Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Jag har börjat äta ett hyfsa nytt p-piller som heter Zoely har inte kunnat ha några hormonpreparat överhuvudtaget innan men detta verkar funka. Har i och för sig bara gått drygt en vecka än men jag brukar känna direkt.
Det står viktuppgång som biverkning men det ska tydligen vara vanligare med viktnedgång. Man kan ju alltid hoppas...
Har kommit igång med promenaderna ordentligt igen och har börjat öka farten hoppas på att börja jogga lite smått i veckan.
Inget godis i veckorna längre heller. Har fortfarande inte hittat vågen men återkommer med vikt snart.

... och jag i min tur valde hormonspiral för att komma ner i dos hormon. Fungerar utmärkt, tidigare har jag spytt som en katt av varje p-piller/mini-piller jag provat.

Jag har snarare lättare för att påverka min vikt med spiral än utan, jag vet inte hur det hänger ihop.

Ok jag jobbar Väldigt oregelbundet så ska se om det går.
Jag äter ju nästan inget gott på veckorna längre lr så.

Jag går tydligen ner när jag tränar eftersom jag gått ner 6 hg sen igår bara så tror nog att jag får hålla igång nästan varenda dag.

Startvikt (10/1): 66,2 kg
Delmål 1: 64 kg (uppnått)
Delmål 2: 63 kg (uppnått)
Slutmål: <62 kg

16/1: 65,8
22/1: 65,0
31/1: 65,0
7/2: 65,3
14/2: 64,4
21/2: 63,7
28/2: 63,5
6/3: 62,9
- 0,6 kg

Totalt: - 3,3 kg

Ännu en vecka då jag inte vet om jag har tillgång till vågen på torsdagen och därför lägger in onsdagens resultat. Ändrar i morgon om jag trots allt kan väga mig.

Går ju bra det här! :D Trots bakverk varenda dag sedan i fredags. I dag ska jag försöka hålla mig på mattan dock.

kl

Alltså... Det är ju inte min vägdag idag... Men, jag kände på mig att jag borde väga mig idag då jag i måndags (vägdag) kände mig svullen. Så jag vägde mig idag. Elva gånger närmare bestämt. I tre olika rum. Vågen visade samma siffra varje gång faktiskt...

2013-03-06_083544-1_5136f394e087c34bbda2b543.jpg

Jag kan inte förstå att det är sant! :eek: :eek:
1 januari: 79.9 kg
6 mars: 69.8 kg

:bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

(även om jag förstår att det kan vara lite tillfälligt sådär, så har jag ändå aldrig ens lite yttepytte-tillfälligt varit under 70 kg på lääänge :D :banana: )

Senast ändrad:

I dag är jag hungrig. Har precis ätit lunch men ändå känns det som att jag inte har ätit.
Har tränat 45 min tre dagar nu i hyffsat tempo och jag vet att jag blir mkt hungrigare när jag tränar men det är inte roligt. Och så tycker jag att det är svårt att veta vad som är lagom portioner. Det jag tycker är en normal portion(det tyckte jag att jag åt i dag) tycker min arbetskompis är en liten portion och min pappa skulle tycka att den var ganska stor.

Skriver in mig i denna tråden. :)

Efter att vikten bara har gått upp sedan jag fick mitt andra barn 04 gav jag nu i nyårslöfte att jag skulle gå ner i vikt.

Hade som mål att jag ville gå ner till 66kg.

Vecka 1 vägde jag 76,4 kg
vecka 2 vägde jag 74,4 kg
vecka 3 vägde jag 72,4 kg
Vecka 4 vägde jag 72.0 kg
vecka 5 vägde jag 70,3 kg
Vecka 6 vägde jag 69,5 kg
vecka 7 vägde jag 69,4 kg
Vecka 8 vägde jag 67,8 kg
Vecka 9 vägde jag 68,3 kg :(
Vecka 10 vägde jag 67,4 kg

Fuskade och vägde mig i morse då vägde jag 66,7 kg.
Men jag har mina invägningar på Söndagar så veckans resultat är egentligen inte satt ännu.

Och nu kan jag sålla mig till de normal viktigas skara. :bump:

Men än är jag inte nöjd.
Har satt ett nytt mål och det är 62 kilo.:)
Känns inte helt omöjligt att nå.

Jag använder mig av viktväktarnas program då jag en gång tidigare gick ner 30 kilo med dem.
Många säger till mig att det inte fungerar med viktväktarna. Man går ju snart upp igen har man hört.
Men jag vet ju att om man fortsätter att tänka sig för så borde ju viktnedgången hålla.

Det ska bli spännande att nå målet och på så vis lära mig att hålla vikt. För jag tycker inte att det är svårt att gå ner i vikt.
Utmaningen kommer när jag ska försöka hålla den.

Att jag började öka i vikt igen efter att ha tappat 30 kg skyller jag på att jag fick två barn och efter sista graviditeten så hittade jag inte motivationen att gå ner gravid kilona. Tappade tänket och började öka portionerna och små äta igen.

Sa när jag gick ner förra gången att jag är en smal tjockis. För faran att trilla i gammalt mönster är så lätt....

Tack så mycket allihopa! :bump:

Om man ska tänka att jag faktiskt väger 69.8 nu, så har jag 5,8 kg kvar tills mitt BMI är "normalviktig". Och nu känns det möjligt, det gjorde det nästan inte då i januari när jag startade, för då hade jag ju faktiskt 15,9 kg för att lyckas med det.

KL

Jag skulle LÄTT kunna trycka i mig en kladdkakssmet just nu. Tror det beror på att jag är trött. Försöker slå i mig lite självdisciplin :o

Jag tror inte det spelar så stor roll vilken metod man använder för att gå ner i vikt, det viktiga(höhö) är hur man gör för att hålla den. Jag känner flera som gått ner med viktväktarna, en del av dom har går upp igen och en del är kvar på målvikten många år senare. Dom som är kvar på målvikten är dom som lärde sig något utav sin viktnedgång, alltså håller kvar vid motionen och det sättet de lärt sig äta på.

Startvikt (10/1): 66,2 kg
Delmål 1: 64 kg (uppnått)
Delmål 2: 63 kg
Slutmål: <62 kg

16/1: 65,8
22/1: 65,0
31/1: 65,0
7/2: 65,3
14/2: 64,4
21/2: 63,7
28/2: 63,5
7/3: 63,1
- 0,4 kg

Totalt: - 3,1 kg

Ändrade till dagens vikt. Fick tyvärr stryka att jag uppnått mitt andra delmål, men det är nära nu. ;)

Går ju bra det här! :D Trots bakverk varenda dag sedan i fredags. I dag ska jag försöka hålla mig på mattan dock.
Ha, hålla mig på mattan? Nej ni, här blev det två (förvisso tunna) skivor sockerkaka med studiegruppen och på kvällen blev det glass till filmen. Damn it, jag som inte skulle ha! Nu får jag försöka skärpa mig. Helgen blir förhoppningsvis snaskfri i alla fall, för särbon försöker hålla sig borta från sådant.

I går gick jag en 5 km promenad i solen. :love: Tack och lov hade blåsten lagt sig lite och trots att jag promenerade över Västerbron höll jag inte på att blåsa omkull, som jag höll på att göra i går morse. Jag tror jag avvaktar lite till med löpningen - trots att det kliar i hela kroppen av de här vilodagarna; känns som en evighet sedan jag sprang senast (i måndags) - och tar en liknande promenix i dag.

Åh så härligt underbart! Det är något extra med att spräcka första siffran på vågen också. Grattis!!

Delvis KL

Nu är äntligen våren här och jag har kommit igång med de dagliga promenaderna igen. Så skönt! Brukar bli minst en 5 kilometers-runda, och extra underbart är det ju en såhär solig dag. Nu ska jag bege mig ut! :banana: Vågen jävlas och visar fortfarande 62,5 kg. Håller tummarna att det minskar lite när mensen är över, vore underbart om jag kunde spräcka den där 62:an någon gång.

Senast ändrad:

Kl. Tack och lov inte lika hungrig i dag. Undrar varför det var så i går. Har tränat kondition varje dag den här veckan i hyfsat tempo men jag har en känsla av att vågen inte är snäll i morgon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka