Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2014:2

Hade precis samma problem! Visste att jag inte borde, satt där å smaska å tänkte att va fan gööör jag, men ändå fortsatte jag (började mola i mig ännu fortare för jag bara ville ha slut på skiten, haha bra plan - inte). Kunde lixom inte spara för tänkte att "lika bra jag äter upp allt nu så jag inte har något imorgon för då ska jag SLUTA (yeah, right, köpte ju bara ännu mer när det va slut :p). Proppade seriöst i mig godis/sött/kakor/bakelser VARJE kväll under jag vet inte hur lång tid.

Nu har jag hållit mig borta i tre veckor precis och känner inte ens suget =)

Tyvärr känner jag igen mig :p Lyckades ju hålla mig kvar på målvikten ett tag men sen blev jag skadad och kunde inte springa, mycket i skolan och lite lätt höstdeprimerad --> äter äter äter :meh:

Duktigt! Jag ska verkligen försöka hålla mig borta, men inser att det blir en utmaning såhär i juletider :p Men som sagt, det är inte i sällskap som jag har problem utan när jag är ensam så det är vad jag måste jobba med :)
 
Tyvärr känner jag igen mig :p Lyckades ju hålla mig kvar på målvikten ett tag men sen blev jag skadad och kunde inte springa, mycket i skolan och lite lätt höstdeprimerad --> äter äter äter :meh:

Duktigt! Jag ska verkligen försöka hålla mig borta, men inser att det blir en utmaning såhär i juletider :p Men som sagt, det är inte i sällskap som jag har problem utan när jag är ensam så det är vad jag måste jobba med :)

You can do it! :D
 
Yeeh, bara onsdag idag och kom redan igår upp i hälften av det minimiantal moves jag ska upp till på en vecka. Lyckades regga ridlektionen, jäklar vad Moves den gav (vilket den gjorde IRL också)
Vikten ner ytterligare, känns som förbränningen går på högvarv
 
Äter någon av er proteintillskott?
Jag har svårt att få i mig nog och funderar på att boosta med lite pulver.
Men det finns ju sjuttioelva olika sorter...
 
Synd med appen! Men för in måtten i excel så kan du väl göra egna kurvor annars? Men klart lättare med något som gör det åt en. :)
Jag hittade någon sida som man kunde skriva in sina mått i och få fram fett%, den stämde bättre för mig än formkollen. Min våg mäter också fett%(vet att det inte är hundra, men det är nog en fingervisning iaf) och vågen och den sidan ligger ganska lika. Men den sidan tar hänsyn till fler ställen än midjan också.

Duktigt att cykla! Kämpa på!

Jag har en bok hemma och i den finns också bättre sätt att räkna fettmassa. dock var det väldigt deprimerande räkning..
Skicka gärna länken till sidan i PM. Ju fler sätt att räkna desto mer rätt måste det bli.

Har siffror från 2 år tillbaka i mitt Word dokument. Då tog jag tag i mina (15) sambokilon jag lagt på mig, gick ner 10 av dem på 9 mån och sen stod det still.
Senaste jag skrev mina mått var april och sen skadade jag ju mig i maj.
Rätt spännande att bysten gått från 94 till 86 och nu tillbaka igen.. medans låren bara skiljer 3 cm på -10 kg kroppsvikt.
 
Bra jobbat @Mela99 ! :)

Jag har verkligen problem med mitt småätande. Har liksom ingen spärr utan äter och äter, de senaste dagarna min hemmagjorda chokladfudge. Jag inser medan jag äter att det är fel, jag borde inte, ändå fortsätter jag :crazy: Funderar på om ett förbud är enda sättet... Undantag för när jag blir bjuden, men då har jag heller inga problem. Det är när jag är ensam, känner mig som motsvarigheten till en skåpsupare.

Hej och hå nu kör vi igen! :)

Tack!

Hade precis samma problem! Visste att jag inte borde, satt där å smaska å tänkte att va fan gööör jag, men ändå fortsatte jag (började mola i mig ännu fortare för jag bara ville ha slut på skiten, haha bra plan - inte). Kunde lixom inte spara för tänkte att "lika bra jag äter upp allt nu så jag inte har något imorgon för då ska jag SLUTA (yeah, right, köpte ju bara ännu mer när det va slut :p). Proppade seriöst i mig godis/sött/kakor/bakelser VARJE kväll under jag vet inte hur lång tid.

Nu har jag hållit mig borta i tre veckor precis och känner inte ens suget =)

Här är en till med samma problem. Och mycket värre när jag är ensam. Behöver inte skriva hur det är för mig för det står här ovanför..
Idag tex har jag varit ledig och inte ätit något bra på hela dagen. Började dagen med gräddkola och sen gick det bara utför.

Igår däremot var jag på ett härligt bodypump pass, känner på framsida lår idag att det var bra. :)

Och imorgon ska jag till gymmet igen. Tycker det är lite dåligt utbud på pass under dagtid men får väl ta en genomgång själv.
 
@fritz_92 Verkar tyvärr vara ett vanligt problem, vi får försöka peppa varandra att komma ur beteendet :)

---------

Jag har haft en jättebra matdag! Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Lagom stora portioner och framför allt har jag inte ätit något extra mellan måltiderna :up: Har tränat också så jag känner mig helnöjd med dagen.
Hade lite lätt huvudvärk på eftermiddagen, märks att jag har vant mig vid att äta mer (skräp) :crazy:
 
Äter någon av er proteintillskott?
Jag har svårt att få i mig nog och funderar på att boosta med lite pulver.
Men det finns ju sjuttioelva olika sorter...

Jag har ätit proteinpulver något år. Jag vill ha ett rent pulver utan massa sötningsmedel och annat i och då finns det helt plötsligt inte lika många att välja på. :) Köpte först ett svenskt med chokladsmak och kände att jag hade lika gärna kunnat ha ett naturellt och kunna blanda med vad jag vill. Det har jag nu. Vill jag ha chokladsmak, i med lite kakao. Vill jag lägga en skopa i gröten så märks det inte ens.
 
@fritz_92 Verkar tyvärr vara ett vanligt problem, vi får försöka peppa varandra att komma ur beteendet :)

---------

Jag har haft en jättebra matdag! Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Lagom stora portioner och framför allt har jag inte ätit något extra mellan måltiderna :up: Har tränat också så jag känner mig helnöjd med dagen.
Hade lite lätt huvudvärk på eftermiddagen, märks att jag har vant mig vid att äta mer (skräp) :crazy:

Så duktig du är!!
Imorgon ska jag strukturera upp dagen. Då ska den se ut som din gjorde idag. :)

Kl: Jag är värdelös på att äta kvällsmat. När jag jobbar till 20 äter jag oftast kvarg med bär och lite musli innan jag slutar, men om jag är ledig på em blir det ingen kvällsmat. Och då blir jag sugen på annat och letar i skåpen istället. Skulle behöva en matklocka som Skalmans, så jag blir påmind.

Vad gör ni till kvällsmat? Äter ni lagad mat?
 
Ser ganska bra ut. Står stilla, äter bra och tränar. Drar till solen med familjen. Blir spännande att se hur det ser ut efter en veckas semester.

Sockret stannar under 10 i alla fall. Men skulle kunna vara bättre!
 
Så duktig du är!!
Imorgon ska jag strukturera upp dagen. Då ska den se ut som din gjorde idag. :)

Kl: Jag är värdelös på att äta kvällsmat. När jag jobbar till 20 äter jag oftast kvarg med bär och lite musli innan jag slutar, men om jag är ledig på em blir det ingen kvällsmat. Och då blir jag sugen på annat och letar i skåpen istället. Skulle behöva en matklocka som Skalmans, så jag blir påmind.

Vad gör ni till kvällsmat? Äter ni lagad mat?

Ofta fisk eller färs. Men jag lägger mig innan normalt folk äter middag ;)
 
@fritz_92 Jag äter i stort sett alltid lagad mat till både lunch och middag. "Vanlig mat" men mycket grönsaker, alltid vatten att dricka och håller igen på pasta och ris. Både sambon och jag har matlåda med till jobb/skola så vi gör ofta extra mat att lägga matlådor av. I matlådorna brukar jag hälla i frysta grönsaker som komplement :)
 
Bortsett från fredagar äter jag alltid bara varm mat en gång om dagen. Om det är bra eller dåligt vet jag inte.
I dag blev det en omelett på 2 ägg, 1 kycklingkorv, grönsaker och en dutt räkost. Riktigt gott.
Fattar inte hur dom i musikhjälpen orkar fasta, det skulle jag aldrig klara.
 
Bortsett från fredagar äter jag alltid bara varm mat en gång om dagen. Om det är bra eller dåligt vet jag inte.
I dag blev det en omelett på 2 ägg, 1 kycklingkorv, grönsaker och en dutt räkost. Riktigt gott.
Fattar inte hur dom i musikhjälpen orkar fasta, det skulle jag aldrig klara.

De får ju käka flytande föda, så då är det nog inte så illa. Hade utan problem kunnat leva på soppa en vecka :)
 
Är ju så väldigt olika hur man klarar sig. Jag hade klarat en vecka på soppa. Och har ju oftast inga som helst problem med mina 2-dagar.

Ska väga mig nästa vecka, har ångest över det :(
 
Kroppen känns lättare även om inte vågen visar lika mycket neråt som det känns.
Har 675 moves kvar till veckomålet, ett pass på lördag och så någon extra hundpromenad så är det kirrat :D
Att börja på gymmet är helt klart det bästa jag gjort
 
Åhh upp 0,4 den här veckan och jag fattar inte varför?! Jag har tränat bra, ätit bra och inte ätit masa skräp!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 392
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 239
Senast: LovingLife
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 909
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ett hus långt ute på landet mitt i ingenstans som jag har bott i i ungefär ett halvår nu. Det är väldigt spännande, för stugan...
Svar
15
· Visningar
1 491
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp