Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2014:2

Jag gör också matlådor. Men gör typ aldrig så jag kan äta på kvällen också utan bara till lunch dagen efter.. Frysta grönsaker är bäst!!
Jag äter väldigt bra måltider med alltid bara vatten till. Som idag började jag dagen med omelett med massa spenat. Hela dagen jag jobbar kommer också bli bra för jag tar med mig bra mat och äter på regelbundna tider med mellanmål mellan. Men när jag kommer hem kl. 20 efter jobbet och stallet så istället för att göra någon kvällsmat så kommer godispåsen fram. Hade varit bättre om jag lagt mig direkt när jag kommer hem..

De perioder jag jobbar jättemycket äter jag bättre för har inte tid att vara hemma och smaska. Men det fungerar ju inte heller att jobba 170 % hela året..

Kan du inte göra en liten "buffert" med matlådor? Någon dag när du har tid (kanske på helgen) gör du flera matlådor, så har du att bara värma på när du kommer hem sent på kvällen :) Gå och lägga sig utan mat låter som en dum idé, din kropp behöver påfyllning av energi efter jobb och stall ;)
 
Jag köpte whey 80 från star nutrition och sen någon burk med 100%, det första med smak av päron/vanilj (mums!!) och den andra med smak av jordgubb/grädde (har inte testat än). Rör ut i filen jag äter och än så länge ganska lite men lär kunna öka på mängden så det faktiskt gör lite skillnad :D Är dock inte laktosfritt så jag får vara lite försiktig.

Det finns laktosfritt proteinpulver gjort på äggprotein. Sök på Body Science Egg Protein
Sonen använder det och säger det är till och med helt ok bara blanda med vatten (men bättre med laktosfri mjölk)
 
Jeansen gick på idag med men något tightare än i lördags :wtf:
Söndagens matintag var under all kritik, blir lätt så när man springer runt och stressar. Då slinker lätt ner fel saker som råkar ligga i ens väg bara för att. Ketosen flög all värdens väg
Idag blir det ordning igen, kör en typ av bulletproff-fasta och träning på gymmet. Idag börjar en träningstävling på mywellnes och pågår fram till nyårsafton. Har gett mig den på att ligga så högt i moves det bara går. Ska försöka ge sambon en match i alla fall :p
 
Det finns laktosfritt proteinpulver gjort på äggprotein. Sök på Body Science Egg Protein
Sonen använder det och säger det är till och med helt ok bara blanda med vatten (men bättre med laktosfri mjölk)

Det fungerar med laktos också, är nog inte så känslig som när magen var alldeles ny.
 
Håhå jaja... Nu har jag provat ett par ridbyxor som jag skulle vilja komma i, eller i alla fall ha som riktmärke. Tog bilder också, maken till osmickrande bilder får man leta efter! :D Dom är inte ens nära att gå på... Men jag tänker mig att det kan bli väldigt peppande att se om det händer någonting :)
 
Jag är så jäkla trött på mitt helgenmissbruk. Jag mår inte bättre av att äta, varför fattar jag inte det?
Körde 75 min kondition i morse. Var nog kolhydratladdad för jag kände mig väldigt stark.
 
weight.png


Halvvägs :banana:
 
Bra träningspass igår, vikten står still men det gör inget.
Fokuserar på träning och matintag just nu, eventuellt leta fram måttbandet eller leta fram ett annat par för små jeans att ha som måttstock ;)
 
Inte gått ner, men inte gått upp heller. Dock väntat eftersom jag har fuskat flera dagar senaste veckan.
 
Hmm är du opererad nu? Jag skulle haft operation 3dje december men valde att försöka göra ett försök till. Hur känns det? nöjd? svårt lätt?

Sen 11 veckor ja. På det stora hela lätt men jag har svårt att dricka och få till maten riktigt bra. Det mesta suger är borta och det är jätteskönt.
 
-0,6 kg :)

Totalt ett kilo borta sen 1 dec, känns bra. Två kvar innan jag är tillbaka på förra målvikten (som jag vägde i våras/somras) och sen får jag köra vidare därifrån.
 
Märkligt att det inte händer något på vikten? Eeh nää för det är dags för mensvecka
Borde ju kopplat det tidigare i den här tråden :idea:
Fick ett rejält träningspass på ridlektionen, jäkla häst var inte på humör och körde slide-stop hela tiden.
Väldig kul då vi red kadrilj :banghead:
 
Kl var och vägde mig idag och har gått ner och upp beroende på hur man ser det. Midjan 2 cm mindre, vikten 118,1 vilket är mindre än sist hos sköterskan men mer än när jag vägde mig hos dietisten.
 
Märkligt att det inte händer något på vikten? Eeh nää för det är dags för mensvecka
Borde ju kopplat det tidigare i den här tråden :idea:
Fick ett rejält träningspass på ridlektionen, jäkla häst var inte på humör och körde slide-stop hela tiden.
Väldig kul då vi red kadrilj :banghead:
Nu rider inte jag ( Hade önskat jag kunde men är nog lite tung för det en 50kg till heh ) Men Någon koll på hur det är med pulsen? Som jag förstår är det lite mer som styrketräning än det är som konditions träning och därför kanske inte riktigt fyller en funktions som viktnedgång? Märker ju att det blivit lite svårare för mig nu att gå ner i vikt sedan jag började köra på med styrketräning med. Visst man känner av styrkan och musklerna under utveckling Och man ser fett% en minska ( min våg visar fett%) Men vikten rör sig segare.
 
Nu rider inte jag ( Hade önskat jag kunde men är nog lite tung för det en 50kg till heh ) Men Någon koll på hur det är med pulsen? Som jag förstår är det lite mer som styrketräning än det är som konditions träning och därför kanske inte riktigt fyller en funktions som viktnedgång? Märker ju att det blivit lite svårare för mig nu att gå ner i vikt sedan jag började köra på med styrketräning med. Visst man känner av styrkan och musklerna under utveckling Och man ser fett% en minska ( min våg visar fett%) Men vikten rör sig segare.

Har faktiskt ingen aning, jag rider för mental rekreation (även om gårdagens pass inte riktigt kändes så)
OM jag får min önskejulklapp kan jag återkomma i frågan :D

Jag kör ju styrka mer för att jag behöver bygga upp min skadade rygg än för viktnedgång.
Men mer muskler ger ju automatiskt en högre förbränning. Fokusera på fett%, så kommer totalvikten sen av sig själv
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 280
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 910
Senast: LovingLife
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 818
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ett hus långt ute på landet mitt i ingenstans som jag har bott i i ungefär ett halvår nu. Det är väldigt spännande, för stugan...
Svar
15
· Visningar
1 462
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp