Vikttråden 2014:2

KL var och vägde mig på vårdcentralen idag, 119,2 kg vilket betyder -13 kilo sedan starten 26/3 :) Mitt HbA1c (långtidssocker) har dessutom gått ner från 48 till 41 (normalintervall 30-42 om jag minns rätt), min midja har gått ner till 115 cm och mitt blodtryck låg på 111/77. Så jäkla nöjd!

Det är ju en ny livsstil som man måste komma in i!
Det svåra är ju att inte i ren vana ta en godis i stället för mat.
Liksom att det inte finns en chans att mina ögon kan se mig på något annat sätt än som överviktig......
Har väldigt dålig hållning pga att jag försökt att inte synas....
Köpte mig en ryggsträckare för att få upp hållningen, men fattar inte riktigt hur den ska sitta. Måste försöka tänka till och få på mig den, har ju inte bättre hållning utav att min ryggvärk har böjt ryggen också.....
Borde funnits med beskrivning med bilder :crazy:

Liksom att det inte finns en chans att mina ögon kan se mig på något annat sätt än som överviktig......
Köpte mig en ryggsträckare för att få upp hållningen, men fattar inte riktigt hur den ska sitta. Måste försöka tänka till och få på mig den, har ju inte bättre hållning utav att min ryggvärk har böjt ryggen också.....

Vilket antiklimax, men huvudsaken att det inte var något som satte käppar i hjulen för dig. Lycka till på måndag!

Verkligen!

Från måndag övergår jag till vägning på måndagar istället för varje dag. Tror jag. Nu när jag passerat nålsögat roas jag av variationerna från dag till dag trots vägning på samma tid och med exakt samma kost :D

Kan du inte hitta en beskrivning på t ex Youtube eller genom att googla?

Roligt att läsa att det går bra för flera här.

@lil-sis Skönt att du nu äntligen får din operation! Och jag ska testa ditt tips med Omeprazol, har haft extrema problem med sug och inte tänkt så mkt på det, men blev illamående inatt, så misstänker magkatarr, helt klart.

@carre Såsom flera har skrivit - fantastiskt att du tog itu med efter 3 kg, och inte efter 30! Det är grunden för att fortsätta på normalvikt - att inte stoppa huvudet i sanden. Även jag tycker att det känns lite hopplöst ibland, gällande att man "alltid kommer få vara på sin vakt", troligen resten av livet. Jag har accepterat att jag inte kommer få slappna av, absolut inte de första fem åren i alla fall, och sedan beror det nog på vilken aktivitetsnivå jag har och livssituationen i övrigt.

Här går det sådär, generellt sett. Äter fortfarande mer än innan, men försöker kompensera med ännu mer motion. Annars har jag börjat lägga till löpning, för att försöka chocka kroppen litegrann. Hade hoppats på att nå målvikt till mitten av november, men i den här takten når jag målvikt om ett halvår. Lite tråkigt, men det är som det är. Jag har inte gått ner på 6 veckor, men jag har åtminstone inte gått upp heller, vilket är det viktigaste just nu.

KL var och vägde mig på vårdcentralen idag, 119,2 kg vilket betyder -13 kilo sedan starten 26/3 :) Mitt HbA1c (långtidssocker) har dessutom gått ner från 48 till 41 (normalintervall 30-42 om jag minns rätt), min midja har gått ner till 115 cm och mitt blodtryck låg på 111/77. Så jäkla nöjd!
Härligt!

Det här med att folk har en förmåga att lägga sig i vad folk äter. Pappa är iofs aldrig varit tjock utan är väl lite som man säger normalviktig (69 kg) av naturen men har också alltid varit noggrann med att äta lagom portioner och även om han unnar sig ibland och inte alltid lever hälsosamt så har han den inställningen. På hans jobb serveras dagligen fikabröd men oftast tar han inget. Ofta, senast i går kom kommentaren att "du som är så smal kan väl äta". Det inte folk fattar är att han är smal för att han oftast väger för och emot och inte moffar i sig av allt. Dessutom kan det ju vara dåligt med onyttiga saker även för den smala.

Lite sidospår men ang illamåenden så har jag just lärt mig att ett glas kallt vatten med ett par tsk potatismjöl utrört i fixar illamåendet jag får från penicillinet jag äter just nu. Har kunnat dra ner på omeprazolen lite taxk vare t :)
Så blir det bra näring till mina snälla tarmbakterier som har det lite tufft nu.

Skiter lite i viktn just nu, jobbar på att ta mig tillbaka på äta bra och regelbundet banan igen efter en katastrofal tid. Jag har inte mått bra och haft noll ork och ingen aptit så jag har ätit det jag fått mig. Inte gått upp men har inte ätit nyttigt. Nu satsar jag på en bra frukost först och främst, så tqr jag resten i tur och ordning. Det går redan bättre. Kan jag få lite ork till matlagningen sen också så ska det flyta på.

Håller tummarna för att du får ordning på matvanorna (och resten av kroppen såklart), Angua! Själv känenr jag mig lite uppgiven för att mina favoritflingor verkar ha slutat tillverkas. :(

Lite sidospår men ang illamåenden så har jag just lärt mig att ett glas kallt vatten med ett par tsk potatismjöl utrört i fixar illamåendet jag får från penicillinet jag äter just nu. Har kunnat dra ner på omeprazolen lite taxk vare t :)
Så blir det bra näring till mina snälla tarmbakterier som har det lite tufft nu.

Skiter lite i viktn just nu, jobbar på att ta mig tillbaka på äta bra och regelbundet banan igen efter en katastrofal tid. Jag har inte mått bra och haft noll ork och ingen aptit så jag har ätit det jag fått mig. Inte gått upp men har inte ätit nyttigt. Nu satsar jag på en bra frukost först och främst, så tqr jag resten i tur och ordning. Det går redan bättre. Kan jag få lite ork till matlagningen sen också så ska det flyta på.

Tänkte jag skulle prova potatismjöl men inte riktigt kommit igång. Visst jag gillar äta rå potatis, men från det och potatismjöl i vatten är det ett visst avstånd :nailbiting:

Tänkte jag skulle prova potatismjöl men inte riktigt kommit igång. Visst jag gillar äta rå potatis, men från det och potatismjöl i vatten är det ett visst avstånd :nailbiting:
*S*
Det smakar inte särskilt mycket, kallt vatten med lite bismak av kartong typ :)

Men wtf!
Operation skjuten till på onsdag.

Det är därför jag inte är nervös, det är ju osäkert läge fram tills man sövs (och tja fortfarande då).

Imorgon har jag vägdag då har vi hållit på en månad. Tyvärr misstänker jag att det inte kommer att visa så mycket ner.

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 097
Senast: Cocos
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 782
Senast: Hedinn
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 382
Senast: Brandgul
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 513
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet