Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag är det en månad sen jag började med 5:2. Vägde 62,9 den 27/8, idag stod vågen på 60,9. Ingen fantastisk viktnedgång kanske, men vågen har faktiskt varit nere på 59,8kg! Det var visserligen efter en fastedag och jag hade inte ätit min väldigt sena frukost än![]()
Det är väl jättebra! Jag tror att knappt ett halvt kilo per vecka är vad man normalt sett kan förvänta sig på 5:2. Om man normalt sett äter lite drygt 2000 kcal/dygn och tar bort 1500 kcal/fastedag så blir det 3000 kcal, vilket motsvarar knappt ett halvt kilo fett. Ett halvt kilo per vecka verkar också vara vad de flesta forskare är eniga om är en ganska idealisk takt att gå ner i vikt.
Är det någon här som kör på stenålderskost/paleo? Hur har ni isf reagerat hälsomässigt när ni bytt till den livsstilen?![]()
Jag är alltså inte det minsta missnöjd, men eftersom det inte är speciellt ovanligt att se att folk går ner ett-två kilo i veckan så låter två kilo på en månad inte speciellt mycket. Och i en sån jämförelse är ju två kilo på en månad inte ens hälften. Fast för mig är två kilo ett bra resultat, speciellt med tanke på att jag knappast kämpat sådär jätte hårt egentligen.
Jag är alltså inte det minsta missnöjd, men eftersom det inte är speciellt ovanligt att se att folk går ner ett-två kilo i veckan så låter två kilo på en månad inte speciellt mycket. Och i en sån jämförelse är ju två kilo på en månad inte ens hälften. Fast för mig är två kilo ett bra resultat, speciellt med tanke på att jag knappast kämpat sådär jätte hårt egentligen.