Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2014:2

Kroppen känns lättare även om inte vågen visar lika mycket neråt som det känns.
Har 675 moves kvar till veckomålet, ett pass på lördag och så någon extra hundpromenad så är det kirrat :D
Att börja på gymmet är helt klart det bästa jag gjort
Och för mej är det nästan tvärt om, sluta på gymmet och så gick jag ner :D inte så att jag tappat muskler för jag hade lite förstora kärlekshandtag. När jag kom hem från Kiruna (jobbade där uppe i 5månader) så vägde jag 66.6kg. Nu imorse vägde jag 60.4kg.

Det jag märkt är att jag alltid går upp ca 0,5kg precis innan mensen. Någon annan som märkt samma mönster? Ca 2dagar efter är jag nere på samma vikt som innan.

Kul att du har hittat något du tycker om iaf :)
 
Åhh upp 0,4 den här veckan och jag fattar inte varför?! Jag har tränat bra, ätit bra och inte ätit masa skräp!

Behöver inte betyda du lagt på dig 0,4 kg fett, kan lika gärna vara muskler eller vätska i glykogenlagret.
Kombinera vågen med måttband om du tränar. Vågen kan vara ganska elak när man tycker man varit duktig och tränat och så får man ett plus på vikten istället för ett minus
 
Och för mej är det nästan tvärt om, sluta på gymmet och så gick jag ner :D inte så att jag tappat muskler för jag hade lite förstora kärlekshandtag. När jag kom hem från Kiruna (jobbade där uppe i 5månader) så vägde jag 66.6kg. Nu imorse vägde jag 60.4kg.

Det jag märkt är att jag alltid går upp ca 0,5kg precis innan mensen. Någon annan som märkt samma mönster? Ca 2dagar efter är jag nere på samma vikt som innan.

Kul att du har hittat något du tycker om iaf :)

Ja, har upptäckt jag gillar lyfta tungt, det ska vara så man i princip inte klarar allra sista repetitionen :D
Däremot har lite svårt att stå på typ löpbandet någon längre stund, kan tex gå tre km med hunden utan problem men på löpbandet får jag krupp redan efter en kilometer och vill bara kliva av
 
Behöver inte betyda du lagt på dig 0,4 kg fett, kan lika gärna vara muskler eller vätska i glykogenlagret.
Kombinera vågen med måttband om du tränar. Vågen kan vara ganska elak när man tycker man varit duktig och tränat och så får man ett plus på vikten istället för ett minus

Jag brukar mäta men jag hittade inte måttbandet imorse :P
Får göra det sen istället!
 
Jag har så bra koll på när den ska komma så det är helt makalöst :p
Helt plötsligt så dyker den bara upp!
 
Alla är olika men jag mår mycket bättre efter att ha skippat vågen några månader. För mig är vågen bara en siffra. Jag känner ju och ser när jag är nöjd. Jag känner min kropp väl. Jag vet ungefär vilket viktintervall jag ligger på.
Trevlig helg alla.
 
Nu insåg jag vad dom där 0,4kg kom ifrån. Mensdags! I hate it!!!
Alltså var det bara ökad mängd vätska i glykogenlagret :-)
Innan jag la om kosten till lågkolhydratskost kunde jag öka 2,5-3 kg mensveckan. Nu blir det mycket mindre men fortfarande en ökning. Å andra sidan är det bra för det betyder kroppens fungerar som den ska :-)
 
Ökar så sakteliga på med den vanliga träningen och snart har jag gått ner det jag gick upp efter olyckan. Går lite långsamt, men vad gör det liksom? Det går ju i alla fall :up:
 
Behöver inte betyda du lagt på dig 0,4 kg fett, kan lika gärna vara muskler eller vätska i glykogenlagret.
Kombinera vågen med måttband om du tränar. Vågen kan vara ganska elak när man tycker man varit duktig och tränat och så får man ett plus på vikten istället för ett minus


Nu har vi ju fått förklaringen, men tänkte säga ändå att 0,4 kg muskler kan det inte vara. Det är inget man går upp på en vecka...
 
Åh suck, har varit nere och haft ångest ons - idag vilket har gjort att jag hoppat över någon promenad (känner bara för att stänga in mig) plus värst av allt vill jag genast tröstäta..! Gaah. Tror nog inte jag kommer ha gått ner något på tisdag, snarare kanske upp.. :rage: Inte överätit så mycket än så länge, men idag är suget stort och risken att jag går till affären och inhandlar diverse sötsaker överhängande..
 
Jag har också mens på gång och tänker inte väga mig förrän den är slut :p

Blev för nyfiken :meh: Men den har faktiskt inte kommit än :angel:

Haha. Nåväl, -0,4 kg iaf.

Igår kände jag mig mycket motståndskraftig, hade projektmöte och under 4 timmar stod det uppdukat lussebullar och rocky roads, men jag tog inga :up: Åt clementiner och drack vatten istället.
 
82.6 och inte så mycket varannan vecka. Vill ju ner till 7* innan jul :eek:

81.7 så nästan ett kilo.

Men 2kg på 10 dagar är nog inget att hoppas på...

-25kg nu iaf :D

Och två veckors mellanblödning och snart en veckas mens :grin:

weight.png
 
Gaaaahh, PMS :banghead: Lyckades ta mig igenom mataffären utan att plocka på mig godis men var bra sugen, trött, hungrig och PMS är inte bra för karaktären... Det slutade med en onödig limpsmörgås med smör och salami efter middagen (och nu är jag alldeles för mätt). Mjukt bröd ska ju inte finnas hemma helst eftersom jag lätt överäter det, men sambon är sjuk och ynklig idag och ville ha.
 
Gaaaahh, PMS :banghead: Lyckades ta mig igenom mataffären utan att plocka på mig godis men var bra sugen, trött, hungrig och PMS är inte bra för karaktären... Det slutade med en onödig limpsmörgås med smör och salami efter middagen (och nu är jag alldeles för mätt). Mjukt bröd ska ju inte finnas hemma helst eftersom jag lätt överäter det, men sambon är sjuk och ynklig idag och ville ha.

En av dom största förändringarna i min livsstil är just at skippa brödet. Har aldrig varit så "bra" i magen som jag är nu. Så stå på dig! =) Dont eat the evul bread! =)
 
@fritz_92 Jag äter i stort sett alltid lagad mat till både lunch och middag. "Vanlig mat" men mycket grönsaker, alltid vatten att dricka och håller igen på pasta och ris. Både sambon och jag har matlåda med till jobb/skola så vi gör ofta extra mat att lägga matlådor av. I matlådorna brukar jag hälla i frysta grönsaker som komplement :)

Jag gör också matlådor. Men gör typ aldrig så jag kan äta på kvällen också utan bara till lunch dagen efter.. Frysta grönsaker är bäst!!
Jag äter väldigt bra måltider med alltid bara vatten till. Som idag började jag dagen med omelett med massa spenat. Hela dagen jag jobbar kommer också bli bra för jag tar med mig bra mat och äter på regelbundna tider med mellanmål mellan. Men när jag kommer hem kl. 20 efter jobbet och stallet så istället för att göra någon kvällsmat så kommer godispåsen fram. Hade varit bättre om jag lagt mig direkt när jag kommer hem..

De perioder jag jobbar jättemycket äter jag bättre för har inte tid att vara hemma och smaska. Men det fungerar ju inte heller att jobba 170 % hela året..
 
Äter någon av er proteintillskott?
Jag har svårt att få i mig nog och funderar på att boosta med lite pulver.
Men det finns ju sjuttioelva olika sorter...

Jag köpte whey 80 från star nutrition och sen någon burk med 100%, det första med smak av päron/vanilj (mums!!) och den andra med smak av jordgubb/grädde (har inte testat än). Rör ut i filen jag äter och än så länge ganska lite men lär kunna öka på mängden så det faktiskt gör lite skillnad :D Är dock inte laktosfritt så jag får vara lite försiktig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 392
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 239
Senast: LovingLife
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 909
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ett hus långt ute på landet mitt i ingenstans som jag har bott i i ungefär ett halvår nu. Det är väldigt spännande, för stugan...
Svar
15
· Visningar
1 491
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp