Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Substitut mjölk går oxå bort :p

Jag såg dina pannkakor men har för mig att det var något i eller med som jag inte åt.
Gröt är inte heller min bästa vän,även om jag faktiskt äter all sorts gröt om någon annan lagar den,tycker jätte mycket om råggröt (tror jag det var)

*kl*

Tjuvvägde mig i morse på särbons våg och såg ut ungefär såhär: :eek:! Jag måste lägga på någonstans mellan 0,5-1 kg för att den ska stämma med min våg, men även om jag lägger på 1 kg så har jag gått ner sedan i torsdags. 61,9 stod det i morse. Så någonstans mellan 62,4-62,9 väger jag nu. :banana:

Jag har då ätit (alldeles för mycket, minst 3-4 hg) lösgodis i fredags, en påse (!) Sombreros (majssnacks) till Melodifestivalen samt pannacotta efter Mellon OCH en pariservåffla till kvällsfikat i söndags. Jag har ätit minst tre mål mat om dagen utöver det.

Motion då? Jag har sprungit med svägerskan och deras hund både söndag och måndag. I söndags blev det 5 km och i går 6,3 km. Hunden har varit tröttare än vi båda gångerna. :D

I dag vilar vi från löpningen men en promenad i det vackra vårvintervädret ska jag väl lyckas skrapa ihop!

Har med en massa bär i frysen.Så hur gör man smoothies?:)
Helst laktosfria!
Jag brukar, precis som Lindgren, använda kvarg. Då tar jag en lagom klutt lättkvarg, kanske halva burken, häller på drygt 1 dl frysta hallon, kanske skivar ner en halv banan och fyller på med lättmjölk. Ibland adderar jag lite vatten också, om det fortfarande är för tjockt. Jag vill ha det trögflytande men lättdrucket. Mixar med stavmixer.

Om du bara är laktosintolerant kan du ju välja laktosfria alternativ. Har du problem med mjölk öht vet jag inte riktigt vad du kan använda istället för kvarg. Svea använde ju något sojamjöl för att öka på proteinet (om jag förstod det rätt).

Jag vet inte hur det ska gå till men nu måste jag dra i bromsen. Hostar fortfarande men körde 20 min på CTn hemma i morse. Kändes tungt men inte sjukt utan otränat. Hostade efteråt men det gick ganska fort över. Jag har tröstätit massor av allt dom senaste helgerna.( Sköter mig på veckorna) Men utan träning känner jag att vikten drar i väg och jag måste göra något åt det nu.

Jag gör ungefär som Jozze, kvarg och frysta bär. Men brukar också ha med en banan i basen och i stället för mjölk använder jag froosh. Blandar med mixer :)

Äntligen! En minskning med 1,2 kilo. Så veckan som varit har gett resultat! Jag har legat i och det visade sig på vågen. Nu fick jag den där inspirationen tillbaks igen! Så nu har jag totalt tappat 6,2 kilo sen första januari och har nu 13,8 kilo kvar att göra mig av med :banana:

Vad härligt!!!!!
Bra jobbat!

Ja, kläderna är ett trevligt mått.

Var på shoppingrunda igår. Mitt omoraliska stöd var med och fick mig att köpa en vinterjacka till superrea (nedsatt från 1190 till 299 :laugh: ) och en tunika/klänning. Båda i storlek MEDIUM :banana:

Jag vet inte när jag kunde ta kläder i den storleken senast. Det var ett gäng år sedan. Innan jag blev sjuk.

Testade ett par gamla byxor imorse. De var inte sköna men jag kunde ha dem. Lite till och de är perfekta.

Vad härligt!!!!
Det är sådant som får en att kämpa vidare!

Var också och handlade kläder igår och överlycklig när jeansen i 44 var för stora och kunde ha 42:bump:

Duktiga vi är!!!!

+Lindgren: Tack det måste jag testa någon dag.Vi har en massa jordgubbar i frysen.Dock är dom inlagda i lite socker.Kan det påverka på något sätt?
Hallon går verkligen bort för min del.

Jag gör ungefär som Jozze, kvarg och frysta bär. Men brukar också ha med en banan i basen och i stället för mjölk använder jag froosh. Blandar med mixer :)

Det borde bli en ganska kaloririk smoothie?

Zarro:
Jag gör smoothies oftast på bara frukt och grönsaker. :d Bara slänga ned det du vill ha. Apelsin, broccoli, ingefära, spenat, mango exempelvis.. Mmmm! Eller kiwi, äpple, spenat. Blåbär gör sig också bra med mango och spenat. Ibland gör jag kvargbaserade också, oftast då bara kvarg+hallon/blåbär.

+Lindgren: Tack det måste jag testa någon dag.Vi har en massa jordgubbar i frysen.Dock är dom inlagda i lite socker.Kan det påverka på något sätt?
Hallon går verkligen bort för min del.

Sockrade jordgubbar skulle jag absolut undvika, det är ju som att göra en smoothie på godis.

Senast ändrad:

Jag har varit frånvarande i tråden, jobbet tar all kraft just nu.

Men här kommer ett allmänt pepp till alla som uppdaterar och som kämpar på i med- och motgång :bump::banana::bump::banana:.

Angående Smoothie och dess innehåll; Jag kör mest med bär (hallon, vinbär ) och lättar upp med lättmjölk och eventuellt lättkvarg om det ska ersätta måltid. Det går att göra otroligt goda smoothies men då blir det högre kcalinnehåll, det får man ha i åtanke om man räknar kcal.

kl

Jag hittade en fantastiskt inspirerande blogg idag, googla på Värsta feta bloggen. Skrivs av en tjej som har gått ner 30-40 kg och hon skriver så himla bra och peppande inlägg om motivation mm.

(Hoppas man får tipsa om bloggar? :o)

Kämpa på alla! :banana:

Japp, ganska kaloririk. Men också proteinrik och väldigt mättande, så jag prioriterar det i min kaloribudget :) Äter det som en måltid och inte en mellis.

Ok vi har fått det från sambons föräldrar & tydligen håller det bättre då dom har lite socker på sig.

Ok jag har inte tränat sen i lördags för jag har varit förkyld & har inte riktigt tiden då den går till att göra ordning i lgh men vågen går neråt även om det är sakta & idag kom jag i ett par jeans.:)

Har kört två dagar på CTn hemma. Bara 20 min per tillfälle eftersom jag har varit nedsatt i sju veckor och fortfarande har hosta. Känns ganska tungt men det känns att det är för att jag inte har tränat på länge. Har en kompis som ska operera sig pga övervikt i mitten av mars. Har tänkt att jag inte ska missköta mig före det. Det vill säga att om ngn bjuder mig på lite onyttigare mat med efterrätt kommer jag att äta men jag ska försöka att inte köpa godis eller andra onyttigheter själv och absolut inte frossa. Jag ska väga mig på fredag som startdatum och få reda på vad jag ska satsa på för målvikt. Spark i baken tack.

Det där kommer du att fixa galant för man vill inte bli så stor så man måste operera sig.You go girl!:)

Nej jag ska vara tacksam över att det är max 5 kg som ska bort. Men det gäller att dra i bromsen när man känner att det barkar i väg. Personligen tycker jag inte att operation är ett bra alternativ om vi ska gå in på det. Oftast kommer övervikt av en felaktig relation till mat och en operation känns inte som en bra lösning. Men det är bara min åsikt och som normalviktig kanska man inte ska ha för många åsikter i ämnet.

Fast går det verkligen att uttala sig så generellt?

En i min bekantskap har gjort operationen. Henoms knän är dessutom helt trasiga så möjlighet till motion var minimal med den övervikten och op av knän görs inte förrän hen gått ner i vikt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Atletix
Tillbaka