Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

För egen del går det lite trögt. Mycket som snurrar i mitt huvud så pass jag stängde ned mitt Facebook-konto :) Tappade endast 0.3 i måndags, men totalt sett tycker jag ändå att jag har jobbat på bra med 9.5 kgs minskning sen första januari. Går minst 30 minuter varje morgon innan frukost sen blir det 30 minuter till under dagen och idag lastade jag en överfull släpkärra ved. Känns skönt i kroppen. Vem behöver gym på landet ;)
 
Sv: Vikttråden 2013

+ Reykur

You go girls!!! Härligt, bra jobbat..

Själv kom jag hem från 2 mil cykling, blev uppringd och erbjuden jobb, nu sitter jag i träningskläder och dricker ett glas rödvin.

Konstig dag må jag säga :)
 
Sv: Vikttråden 2013

GRYMT! :bow::banana:

Jag ska iväg på BodyBalance-pass...mitt första pass i grupp - ever.
Jag är dönervös, traumatiska händelser från skoltiden ställer till det rejält.
MEN - jag har ju varit där så mycket nu att jag vet att jag klarar av miljön, att träna trots att det är andra där och att t.om. byta om trots att det är folk i omkl.rummet.

Så då borde jag bannemig klara detta med! :) (och gör jag inte det får jag väl göra det jag är där för att göra - träna...)

F´ATT JAG KAN! :D ...VI kan! :bow:
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag har nog lyckats komma upp någon minut på plankan i alla fall...kör 3x max så första gången kanske jag kommer upp i en minut, de andra får jag vara glad om jag pallar 20 sekunder :p
 
Sv: Vikttråden 2013

kl

Vad duktig ni är allihopa! :banana: Själv har jag haft lite av en frossar-vecka! :o Länge sedan nu, men det bara blev så den här veckan. Hade tänkt att skriva ut en massa papper om övningar och kost att klistra in i en anteckningsbok, dessvärre har vår skrivare bestämt sig för att lägga av precis nu. Vet inte om jag ska försöka åka inöver stan och universitetet så att jag kan skriva ut där... Tänkte köra en egen liten fitnessfight, har några kg att gå ned till den 11 maj då jag ska åka på en ridresa! :laugh: Hoppas jag har gjort mig förtjänt av den då bara!
 
Sv: Vikttråden 2013

Räknade ut att det var 9 veckor sedan jag började träna...och enligt "uträknaren" har jag tränat 25 ggr, och så var jag sjuk en vecka, så egentligen 25 ggr på 8 veckor.
Med tanke på mina omständigheter är jag jättenöjd med mig själv! :D

Igår skulle jag gått på ett BodyBalance - pass...halkar dit, laddad som fan, och möts av en lapp "BodyBalance inställt pga sjukdom" :cool:
Jag som tänkte testa ett pass för första gången i mitt liv! :eek:
 
Sv: Vikttråden 2013

Du, du har förtjänat den oavsett om du gått ner eller inte - för du är värd ALLT som får dig att må bra! :love:
 
Sv: Vikttråden 2013

Inte för att jag är värd det efter förra SJUKA helgen men vågen visar 59.1 kg och minus 0.5 kg sen förra fredagen.
 
Sv: Vikttråden 2013

Vaddå "inte värd det"? alla är värda en bra hälsa! :bow:
(längtar tills den dagen vågen visar under 60 för mig...)
 
Sv: Vikttråden 2013

Du, du har förtjänat den oavsett om du gått ner eller inte - för du är värd ALLT som får dig att må bra! :love:
Åhh vad glad jag blev över den kommentaren älskade du! :love:

Jag har eventuellt sträckt en muskel i ryggen, men idag blir det i alla fall träning. Funderar på att unna mig lite vin ikväll, det lär vara sista gången innan vi åker iväg då i maj (för självklart blir det ridning hela dagarna och sedan vin på kvällarna) :D Nu ska jag åka till stallet, en härlig dag för det är det.
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag menar inte värd på det viset utan att efter tre dagar med så sjukligt ätande är det otroligt att jag gått ner 0.5 kg när det känns som om det borde vara plus 2.
 
Sv: Vikttråden 2013

Ahaa!
Men så tänker jag typ varje gång jag ska till dietisten (och vågen...) "jag har ju ätit så mycket skräp i veckan så..." och likförbaskat har den visat minus...dock 0.5 minus för en månad sedan, men ändå minus, mot de 3-4 kg + som jag trodde.
Så uppenbarligen är det sällan så farligt som man tror.
Och sedan är det ju vad/hur man äter i längden som spelar roll, frossar man ett par dagar så må det vara hänt, men om maten och motion är ok övriga dagar så ÄR det faktiskt inte så farligt.

Veckan innan vägning en gång (var 3-4:e vecka ungefär) så hade jag ätit godis/kakor/tårta VARJE dag (inte allt, men mågot av det) men veckorna innan skött mig så det visade inget på så sätt (även om jag antagligen gått ner mer om jag inte fuskat, men så kan det vara :p )
 
Sv: Vikttråden 2013

För mig handlar det inte om att det inte är ok att äta godis utan att jag blir så grymt besviken/ångestig när jag känsloäter/ äter enorma mängder fast jag egentligen inte är sugen längre. Bottnar i att jag har svårt med lagom och på det att jag har svårt att hantera mitt eget mående, vet inte ens om jag tröstäter eller straffäter. I övrigt är jag oftast väldigt duktig med både mat och motion på vardagar.
 
Sv: Vikttråden 2013

Ah, så det är känslan i sig som är problemet, inte ätandet...det känner jag igen allt för väl :(
Jag har blivit bättre på att inte tröst/hetsäta, men problematiken finns där ändå, fast jag vet att om det blir ohanterbart så får jag hjälp med strategier av både psykolog och dietist, och det är en trygghet i sig :)

Jag hade en period i vintras där jag hetsade, och spydde, eller åt normalt - och spydde.
Tack och lov ingen längre period, för det triggade verkligen ångesten ännu mer :(
 
Sv: Vikttråden 2013

kl

Haha! Mitt "påskägg" detta år bestod av en hink proppad med massa olika frukter :bump: :love: Så glad över att ha en familj som förstår mig, och som inte försöker "tvinga" på mig godis som jag inte vill ha. :)

Idag har jag även klarat av ett 45 minuters "hemmapass", bestående av träning på crosstrainern, styrka med gummiband, hantlar och styrkeövningar med den egna kroppen som vikt. Och sen härlig streching på det då. ;)

Glad påsk på er! :banana:
 
Sv: Vikttråden 2013

Idag var det vägdag igen då... :) Och jag står still denna vecka.

Men, jag tog nya bilder för månaden också, som jag alltid gör den första dagen i månaden. :) Och liiite skillnad tycker jag nog att det är sen förra månaden. :) Klicka bara om ni är beredda på extrem muffin-top. ;) haha. Jag velade om jag ville lägga upp den här bilden, men jag gör det ändå... Även om det är jobbigt... :) http://cdn1.cdnme.se/4030589/7-3/jeans2manader_51594bb39606ee332652d617.jpg
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 715
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 804
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 468
K
Övr. Barn Jag är och har i många år varit "rädd" för att gå upp i vikt. När jag gick i sexan gick jag upp rätt så mycket i vikt (hallå...
Svar
2
· Visningar
1 138
Senast: geggamojja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Guldfasanerna
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp