Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Ush jag håller med dig angående vågen, blev faktiskt lite uppgiven när jag ställde mig på den efter att i ett par års tid undvikit den.

Fraggel_tess
Startvikt: 93 kg
Målvikt: 72 kg

Filuran
Startvikt: 70 kg
Målvikt: 60 kg

Kellie:
startvikt: 74 kg
Målvikt: 62 kg

Jennis
Startvikt 77,7kg
Målvikt: 65kg

Jerseyite
Nu: 131.8 pounds
Målvikt: 118 - 120 pounds

Anna-KarinO
Startvikt 73kg
Målvikt 68kg

Ankan
Startvikt:68kg
Målvikt: 55kg

Dessy
Startvikt: 86 kg
Målvikt: 68 kg

Katten
Startvikt: 80 kg
Målvikt: ca 65 kg

Hemlig
Startvikt: 54 kg
Målvikt: 62 kg (helst till sommaren)
Längd: 170 cm

LindgrenV
Startvikt: 85 kg
Längd: 180 cm

Chiara
Startvikt: 83,7 kg
Målvikt: 70 kg

Petronilla
Startvikt: 104 Kg
Målvikt 1: 98 kg

Frokennorlin
Startvikt: 67 kg

Svea:
Startvikt: X
Målvikt: X-10,4

Riverside:
Startvikt: 72 kg (Idag)
Målvikt: 59 kg
Längd: 159 cm

Cocos:
Längd: 172
Startvikt: 73
Målvikt: 62

Poisonous
Startvikt: Runt 104kg.
Målvikt: 80kg
Längd 171

Jemeni
Startvikt: 72kg
Målvikt:65kg

Understruken
Startvikt: 77kg
Målvikt: ca 68
Längd: 168cm

Musen21
3/1-13
Startvikt: ca 74 kg
Målvikt: 65 kg

Kviga
Svartvikt: 80
Målvikt: 65

Svarta Sara:
Startvikt: 102kg
Målvikt 1 delmål: 82 kg

Dobbis
StartVikt 80kg med kläder (och efter lunch)
Målvikt 65-68kg

Linnea F
Startvikt 77kg
Önskevikt 65kg

Terwa
Startvikt 69 kg
Målvikt 59kg
Längd 158

Sassiball
Startvikt 69kg
Mål 62kg
Längd 168

Lissie
Startvikt: 87 kg
Längd: 165 cm.

Prallan
Midjemått
Start:91cm
Mål: under 80cm

En ny dag är kommen. Gick bra igår förrutom att jag åt tre salt lakritsbitar, men jämfört med tidigare hade jag lätt kunnat ta en halv påse eller mer.

Om en stund när min lilla mini Fraggel har ätit så är det dags att ge sig ut med hund och barnvagn i det fina vädret.

Men åh- SMART! Varför tänkte inte jag på det!?

tanten- ja det är ju också smart. Nästan bättre. Då behöver jag ju inte ens försöka komma på på vilket utav alla mina "bra ställen" jag har lagt tumstocken på :D

Jag hänger gärna på. Tog tag i min övervikt i höstas och har lyckats klämma mig ner drygt 19 kg under perioden sept fram till jul. Är mycket nöjd med det - men nu är det dags att ta tag i livet igen efter totalt frosseri under helgerna :D

Har i alla fall inte gått upp så vansinnigt mycket i vikt - lagt på mig 2 kg under jul och nyår - vilket är helt OK efter jag ätit godis under julen förutom all mat. Tidigare har jag haft strikt godisförbud - och nu är det slutätit med godis och kaffebröd.

/Lizzie

-19 kg på den tiden? :eek: Jösses människa dela med dig av dina knep ;)
Bra jobbat :bow:

*Knapplån*
Själv har jag stått still i ca 6 veckor, inte ett gram ner men..... Idag när jag höll på att krångla med att få ut min för närvarande tonårstrotsiga tvååring i hagen , och dansade runt en stund på vägen, så åkte täckbyxorna ner på låren :D

Tur jag sparat ett par i storlek mindre i garderoben. Så kanske ska jag börja mäta istället?

Ja det vore väl bra att mäta i stället om vågen står still :) det verkar ju ha hänt ngt cm-mässigt iaf :D

KL

Jaha första motionen för året.. 20 min på gåband samt övningar för armar och ben. Riktigt nöjd :)

Ja det är kanske ännu bättre :laugh: Det är väldigt lätt att haka upp sig på siffror..

kl
Jag har ännu inte ställt mig på vågen, jag har inte fått liv i den (slut på batterier skulle jag tro) och det är kanske lika så bra.
I dag är jag äntligen fri från febern! Men näsan och halsen är inte vad de borde vara än. Men kanske kan smyga igång med lite promenader som inte är så ansträngande. Får se hur mycket ork jag har i kroppen.

Inrapportering av vikt varje måndag låter bra för min del, då har jag liksom veckan framför mig att förbättra resultatet :laugh:

Gjorde en tjuvvägning imorse dock då jag har legat förkyld samt fick en rejäl massage i förrgår och har tagit det rätt lugnt. Förvånad blev jag när vågen visade på 69,8 kg. Första gången på 1,5 år som den visar under 70 kg och jag har knappt börjat ens, känner mig otroligt taggad :banana:

Körde 30 min styrketräning idag, med fokus på ben, rumpa, axlar, bröst och armar. Får se om det hinns med något mer också :bump:

Vad duktiga ni alla är :)

spela roll om ni äter en kaka vid jobbfikan eller om ni tar 3 godisbitar. Det ÄR helt okej. Man ska inte avstå allt bara för att man vill ner i vikt. Den läxan har jag lärt mig den hårda vägen och det är så sant som det är sagt!

Dagens Crosstrainerpass är avslutat på 30 min. Har kommit underfund med att jag inte har tiden att fixa 2 pass x 20 min om dagen så jag ökade med 10 min idag och kör 30 min istället en gång om dagen de dagar jag orkar/vill/kan träna. Det ska inte vara ett krav att träna varenda dag. Man gör det när man har tid och ork :)

Ska strax förbereda för en nyttig lunch!

Förresten, köpte kräftstjärtar igår, är det någon som har tips på hur jag kan fixa till en middag med dom? En sallad kanske?

Duktiga ni är allihopa. Själv promenerade jag till och från jobbet onsdag och torsdag(60 minuter). i morse var jag så trött så att jag snålåkte med mannen till jobbet. Får bli simhallen i helgen. Vägning på Måndagar är bra för mig.

*KL* Dagens promenad a en timme avklarad. Kommer få upp flåset för som sagt dra upp en barnvagn för denna jäkla backe hem måste ta!

Du har så rätt :)

Åh kräftstjärtar, då tänker jag genast på kall räkpaj *gud så gott*

Fraggel_tess
Startvikt: 93 kg
Målvikt: 72 kg

Filuran
Startvikt: 70 kg

Kellie:
startvikt: 74 kg
Målvikt: 62 kg

Jennis
Startvikt 77,7kg

Jerseyite
Nu: 131.8 pounds
Målvikt: 118 - 120 pounds

Anna-KarinO
Startvikt 73kg
Målvikt 68kg

Ankan
Startvikt:68kg
Målvikt: 55kg

Dessy
Startvikt: 86 kg

Katten
Startvikt: 80 kg
Målvikt: ca 65 kg

Hemlig
Startvikt: 54 kg
Målvikt: 62 kg (helst till sommaren)
Längd: 170 cm

LindgrenV
Startvikt: 85 kg
Längd: 180 cm

Chiara
Startvikt: 83,7 kg
Målvikt: 70 kg

Petronilla
Startvikt: 104 Kg
Målvikt 1: 98 kg

Frokennorlin
Startvikt: 67 kg

Svea:
Startvikt: X
Målvikt: X-10,4

Riverside:
Startvikt: 72 kg (Idag)
Målvikt: 59 kg
Längd: 159 cm

Cocos:
Längd: 172
Startvikt: 73
Målvikt: 62

Poisonous
Startvikt: Runt 104kg.
Målvikt: 80kg
Längd 171

Jemeni
Startvikt: 72kg
Målvikt:65kg

Understruken
Startvikt: 77kg
Målvikt: ca 68
Längd: 168cm

Musen21
3/1-13
Startvikt: ca 74 kg
Målvikt: 65 kg

Kviga
Svartvikt: 80
Målvikt: 65

Svarta Sara:
Startvikt: 102kg
Målvikt 1 delmål: 82 kg

Dobbis
StartVikt 80kg med kläder (och efter lunch)
Målvikt 65-68kg

Linnea F
Startvikt 77kg
Önskevikt 65kg

Terwa
Startvikt 69 kg
Målvikt 59kg
Längd 158

Sassiball
Startvikt 69kg
Mål 62kg
Längd 168

Lissie

Prallan
Midjemått
Start:91cm
Mål: under 80cm

pinky
Start: ?
Mål: ? (Men en VÄLDIG massa mindre av mig iaf. :D)

Men vad sjutton, jag hänger väl på då!

Har ingen fungerande våg för tillfället, så jag har ingen aning om några siffror.

Men jag vet att jag i princip helt saknar små simpla saker som kondition och bålstabilitet, så jag får väl lägga krutet där och köra på känslan. :cool:

Kan vara en fördel att börja utan siffror iofs, skulle kunna tänka mig att jag kan gå ner 20-25 kg utan att försvinna helt, och det finns risk att jag blir för resultatinriktad och ger upp som vanligt om det går alltför långsamt.

TERWA!
Vi kanske kan samordna lite promenader eller så när det passar? :idea:

kl

Jag tänker ta mig friheten att hoppa in! :)

Startvikt 28/12: 72kg
Längd: 177cm

Första vägningen idag, 4/1: 70kg :bump:
Ingen aning om hur det gick till, men jag är glad!

Grattis :)

Känner själv att jag gått ner något sen jag slutade äta godis för en vecka sen. Men väger mig inte.

Ska ta och lägga in min förebild ikväll, måste bara få tummen ur..

kl

En timmes morgonpromenad blev avklarad idag iallafall! :) Har fått flyt på promenaderna nu, och imorse var det SÅ härligt väder. Kändes som vår :love:

Härligt! Jag tänker väga mig på måndag framöver, det är bra med motivationen man får av alla här inne.

KL

Jag kom nyss tillbaka från gymmet - en halvtimme på bandet blev det idag, i en konstant uppförsbacke som hette duga. Jag avslutade med att springa ett 400metersvarv i sprint-intervaller på 50 meter. Det var faktiskt jättekul! :banana:

Shiny Toy Guns har ju kommit ut med ett nytt album och det hade jag helt missat tills iTunes påminde mig. Bra intervallmusik. :D

Jag har hittat mitt måttband och sällar mig till skaran som vill bli av med en så där 15, 20 cm runt midjan. Vågen tänker jag inte bry mig om så fasansfullt mycket egentligen. Måttbandet struntar ju i om jag har byggt en massa snygga armmuskler som väger, till exempel.

Tjoho!

Motion idag (än så länge) 40 min bilkörning,2 ggr upp o ner i trappan och sen fyllt på med en caffe latte + nötmuffins :o:eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka