätet :p

*KL*

Angående mens och vikt. Är det på grund att man samlar på sig vätska och typ svullnar under mens som man även går upp i vikt? Jag går alltid upp 1-2 kg under dessa dagar...

kl

Har knappt skrivit här :o Men sköter mig rätt så bra, iallafall dom flesta dagarna. Verkar inte få viktökningsbiverkan från mina nya tabletter :banana: så går sakta sakta åt rätt håll. I morse visade vågen 63,3kg

Kl*

Här är jag gärna med.Började träna förra veckan så har gått ner 1,6 kg sen förra måndagen.Mitt första delmål är att gå ner 5 kg innan sista mars så det börjar ju bra :).

KL

Dagens lunch blev banankaka kryddad med kanel, serverad med keso, banan och hallon.

2 ägg
2 bananer (en halva till serveringen)
hallon
Keso

Mosa ihop ägg och bananer, stek på medelvärme till den blivit nästan genomstekt (för att den ska hålla ihop när man vänder den), stek klart på andra sidan. Servera!
(Tips är att steka mindre pannkakor i en liten stekpanna, risken är mindre att de blir "pannkaka" ;) då)
bananpannkaka_011_5124cedc9606ee698b2f94d2.jpg

Låter som ett lagom delmål tycker jag, det fixar du! :bump:

Jag är i chock!
Rensade i garderoben igår och plockade fram byxor jag inte kunnat ha riktigt...det paret jag har nu satt så tight att det blev värsta "muffinseffekten" runt hela mig, kunde knäppa dem men de kom inte upp i midjan för rumpan var för stor :p

Nu tog jag på mig dem...
Och fick plats med EN KNUTEN NÄVE innanför byxlinningen, och de sitter inte på "halvstång" heller :bump:

Har förresten ökat på gymmet, höjt några vikter och kör de flesta repetitionerna 3x15 istället för 2x12.
Egentligen tänkte jag fel och trodde det var 3x12 och tänkte att då kan jag ju öka till 3x15...sedan såg jag att det var 2x12 ju :D

Men det går det med! :bump:

Och jag har provat något nytt,bantningsprodukter :eek: :D
Nutrilett bars (tror jag dom heter) blä........smakar som mjuk klikaka med jordnötsmak och en vidrig eftersmak,men har jag nu köpt dom så ska dom ner,även om det ska ske med nypa för näsan o kräkhinken i andra handen,snabbt nersköljt med vatten.
Och när dom är slut så provar vi inte det någon mer gång :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?

Hästrelaterat

• Få skimmel vit
  • Hjälp