Sv: Vikttråden 2013
Idag har det än så länge blivit en timma på Crosstrainern i ett raskt tempo. gjorde av med över 800 kcal
Å nu ska jag strax ut med hunden på en längre promenad. Eller ja, en halvtimma blir det.
Såg att ni pratar mat och jag varvas havregrynsgröt och yoghurt som frukost.
Mellanmål blir oftast en frukt, knäckebröd eller en liten skål yoghurt.
Jag har inte uteslutit någon mat. Som tex igår valde jag att ta några få bitar choklad till kvällsmat för det är okej-men man behöver inte äta hela kakan. Å dom höll sig inom ramen för hur mycket jag kan äta och ändå gå ner i vikt.
För mig funkar det verkligen inte att utesluta något. då får min hjärna en knäpp så det heter duga! så jag äter det jag är sugen på och det funkar bäst för mig och min hjärna. Den är trots allt inte frisk från ätstörningen men det går verkligen åt rätt håll sedan jag hoppade in här i tråden
Jag har inte speciellt många kg jag vill bli av med så jag räknar med att kör jag strikt januari-februari ut så är jag nog nere på målvikten. Vad jag då skulle väga har jag ingen aning om men jag går efter kläderna.
Åter till maten. Jag har börjat göra sallader här hemma.
ingredienser:
20 gram torr pasta (blir mer än man tror!)
kyckling eller skinka runt 100 gram
detta tar jag så mycket jag vill av,
paprika
majs (max 30 gram, dom innehåller en del kcal)
isbergssallad
gurka
Tomat
Å sedan en dressing. Jag kör en lightprodukt eftersom dom vanliga innehåller så otroligt mycket mer kcal och jag vill kunna ha dressing på min sallad annars blir det så torrt.
Skillnaden är 170 kcal i min och 555 i den jag helst hade velat ha. En riktig fälla så där måste man kolla efter ett alternativ som funkar för en själv.
Jag har även haft couscous i och det är också gott!
Ett tips för den som inte orkar stå och fixa med mat länge. Dessutom innehåller den runt 250 kalorier totalt
Edit- glömde. jag tar 30 gram av min dressing och rör sen runt allt