Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2014:2

Har faktiskt ingen aning, jag rider för mental rekreation (även om gårdagens pass inte riktigt kändes så)
OM jag får min önskejulklapp kan jag återkomma i frågan :D

Jag kör ju styrka mer för att jag behöver bygga upp min skadade rygg än för viktnedgång.
Men mer muskler ger ju automatiskt en högre förbränning. Fokusera på fett%, så kommer totalvikten sen av sig själv
Mjo jag vet. Skrev det mer som en reaktion till ditt inlägg. =) Min tanke är ju bygga muskler för, för mig är styrka = min identitet så. Har alltid varit stark. Vill inte bli klen för att jag går ner i vikt. + Ökad basförbränning av muskler skadar inte. Men jag kör 5x40 min konditions pass + 3x60 min styrke pass i veckan. + Promenader på helgerna.
 
Bra jobbat!
Jag mitt pucko känner mig dålig som inte går ner så fort i vikt när jag ser din kurva ticka på. Men jag fattar inte varför, det är klart att jag inte kan ha samma takt som dig som är opererad! Min hjärna är knäpp!

Jag får i mig 5-600kcal/dag och det är ju inte så bra i längden, lär få skäl av dietisten vid återbesöket om ett par veckor. Är sällan hungrig och när jag varken är hungrig eller sugen så har jag svårt att äta mer än lite grann.

Det är väl inte så bra men jag hankar mig fram och kommer väl på en variant så småningom.
 
Jag var ju ganska duktig o gick ner 8-9 kg under sommaren. Hade inte för avsikt att gå ner mer. Men nu är det jul...
Dvs jag har gått upp 2 kg och blivit lite mjuk och oformlig runt magen. Pga av mörker och flyttstress har jag hellre inte motionerat alls de senaste månaderna. Varken ridning eller löpning. Så jag tänkte hänga med i tråden ett tag o gå ner mina kilo igen. Och få lite motivation till att röra på mig och inte trycka i mig en massa onyttigheter under helgerna.
 
Woop woop, nu hade jag gått ner det som jag hade ökat innan mens och liiite till!
:up:

Själv ska jag väga mig på tisdag har jag bestämt, men märkte i morse att jag behöver nog snart ett nytt hål i skärpet igen.
Träningspasset igår kändes sådär, fick en allergi och astma- reaktion på jobbet innan så jag var inte i tipptopp direkt.
Lite bättre kändes det när jag kom hem och loggade in på sidan och ser jag slagit 6 nya rekord :bump:
Beställa ny PT-timme här innan jul (om man beställer innan årskiftet är det 2 för 1)
 
Kan du inte göra en liten "buffert" med matlådor? Någon dag när du har tid (kanske på helgen) gör du flera matlådor, så har du att bara värma på när du kommer hem sent på kvällen :) Gå och lägga sig utan mat låter som en dum idé, din kropp behöver påfyllning av energi efter jobb och stall ;)

Men jag tycker inte om att äta på kvällen. Är aldrig sugen på någon mat. Tar inte mer än 5-10 min att fixa en omelett eller några proteinpannkakor men det händer ändå inte.. Så är absolut inte tiden som är problemet.
Vet att jag fysiskt behöver det men vad ska jag göra när hjärnan inte vill.. :confused:
 
Men jag tycker inte om att äta på kvällen. Är aldrig sugen på någon mat. Tar inte mer än 5-10 min att fixa en omelett eller några proteinpannkakor men det händer ändå inte.. Så är absolut inte tiden som är problemet.
Vet att jag fysiskt behöver det men vad ska jag göra när hjärnan inte vill.. :confused:

Ja då är det svårt. Kan verkligen inte känna igen mig så har inga konkreta råd :p
 
Puh, idag fick jag en utmaning. Asiatisk lunchbuffé med några klasskompisar för att fira jullovet. Ville inte äta för mycket men inte heller snåla in för mycket då de andra gick in för att äta mycket och länge... Så jag tog två omgångar men inte så mycket varje gång. Bara lite nudlar, inget ris. Vatten att dricka. Några friterade grejer slank ner. Till efterrätten tog jag bara lite glass och struntade i friterad banan.

Känner mig mätt men inte sådär obehagligt mätt. Nöjd med att jag lyckades ta ganska lagom med mat även om jag egentligen nog skulle blivit tillräckligt mätt på första tallriken... Ville liksom inte förstöra grejen för mina vänner genom att tydligt hålla igen på maten.

Står kvar på 67,2 så 2,2 kg kvar till första målet. Skulle vilja starta det nya året på 66,X så det siktar jag på just nu :)
 

79.5

Floff! Typ.

Slutat blöda också :)



weight.png
 
Va duktiga ni är allihop. Själv är jag inne i något slags " det är jul och jag kan unna mig att äta något gott". Det är inte bra alls. Imorgon är det julafton. Hjälp, hur ska detta gå? Är det någon som har någon bra strategi jag kan hålla mig till?
 
Va duktiga ni är allihop. Själv är jag inne i något slags " det är jul och jag kan unna mig att äta något gott". Det är inte bra alls. Imorgon är det julafton. Hjälp, hur ska detta gå? Är det någon som har någon bra strategi jag kan hålla mig till?

Ät det du verkligen njuter av! Låt bli det andra. Och jag tycker i övrigt att det är lite ok med " att det är ju jul man kan unna sig". Det är inte det man äter ibland......
 
Va duktiga ni är allihop. Själv är jag inne i något slags " det är jul och jag kan unna mig att äta något gott". Det är inte bra alls. Imorgon är det julafton. Hjälp, hur ska detta gå? Är det någon som har någon bra strategi jag kan hålla mig till?

Jag åt kaksmulor igår.

Jag tror hur som helst på att det egentligen inte spelar någon roll vad man äter runt jul om man har koll resten av året.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 280
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 909
Senast: LovingLife
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 818
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ett hus långt ute på landet mitt i ingenstans som jag har bott i i ungefär ett halvår nu. Det är väldigt spännande, för stugan...
Svar
15
· Visningar
1 462
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp