Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Ställde mig på vågen ikväll och trodde att jag gått upp eller iaf stått still men den visade på 68,5 mot 70 för en vecka sen. Då har jag verkligen fuskat i veckan med för mycket mackor, godis, pizza och semla. Ingen motion alls.

Känner idag att motivationen kommer tillbaka till både nyttig mat och träning. Har bokat kryssning i september och den klänningen jag inte kom i nu på senaste kryssningen ska jag banne mig komma i då.

Idag när jag var och handlade och egentligen letade underställ åt sambon så slank det med nya löparkläder åt mig :). Ikväll blev de invigda och tamej sjutton så kunde jag jogga kanske 3 av de 5 kilometrar på vanliga rundan. Varvade jogging med att gå.

Imorgon blir det ingen tid för träning men på onsdag är det zumba igen :)

Tittar på CSI och förbereder mig långsamt för att antingen ta en långpromenad eller springa en kortare runda :p

35 minuters promenad nu på morgonen. Får inte mer tid till det utan bebis så då får man ta den tiden man får. Men bättre än inget!

Kl*

Ny bekräftelse på att det händer saker: Jag måste dra åt skräpet ett hål extra för att inte tappa byxorna! :banana:

Annars har det varit 4 dagar med fusk, långväga besök och till det lite godare (onyttigare) mat och ingen crosstrainer. Tröstar mig med att jag i allafall jobbat en massa fysiskt ute - knuffat runt på 300kilos höbalar, skottat snö, kånkat prylar osv. Så hoppas att det gått +/-0 i allafall!

kl

Jag håller på att kravla mig upp ur mitt lilla hål nu... :p
Igår blev det 1 timmes promenad, och 1 timmes zumba (ÅH så underbart. Jag fick lyckorysningar genom kroppen ibland på passet, haha! Då känner man att man hittat rätt grej att sysselsätta sig med :D).
Och idag har jag varit ute på en promenad i snön i 1 timme och 15 minuter. :)

Haha nej, det är väl inte helt optimalt, men jag blir oftast mest motiverad på natten, och ska jag maxa så gör jag det helst nattetid. (Som i somras då jag maxade 1,3 mil, då sprang jag nattetid) :)

Hoppade på denna tråden för en veckas sen. Har denna veckan inte gått ner i vikt ngt trots träning och att maten skötts. Men tröstar mig med att det alltid är så när jag sätter igång.......det tar ett par veckor innan min kropp vaknar verkar det som..
Idag fick jag plötsligt för mig att jag ska springa Vårruset.. för att ha något att motivera mig för.. Det är "bara" 5 km långt så det borde man ju kunna ta sig runt.. kravla, krypa eller nåt..:)
I Sthlm går det i slutet av maj så då har man ju ett par månader på sig.... Nu har jag skrivit det här i tråden.. då måste jag ju satsa på det också..

Menade inte att det är fel, bara ovanligt.

KL.
Har fått tillbaka halsontet för tredje gången. Har hållit på 5-6 veckor nu. Börjar bli jävligt less. Vet att man inte ska antränga sig med halsont men nu är jag nöjd på det här.

Jag stannade hos mina föräldrar idag så jag pulsade en runda på 50 minuter i massor av snö med mamma. Fick tvinga mig att äta nåt nu ikväll för jag är inte hungrig, men måste minst äta 1300 kalorier. Dock brukar det inte vara några svårigheter men idag har jag ätit sparsamt mkt på grund av besök hos tandhygienisten som lackade med fluor på tänderna på mig.

kl

Verkade som att bilderna jag la upp tidigare var uppskattade... Så jag tänkte jag lägger upp en till. :)
Jag hittade en såå osmickrande bild på datorn idag, tagen den 1 januari. Så då tog jag en till minst lika osmickrande bild. ;)

osmickrande_5123d6fae087c308192ba3ee.jpg

1 januari vs 19 februari

Javisst finns det en dubbelhaka där, men inte riktigt lika stor som tidigare... :)

Tolkade det inte som att du tyckte det var fel, utan det är jag själv som inte anser att det kanske är helt optimalt (iaf inte till normerna). Men iofs är det kanske bra träning eftersom jag i framtiden kommer satsa på yrken där man jobbar skift och mycket kvällar/nätter. Jag är en klockren nattuggla och har alltid varit, presterar alltid bäst på natten. Så har jag t.ex en viktig uppsats att skriva så skriver jag faktiskt helst på natten, då skriver jag bäst :idea:

Dagens middag:

bulgur_007_5123d10be087c30845665cb6.jpg

I morgon blir det tacos! (Men med ett försök att få till en nyttigare variant med mycket protein, ersätter bland annat fräsis med kvarg :idea:)

Åh, men Vårruset är super! Ska du springa själv eller i lag? Jag har sprungit i lag tidigare, urkul med trevlig picknick efter (om man springer i lag!) Man kan alltid klämma sig runt, men en rekommendation är att ladda upp ordentligt innan. Det har nämligen inte jag gjort någon av de två gånger som jag varit med i vårruset :angel:

Första starten hade jag magkatarr som blivit värre och värre i flera veckor, och sista veckan innan start levde jag på en dl proviva mango om dagen i en vecka. Tog mig runt på 30 min men mådde INTE bra efteråt (konstigt? :angel:), andra gången åt jag prinsesstårta till lunch och satt på buss i många många timmar, inte den bästa uppladdningen där heller :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • WE-tråden
  • Betäckning 2024 - föl 2025