Vikttråden 2014:2

Här har det inte gått jättebra, men det får man väl räkna med i början. Utgångsläget för att förbättra mig var ju iaf bra: jag åt INTE tårta i fem dagar förra veckan också. :D Men det blev det sedvanliga måndagsfikat och sedan föll jag för frestelsen på torsdagseftermiddagen (pepparkakor :d), och sedan blev det faktiskt tårta både fm och em på fredagen. Det äts alldeles för mycket tårta på mitt nuvarande jobb... Till helgen blev det återigen för mycket godis och snacks, vi som hade varit relativt återhållsamma helgen före, och nu har vi en burk pepparkakor hemma som jag såklart nallar av varje dag.

Såatte... Det totala snaskintaget var nog minskat men det gick ju inte som jag hade tänkt om vi säger så. :p

7/9 start
14/9 -2 kg
21/9 -0,5 kg
28/9 -1,6 kg
5/10 +0,3 kg
12/10 -0,7 kg började mäta midja osv
19/10 -0,0 kg -3,2 cm (midja)
26/10 -0,5 kg -3,8 cm
05/11 -0,7 kg
12/11 -1,2 kg
19/11 -0,9 kg
26/11 +0,5 kg
03/12 -0,4 kg

Totalt -7,7kg (-0,64kg/v)

Åtminstone nästan blivit av med det jag plussade förra v o efter stillasittande och onyttig helg(SIHS inte bra för formen ;)) känns det ändå ok. Nu är det mer träning inplanerad framåt. Vore skönt att tappa något kilo till innan jul. Bara att kämpa!

Kan inte ha godis hemma. Visst, jag äter inte mycket men det triggar allt gammalt sug som sitter i hjärnan.

Inga som helst problem att låta bli att köpa (sambon som köpt) men kan verkligen inte ha hemma.

Dumpar varken på socker eller fett, så någon sådan hjälp av operationen får jag inte.

Kommer bli tufft med åren, helt klart!

Har fuskat massor! Men är kvar på 56-56.5 kg.

Förstår mig inte på kroppen. Har käkat godis, pizza, hamburgare, kakor, lussebullar.

Förra året slet jag som ett djur för att gå ner till 57 kg, levde strikt på sallad. Nu spelar det inte alls lika stor roll vad jag äter.
Skillnaden är att jag är äldre och att jag börjat äta Diane. Två saker som brukar öka vikten...

Glömde väga mig i morse, försov mig och fick jäkta. Men det känns bra i kroppen. Har redan fått en annan hållning känner jag :up:

Bra träningspass i går fast inte lika svettigt som passet i onsdags.
Styrkeprogrammet var inlagt på nyckeln så jag körde det. Fick öka vikten på lats och lower-back men tyvärr minska på benpress, eftersom jag lyckats sträcka en muskel i låret när jag flyttade bord i fiket.

Idag blir en vilodag (förutom hundpromenaden) och så kör jag kondition på lördag. Ska få in mina tre gympass i veckan + ridlektion och hundpromenader

Ansluter mig till tråden!

jag har sedan två månader tillbaka varit medlem hos Viktväktarna och har sedan dess gått ner 5 kg!
Började på 85,5 kg och vill ner under 70 kg, helst 65. Vissa dagar är jobbiga även om sötsuget nästan helt försvunnit. Ibland står vågen helt still, ibland visar den + men jag har gett mig fan på att jag ska lyckas!

Den här tråden är inspirerande och fylld med pepp! följt den i smyg ett tag men tänkte göra mig offentlig nu :-)

Ansluter mig till tråden!

jag har sedan två månader tillbaka varit medlem hos Viktväktarna och har sedan dess gått ner 5 kg!
Började på 85,5 kg och vill ner under 70 kg, helst 65. Vissa dagar är jobbiga även om sötsuget nästan helt försvunnit. Ibland står vågen helt still, ibland visar den + men jag har gett mig fan på att jag ska lyckas!

Den här tråden är inspirerande och fylld med pepp! följt den i smyg ett tag men tänkte göra mig offentlig nu :-)

Då började vi nästan på samma vikt och vill ner till ungefär samma också :D Bra jobbat!

Står still och trampar, men tränar och äter inte helt rätt, varför får man så mycket godis i present runt jul.... Blodsockret håller sig under 10 i allafall. men jag behöver skärpa till mig. Hoppas på utlandssemestern, för att komma igång igen.

weight.png

82.6 och inte så mycket varannan vecka. Vill ju ner till 7* innan jul :eek:

I nådde jag 5% :-) det firas med en bit mörk choklad och glass för min stackars onda hals!

Mela99> Skojj! Hur går det för dig?

I nådde jag 5% :-) det firas med en bit mörk choklad och glass för min stackars onda hals!

Mela99> Skojj! Hur går det för dig?

Ja, det får vi se på tisdag :D Är min "stå-på-vågen-dag". Då har jag hållit på 3 veckor, så nyss börjat försöka typ :p Men i natt tänkte jag synda för har beställt hem sött (första gången sen jag började som jag tänkt mola i mig något onyttigt hehe, får hoppas jag inte får mersmak så det går utför sen bara!), som sambon tar med hem när han slutar jobbet vid midnatt, i form av en mega chokladmuffin och en mega chokladmunk :d:banghead:

Helgens matintag har varit katastrof.
Av typen "oj, kl är fyra och jag har inte ätit" och "hm, konferensarrangören glömt göra alternativ till frukostmackan/bautamuffinsen så jag får väl nöja mig med en kopp kaffe med lättmjölk"

Jag vill också vara med och peppa och få pepp :)

Ni är alla så duktiga!!

Gick upp lite för mycke när jag var sjukskriven 3 månader över sommaren. Gick "bara" upp 5 kg men tappade säkert lika mycket muskler så räknar med att jag gick upp 10 kg fett.. Inte lätt när man bara kunde ligga i soffan utan att röra sig.

Började träna igen så fort jag fick men har inte hittat samma energi som innan skadan. Har även för ca 1 månade sedan tagit tag i maten och måltiderna går bra. Dock är jag så sockerberoende så snasket är jättesvårt att låta bli. Och då händer inte så mycket.
Har ingen våg hemma men väger mig på gymmet ibland.
Senast vägde jag 80 vilket är 10 för mycket. Så mitt mål är 10 minus och mer synliga muskler.

Jag vill också vara med och peppa och få pepp :)

Ni är alla så duktiga!!

Gick upp lite för mycke när jag var sjukskriven 3 månader över sommaren. Gick "bara" upp 5 kg men tappade säkert lika mycket muskler så räknar med att jag gick upp 10 kg fett.. Inte lätt när man bara kunde ligga i soffan utan att röra sig.

Började träna igen så fort jag fick men har inte hittat samma energi som innan skadan. Har även för ca 1 månade sedan tagit tag i maten och måltiderna går bra. Dock är jag så sockerberoende så snasket är jättesvårt att låta bli. Och då händer inte så mycket.
Har ingen våg hemma men väger mig på gymmet ibland.
Senast vägde jag 80 vilket är 10 för mycket. Så mitt mål är 10 minus och mer synliga muskler.

Måttband är bra ta till om man inte har våg (och ofta bättre än att väga sig om man samtidigt tränar för att få muskler). Mät gärna på flera ställen som hals, överarm, byst, rygg, midja, rumpa, lår, knä och vad

Måttband är bra ta till om man inte har våg (och ofta bättre än att väga sig om man samtidigt tränar för att få muskler). Mät gärna på flera ställen som hals, överarm, byst, rygg, midja, rumpa, lår, knä och vad

Kan tipsa om appen Formkollen där man kan mata in sina mått och således få en kurva. :)
Den säger också fettprocent, men den har aldrig stämt på mig, för enligt den ska jag ligga på nästan normal fett% men det vet jag att jag inte gör, har ju 30 kg att gå ner, och det lär inte vara muskler. ;) Men så verkar den bara gå på midjemått vad gäller fett%, och på mig blir det missvisande.

Tänkte någon här vet. Köpt pulsklocka som även visar förbrukade kalorier. Dock finns det två alternativ. "Vanlig" förbrukning och "FAT" dvs hur mycket man förbrukat i fettmassa, typ. Får ju äta upp de kalorier jag tränar och detta gör mig förvirrad. Ett gympass ger ca 250 i vanlig och runt 30-40 i fat. Vilket skall jag använda? Klockan är rätt inställd, fått hjälp

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 102
Senast: Cocos
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 782
Senast: Hedinn
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 395
Senast: Brandgul
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 514
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈