Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

+ 0,1 denna vecka.

Drar åt tumskruvarna och vinkar hejdå till ytterligare ett par hundra mumsiga kalorier per dag.

Och sörjer över hur förbannat lite jag uppenbarligen kommer att kunna äta i framtiden utan att gå upp i vikt.

Fan.

Tack så mycket allihopa! :banana: :bump:

Uppdatering:
23/12 - 80 kg (och jag tror att vågen stod på 79,9 kg den 1/1)
8/1 - 77,5 kg
14/1 - 74,5 kg
21/1 - 73,1 kg
28/1 - 72,5 kg
4/2 - 72,3 kg
11/2 - 71,4 kg

Vad tråkigt för dig. :(
Men är du säker på att du bara inte har gått upp i vätska?
Och hur mycket äter du nu ungefär? För man måste ju också äta "tillräckligt" så man inte motarbetar kroppen när man ska gå ner i vikt.

Och nu minns jag inte om jag har läst om hur du äter osv, men har du "fuskat" något nu? Så att det kanske finns "dolda" kalorier som du inte riktigt tänker på?

Endast - 0,2 kg denna veckan, men jag vet varför. Skadat knä och en lös tand har fått mig ur form. Knäet värker vid motion och tanden gör att jag känsloäter...

:banana::banana::banana: :bump: Äntligen,sent ska syndaren vakna och i detta fall är inte jag syndaren utan min kropps taskiga bantningsmekanism :devil:
Jag har ju stått tvärstilla i 2v,idag visar vågen 75kg :D för säkerhets skull vägde jag om 4ggr men den visade samma +- något gram
Så 3kg sista veckan och om någon nu säger eller vet att det är vätska så håll käf... och låt mig leva i min lyckliga bubbla.

Bra jobbat ni andra!!

Så 5kg totalt.

Men du, kalorier är ju energi. Som du behöver. En salladslunch är alldeles för tunt för att vara dagens stabila mål.

Du riskerar bli trött - och ffa vrålhungrig, vilket gör att du får svårt att stå emot frestelser.

Grattis! Va härligt.

Själv har jag äntligen "fått" börja röra mig. Blev dock bara 20 min på hemmacrosstrainern. Har svårt att köra långsammare än mitt "normaltempo" så då körde jag kortare stund. Har först varit i från två veckor. Sen tränade jag en vecka men kände att jag inte var hundra frisk. Sen har jag varit i från i två veckor till så jag har tappat allt(även om det förhoppningsvis inte tar så jättelänge innan jag är tillbaka)Därför har jag tvingat mig själv att börja skapligt lugnt den här gången så denna vecka kommer det bli max 30 min/pass.

Mjae i salladen har jag kikärter, ägg, keso, spenat och kyckling (blad, tomater, gurka). Så hungrig är det sista jag är efter en sådan sallad :D

Sen är frestelser inga problem iom att jag inte kan komma ifrån bussen och köpa något, det viktigaste är att hemmet är "rensat".

Att du är mätt efter att du har ätit förstår jag. Det låter dessutom som en god sallad.:d

Men den håller dig knappast igång hela dygnet.

När jag jobbar så sitter jag ju mest, krävs extremt lite energi, har verkligen definitionen av ett stillasittande jobb och dessutom upp till tre timmars restid varje dag. Mina fridagar spenderas med hästar och hundar och då äter jag lite mer, dels för att jag har tid men också för att jag är mer hungrig. Veckan som var så har jag bara varit på jobbet mån och tis så jag kan inte påstå att jag har svultit precis :angel:

Nope, mitt sug är helt hormonstyrt (och lite känslomässigt).
Och nu när jag lägger av med p-sprutor kommer jag kunna pricka in suget exakt på dagen och kunna förebygga. Med sprutor är det mycket svårare för då är det där lite grann hela tiden.

Sen kan jag styra suget ganska bra med att äta rätt, låter jag i huvudsak bli typ vitt bröd och pasta så är det relativt lätt att kontrollera, äter jag sådant då blir det som en fixering.

Jag har aldrig blivit pigg av socker och det är nog en del i att jag inte blir sugen när jag är orkeslös, rotar lite i koffeinburken istället.

Grattis Dobbis! Jag vet hur det känns att stå still! :mad:

Själv ska jag ta det lite lugnt med träningen den här veckan, det blir inga långa eller hårda pass. Detta för att kunna gå tillbaka till samma nivå på ätandet som när jag gick ner i vikt stadigt och fint i somras/höstas. Det vore då :devil: om inte jag också skulle få dekorera mitt invägningsinlägg med glada bananer nästa måndag! :D

Jag misströstade så mycket igår så jag skannade nätet på bantningspiller mm.
Tyvärr är jag medveten om att det mesta är bluff o båg eller livsfarligt och som oerfaren bantare har jag ingen aning om vad som funkar,snacka om att dom tar bra betalt med :eek:

Men nu verkar det ha lossnat,hoppas nu bara det fortsätter så.

Klart du får dina bananer Svea :banana:

Men är du säker på att du bara inte har gått upp i vätska?

Så 3kg sista veckan och om någon nu säger eller vet att det är vätska så håll käf...

Nu högg jag bara två inlägg för att exemplifiera en sak jag tänker på, så känn er inte personligt utpekade, ni som är citerade. Tack! :)

Jag har tänkt på allt det där som sägs om "vätska" i viktminskningssammanhang, och jag tycker att det är lite konstigt. "Vätskan" hanteras ungefär som om den inte är en del av kroppen, utan något annat. Kroppen lär bestå av vatten till 60%, så för mig är det lite konstigt att göra skillnad mellan om man tappar vikt i form av "vätska" eller "på riktigt".

Varför pratar man om vätska på det här sättet?

Kanske för att den är lätt att bli av med? Dra ner kraftigt på kolhydraterna så släpper vätskan (och kilona).

Men visst har du en poäng. "Jag väger 67 men 7 kilo är vätska och 8 är muskler så egentligen väger jag bara 52 och är skitsnygg":D

Det där med kolhydraterna handlar väl om kanske 2-3 kilo, vid ett tillfälle (per bantningsprojekt)? Utseendemässigt funkar ju de kilona som vilka kilon som helst, och som vikt på hästens rygg också.

Själv är jag så generös ifråga om min vikt att jag inte ens räknar bort de tre kilo tarmorganismer som vi alla har i magen. Där handlar det ju om andra individer än man själv, så de borde ju exkluderas med ännu större självklarhet än vätskan. :D

Jag pratar om vätska på det sättet för att du kan bli av med det på en dag :p. Det kan du inte med det som jag anser är en "del av kroppen".
Äter jag för mycket pasta en dag, så går jag upp i vikt. Om jag sedan håller ner på kolhydraterna i "normal" mängd, så försvinner denna vikt till nästa dag. Därför pratar jag om vätska, för jag anser inte att den där kolhydratsvätskan "är en del av mig" riktigt.

Allmän vätska har vi ju alla massor av, och det räknas såklart. Jag pratar bara om extra vätska man kan ha samlat på sig genom att äta onyttigt eller för att man snart ska ha mens tex. För det kan försvinna på en dag, och det "ska" ju inte vara där, eller hur man nu ska säga.
Så då tänker jag att man har kanske EGENTLIGEN gått ner, men så har man ätit onyttigt en dag och därför samlat på sig 1,5 kg vätska - och då syns inte viktnedgången. Och att därför tänka på hur man ätit osv, komma fram till ifall man faktiskt har gått upp i vikt/står still, eller om det är pga vätska som ÄNDÅ försvinner imorgon/i övermorgon - det tycker jag är skillnad. Iallafall för mig. :)

Senast ändrad:

Själv är jag så generös ifråga om min vikt att jag inte ens räknar bort de tre kilo tarmorganismer som vi alla har i magen. Där handlar det ju om andra individer än man själv, så de borde ju exkluderas med ännu större självklarhet än vätskan. :D

Tre kilo:eek:? Du måste nyss ha sett Alien:crazy:

Jozze Jag förstår precis det där med magen-byxor-kärlekshandtag :angel:.... Jag är i samma båt, haha!

Jag är lång (175) inte alls tjock eller väger för mycket...men dom kilona som ja tycker är "överflödiga" sitter på fel ställe....och kunde ju gärna varit muskler ist.

Men man får ofta höra att "du behöver väl verkligen inte gå ner i vikt" - JO och få det fast! :bump:
Japp, den får jag också höra. Då släpper jag ut min put-/hängmage vilket resulterar i några reaktioner av typen "jaha, okej då jag kan förstå" men mest "äh, där är väl ingenting" eller "så där har ju jag också!". Jaha, kul för dig, liksom - ska jag behöva vilja ha ölmage för det? ;)
Äh, köp större byxor med högre midja, så ska du se att magarna håller sig stilla! :D
Tro mig, jag har tänkt tanken. :D Men jag trivdes inte så bra i höga jeans när jag provade det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka