Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Jag blir lite orolig när jag läser. Inte för att jag tycker att man ska äta skräp varje dag men att vara stenhård för att unna sig en tårtbit om någon vecka när man är normalviktig känns lite väl kontrollerat.

Fast strikt för mig innebär inte att inte att jag ska svälta mig. Utan helt enkelt undvika att fastna i godisfällan som är mitt problem. Det är därför jag måste vara lite restriktiv med vad jag äter. För när jag väl äter skitmat eller godis så kan jag inte sluta.
Strikt innebär bra och sund kosthållning och träna för att må bra.

Jag tänker precis samma sak.

Nu blir det dock strikt fram till slutet av månaden. Då ska vi på kalas och jag planerar för en bit tårta och typ 2 kakor. Det känns som en okej plan. Så 2 veckor dit ungefär är det noll tolerans på skräpmat och godis.

Maten för idag är inte planerad men ska ändå tänka smalmat idag så jag eventuellt kan kompensera för igår.

Inget av detta känns sunt för en normalviktig person. Med tanke på den bakgrund som beskrivits känns det som att Petruska kanske inte var helt fel ute i början av tråden när hon blev så bortfräst.

Inget av detta känns sunt för en normalviktig person. Med tanke på den bakgrund som beskrivits känns det som att Petruska kanske inte var helt fel ute i början av tråden när hon blev så bortfräst.

Jag vet ju bara vad "mm" skriver här, och jag är inte på något sätt lugnare än vad jag var när jag nämnde problemet förra gången. Jag ser det som en av nätets avigsidor, det spelrum det ger åt att agera ut och rentav få bekräftelse för, den här sortens problem.

Jag hoppas att det går bra för "mm", men helt klart är att vi har väldigt olika uppfattning om vad "går bra" innebär.

Enligt min uppfattning vore nog det bästa om ingen av de/oss som enbart och på normalt sunda vis vill gå ner i vikt skrev i den här tråden, eller åtminstone inte kommenterar "mm:s" inlägg.

Jag förstår att du, "mm" själv inte blir särskilt glad åt vad jag skriver, men jag kan tyvärr inte göra något åt det. Det är skriver i bästa välvilja, men jag fattar ju att du inte ser det så.

Så alla ska frysa ut mig för att ni har åsikter som inte stämmer. Det kallas mobbing.

Men är det ingen som vill ha mig i tråden så visst, då slutar jag skriva här för jag vill inte vara med i en tråd jag inte känner mig välkommen i.

Hejda er nu! MMs nick borde vara en ledtråd och om hens sätt är att tackla sina problem på ett visst sätt så är inte det våran sak att dömma.
Och av bilderna att dömma så är hon inte i någon faroson,även om jag avundsjukt vill ha den kroppen.

Det är fakstiskt flera i tråden som är normalviktiga men som ändå bantar/vill ha stöd att äta på ett bättre sätt.

Självs som tjockis så vill jag gärna ha med mm som lärt mig en del om vad/hur jag ska få bort mina kilon.

Så MM,stanna kvar!!

KL

Startvikt 87 kg när tråden började.

Vikt den 17/1 86 kg.

Jag kan ärligt säga att jag inte motionerar ett endaste dugg!!! Jag har inte den tiden. Har stall hemma och stallfixet, hästen och hunden får räcka som motionerade.

Jag svälter mig inte heller, däremot håller jag strikt diet vilket innebär INGE godis, INGE snacks eller dylikt, INGE Kaffebröd. Vilket fungerar alldeles utmärkt.

Däremot kan jag planera in lunch på stan med kompisar, personalfest osv.

Jag är all sorts mat, men inte alltid ;)

/Lizzie

Skulle ha sprungit nu på morgonen, men det var -18 ute :eek: så jag skippade det. Får kanske bli en promenad i em istället.

Nästa vecka ska jag nog köpa ett par vintertajts.

Mmm, jag hade också tänkt springa imorse men ångrade mig när jag tittade på termometern. :eek: Huu! Dock väldigt vackert så jag ska nog också ta en promenad senare.

*Knapplånar*

Jag har idag ÄNTLIGEN kommit ut och promenerat 1,5 timme med hunden, blandat tempo. Så skönt!! :) Vägning på måndag ;)

*knapplån*

skriver inte mycket här men rör mig varje dag. Oftast wii:t men också promenader ute (men det är ju KALLT :eek: ), jag äter mycket bättre än jag brukade med.

Klart du ska stanna kvar!!

Det är flera i denna tråd som enligt mig är helt normalviktiga men som vill gå ned ett antal kilon, jag är sjukt avundsjuk på dessa människor som väger så lite men ändå vill gå ned. Men för mig är detta en tråd där vi alla peppar och stöttar varandra, jag stöttar alla och jag hoppas alla stöttar mig. Ingen ska bli utfryst!

Idag har jag slarvat lite med maten. Det blir lätt så för mig när jag spendera tiden någon annanstans som till exempel med att shoppa. Äter inte på mina vanliga tider och inser att jag är vrålhungrig och äter sedan som en häst.

Motion blev det i alla fall. Gick en rejäl och snabb promenad med mamma.

kl

Nu har jag köpt träningskort på friskis. Så nu jäklar måste jag hinna dit med! Pengarna kommer att dras varje månad i ett års tid, det kommer att sätta press på mig! Om inte motivation fungerar så får det bli piska :devil: ;) Men just nu är motivationen på topp, känns bra :laugh:

Det var 30 min. prova på pass idag, flera olika pass. Jag gick på 3 st i rad (flex, core, yoga) sen så har jag varit i stallet i flera timmar och bland annat löshoppat ett gäng hästar. Nu när jag har landat i soffan känner jag att kroppen gärna vill stelna till snabbt, jag misstänker att jag inte kommer att ta mig ur sängen i morgon :cool:

Finns det inte några knep/trick /förebyggande för att ta udden av den värsta träningsvärken? :angel:

Mmm, jag hade också tänkt springa imorse men ångrade mig när jag tittade på termometern. :eek: Huu! Dock väldigt vackert så jag ska nog också ta en promenad senare.
Det blev ingen promenad heller tyvärr. Men i morgon ska det bli mycket mildare här så då ska jag väl ta mig ut.
Finns det inte några knep/trick /förebyggande för att ta udden av den värsta träningsvärken? :angel:
Nja, det är nog att röra på sig så att du får blodgenomströmning i musklerna. Stretchning är ju bra för rörlighet men hjälper vad jag förstått inte mot träningsvärk. Men det kan ju så klart vara skönt ändå!

Enligt min uppfattning vore nog det bästa om ingen av de/oss som enbart och på normalt sunda vis vill gå ner i vikt skrev i den här tråden, eller åtminstone inte kommenterar "mm:s" inlägg.
Jag förstår vad du och niphredil menar angående MMs tänk när hon har den bakgrund som hon har. Men är det verkligen rimligt att utesluta, alternativt överge, någon på det sättet som du föreslår? Varför inte tala om när man känner att något inte känns sunt, som niphredil gjorde, och föra en dialog kring det istället? Utan att prata över någons huvud.

Hejda er nu! MMs nick borde vara en ledtråd och om hens sätt är att tackla sina problem på ett visst sätt så är inte det våran sak att dömma.
Och av bilderna att dömma så är hon inte i någon faroson,även om jag avundsjukt vill ha den kroppen.

Det är fakstiskt flera i tråden som är normalviktiga men som ändå bantar/vill ha stöd att äta på ett bättre sätt.

Självs som tjockis så vill jag gärna ha med mm som lärt mig en del om vad/hur jag ska få bort mina kilon.

Så MM,stanna kvar!!

+

chiara

Klart du ska stanna kvar!!

Det är flera i denna tråd som enligt mig är helt normalviktiga men som vill gå ned ett antal kilon, jag är sjukt avundsjuk på dessa människor som väger så lite men ändå vill gå ned. Men för mig är detta en tråd där vi alla peppar och stöttar varandra, jag stöttar alla och jag hoppas alla stöttar mig. Ingen ska bli utfryst!

--------(vet inte hur man dubbelciterar)

Tack för erat stöd!

Jag är här för samma anledning som alla andra-att få en hälsosam kosthållning och träna bra och på köpet gå ner i vikt.
Jag har inte pressat mig att gå ner i vikt denna gången utan det är helt på grund av ändrad kosthållning och motion.
Jag vet att jag tränar hårdare än andra kanske gör, men så har det alltid varit för mig och jag trivs bra med det. Det varvas med slappedagar som idag. Jag har inte tränat idag men jag har gått väldigt mycket pga att vi varit borta hela dagen.

För er som måste få en övertydlig förklaring om mitt förhållande till mat- Jag överäter överäter och överäter!
Jag är en matmissbrukare, inte en anorektiker!

Jag missbrukar mat genom att alltid knöla in en massa godis, skräpmat, för stora portioner m.m. hela jävla tiden i min mun men, jag får professionell hjälp med det idag. Jag har ätit "normalt" med mina överätningar i snart 2 år och sedan dess lagt på mig ca 10 kg till en vikt som klassas som övervikt- tro det eller ej!
Jag vill bara gå ner dessa kilon och sen är jag nöjd. Jag har ca 5 kg kvar och dit tänker jag ta mig.

Är det nu någon som har en till jävla åsikt om mig och min ätstörning så har jag en inbox och hänvisar er dit! Vänligt men bestämt, det här kan lämnas utanför tråden.

Så himla patetiskt att vilja frysa ut någon.
Är det någon som inte vill kommentera mina inlägg så fine, gör inte det. I don't care!

Senast ändrad:

Jaja, då lättar vi upp stämningen här i tråden igen :)

Idag har vi varit iväg hela dagen så har inte hunnit träna men vi har gått non stop i en stor shoppinggalleria så en del motion har jag fått ändå.

Har skaffat mig en långarmad träningströja samt en "springjacka" så nu kan jag äntligen sticka ut och springa utan att frysa ihjäl!
Köpte även ett par nya lurar till öronen med bygel på så dom skulle sitta kvar när jag springer men ännu en gång var dom för stora så måste lämna tillbaka dessa med :(
Jag har för små öron helt enkelt.

Tror ni det funkar att ha vanliga om jag tar ett pannband över som sitter åt lite? Lite trist att vara utan musiken när jag springer, den gör ju en mer taggad.

Jag har haft en moffa dag,eller ja det känns så,då jag idag för första gången på nästan 3v är mätt och inte bara ohungrig.
Så idag unnande jag mig grillad kyckling (bara köttet) och sen gjorde jag egena pomes i ugnen (ej fritterade ) och doppade dom i bea (hemgjord men inte mindre fet för det)
Avslutade med 1 bit sjöfrukt :eek: ska det vara så ska det vara ordentligt :angel:

Ny dag i morgon!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka