Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

kl

Jag har inte gått ner nånting, snarare upp lite. Men i morse sa vågen 61.1, lägstavikt innan har varit 60.9, så ingen större skillnad. Men fortsatt bokföra allt i shapeup, trots jag ofta överskrider 1400 kcal som jag tänkt ligga på. Ska anstränga mig lite mera och sluta äta så mycket choklad så jag kan nå min målvikt på 58 kg snart ;)
 
Sv: Vikttråden 2013

*kl*

Checkar in här då! ;) - 5 kg på är målet till 15 maj.
 
Sv: Vikttråden 2013

kl

Idag har jag sprungit 2 km på 11 min samt gått totalt 5 km ungefär. Utöver det har jag gjort Jägarvila och plankanutmaningen vi har i Beachtråden på ÄU, samt min sjukgymnastik. Har också lagt in ett träningsprogram på runkeeper som jag ska köra från och med söndag. Taggad! :bump:
 
Sv: Vikttråden 2013

Duktig du är!
Tränar inte men har väl iaf cyklat kanske en halvmil idag. Bättre än inget.
Dagens intag ca 1250 kcal (tyvärr dåligt med riktig mat ska skärpa mig imorn).
 
Sv: Vikttråden 2013

Bra jobbat! :D

Själv brottas jag med min känsla av besvikelse, fast jag verkligen inte borde. Jag hade ju planerat och hoppats på -10 kg på 10 veckor, som bara en knäpp grej. Det är ju bara en del av en större viktminskning jag gjort det senaste året, och 10/10 grejen var bara ett litet jippo för mig själv. Men det är rätt tydligt nu att jag faktiskt inte kommer lyckas med det. Och jag känner mig besviken. Jag har två veckor kvar och har som resultat -6.2 kg på 8 veckor. Det är ju verkligen inget dåligt tempo, och högre än vad jag tänkt hålla efter att dessa veckor är slut, men.. Ja. Jag blir besviken. :p

Nu har jag varit ute och morgonjoggat, det är faktiskt sjukt skönt.
 
Sv: Vikttråden 2013

- 0,3 kg bara denna veckan. Det känns som en enda stor besvikelse. Men jag vet att jag har inte motionerat så duktigt i veckan som varit pga snö och ishalka. Dessutom kom den där förbaskade mensen som gör mig lite värsta godismonstret. Men samtidigt så är det 0.3 kg mindre och jag har totalt sen första januari tappat 9.5 kg. Men jag hade så gärna passerat -10 kg målet nu. Det hade inneburit halvvägs i mål!
 
Sv: Vikttråden 2013

Hetsätit hela helgen, IGEN. Beror på att jag var så less och besviken på mycket på jobbet. Vet inte om jag tröstäter eller straffäter. Fel är det iaf och piss mår jag.
Däremot är jag glad över att det kändes riktigt bra i kroppen när jag körde crosstrainern på gymmet i dag. Tur att jag sköter mig med träning och mat under veckorna iaf.
 
Sv: Vikttråden 2013

Bra jobbat! :D

Själv brottas jag med min känsla av besvikelse, fast jag verkligen inte borde. Jag hade ju planerat och hoppats på -10 kg på 10 veckor, som bara en knäpp grej. Det är ju bara en del av en större viktminskning jag gjort det senaste året, och 10/10 grejen var bara ett litet jippo för mig själv. Men det är rätt tydligt nu att jag faktiskt inte kommer lyckas med det. Och jag känner mig besviken. Jag har två veckor kvar och har som resultat -6.2 kg på 8 veckor. Det är ju verkligen inget dåligt tempo, och högre än vad jag tänkt hålla efter att dessa veckor är slut, men.. Ja. Jag blir besviken. :p

Nu har jag varit ute och morgonjoggat, det är faktiskt sjukt skönt.
Duktigt jobbat ändå! Hur har du gjort? Intressant att höra hur andra gör med mat och motion. Har du kanske skrivit om det tidigare i tråden? Själv var jag på spinning 60 min igår, skulle bli på lunchen idag men jag har sådan träningsvärk att jag satsar på gym enbart idag (av överkroppen);
 
Sv: Vikttråden 2013

Idag säger vågen 69,1 kg. Vilket innebär -0,4 kg sen i måndags. Men, jag har varit nere på 68,7 kg i veckan nu, så förhoppningsvis är jag där snart "på riktigt". :)
Jag mätte min mage idag också, och det är -12 cm i omkrets sen i januari :bump:
 
Sv: Vikttråden 2013

Bra jobbat! :D

Själv brottas jag med min känsla av besvikelse, fast jag verkligen inte borde. Jag hade ju planerat och hoppats på -10 kg på 10 veckor, som bara en knäpp grej. Det är ju bara en del av en större viktminskning jag gjort det senaste året, och 10/10 grejen var bara ett litet jippo för mig själv. Men det är rätt tydligt nu att jag faktiskt inte kommer lyckas med det. Och jag känner mig besviken. Jag har två veckor kvar och har som resultat -6.2 kg på 8 veckor. Det är ju verkligen inget dåligt tempo, och högre än vad jag tänkt hålla efter att dessa veckor är slut, men.. Ja. Jag blir besviken. :p

Nu har jag varit ute och morgonjoggat, det är faktiskt sjukt skönt.

1 kg per vecka är mycket, i längden!

Man brukar väl räkna på att 1 kg fett = 7 500 kcal, mao måste man äta nästan 1100 kcal "för lite" varje dag, och det blir tufft.

Jag har själv gått på stenhård diet nu sen januari, kring 1000 kcal om dagen samtidigt som jag springer 5,3 km 2, 3 gånger i veckan, cyklar program, på trainern 60 - 90 min 2, 3 gånger i veckan, går kring en mil om dagen med hunden och simmar minst 1 gång i veckan 1300 m. Vissa veckor har jag tappat 1 kilo (förra veckan försvann 2!!!) men andra veckor bara står det still. Och då håller jag igen ätandet FÖR mycket, egentligen, jag är frusen, trött, svag och grinig. (Fredagar tillåter jag mig att äta lite mer och ta ett glas vin eller rentav två...) Men jag gör det för att jag är så grymt less på övervikten som suttit där snart halva mitt liv.

Nu har jag tappat ungefär 12 kilo och har 2, 3 kilon kvar. Men 1 kilo i veckan har varit hårt, inte kul alls och inget jag vill göra om.
 
Sv: Vikttråden 2013

+tornblomma

Tack! :D

Har även aktiverat mattekunskaperna lite grann och räknat ut att man måste springa 12km/h om man ska komma ned i 2 km på 10 min. (Om jag räknat rätt). Så tänkte åka till gymmet och ställa mig på löpbandet och preeeeeeeeeeeeessa och se om jag klarar det. Tror det blir i morgon, för idag kör jag utomhus igen :D
 
Sv: Vikttråden 2013

kl
Nu har min förkylning äntligen gett med sig (verkar det som) så jag var och simmade en timme idag, vilket kändes fantastiskt bra. Imorgon blir det en sväng till gymmet för styrketräning och en rejäl prommis innan dess. Under min utdragna förkylning har jag hållit vikten och till och med tappat något enstaka kg, men nu är det dags att ta itu med både träningen och viktminskningen igen.
 
Sv: Vikttråden 2013

Nu har jag tappat ungefär 12 kilo och har 2, 3 kilon kvar. Men 1 kilo i veckan har varit hårt, inte kul alls och inget jag vill göra om.

Det är ju dessutom erkänt svårare att bli viktstabil på den nya låga vikten efter så snabb viktnedgång. Har du en plan för det?
 
Sv: Vikttråden 2013

Det är ju dessutom erkänt svårare att bli viktstabil på den nya låga vikten efter så snabb viktnedgång. Har du en plan för det?

Nja, lite kanske. Racercykeln ska fram så fort det blir barmark, dessutom har jag börjat springa, vilket känns otroligt mycket lättare nu, så jag hoppas kunna fortsätta med det. Jag har lite planer på att göra ett Triathlon i augusti, och då får jag inte balla ur innan dess.

Men ja, jag vet att det är svårare att hålla en stabil vikt än att gå ner. Det är ju liksom inte första gången.....:angel:

För övrigt är nog det tråkigaste att jag inte ser ut idag som jag gjorde när jag var 25 och gick ner i vikt. Då var jag bara slank och snygg. Nu ser jag ut som en tom påse, tycker jag, och det finns delar där jag önskar fettet fått stanna kvar, om man så säger....... Men jag hoppas må bättre, slippa ont i knäna och som sagt orka springa!
 
Sv: Vikttråden 2013

För övrigt är nog det tråkigaste att jag inte ser ut idag som jag gjorde när jag var 25 och gick ner i vikt. Då var jag bara slank och snygg. Nu ser jag ut som en tom påse, tycker jag, och det finns delar där jag önskar fettet fått stanna kvar, om man så säger.......

Jag som bara har gått ner 6-7 kilo har upptäckt att jag numera klär bättre i pikétröjor från herravdelningen än från damavdelningen. :p (Jag rider gärna i piké på sommaren, och var ute på lite vårshopping häromdagen.) Då har jag aldrig varit någon bystdrottning, men ändå. Nåväl, det fanns fler färger som jag gillade på herravdelningen. :laugh:

Jag märker ingen direkt skillnad i hur jag mår, men fötterna har blivit lite mindre och jag känner mig lite mer rörlig, och det är ju positivt.

I stort sett känner jag mig också snyggare, förutom att mina kläder sitter lite löst, särskilt sådant som ska vara någorlunda figurnära.
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag har alltid tyckt att pikétröjor är ursnyggt - på alla andra utom på mig. Jag kanske får testa igen, nu.....

I övrigt ska jag ju inte klaga nu när jag äntligen gått ner i vikt. Jag önskar bara att jag kunde måttbeställa mitt nya jag och själv bestämma vart fettet ska tas bort och var det ska få sitta kvar. Men ju äldre man blir desto mindre talan har man tydligen.......:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 890
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 869
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 526
K
Övr. Barn Jag är och har i många år varit "rädd" för att gå upp i vikt. När jag gick i sexan gick jag upp rätt så mycket i vikt (hallå...
Svar
2
· Visningar
1 145
Senast: geggamojja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp