Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2014

Man behöver inte äta frukost. Det är inte det heligaste måltiden på dygnet. Jag är ytterst sällan hungrig på morgonen, därför äter jag ingen frukost. Äter senare när kroppen är hungrig. Så det är ingen fara att hoppa över frukosten om man inte fixar den.

*knapp*
-1.8kg sen i början av veckan. Misstänker mkt vätska som har försvunnit trots en hel del fusk. Så det här med mejerifri lchf går ganska bra. Men det är rätt tråkigt innan man kommer in i det. Blir mkt majonäs och saknar min skvätt grädde i äggröran. Men man vänjer sig nog.

Jag tar till det här drastiska för att få lite fart på viktminskningen. Jag mår bra och är inte hungrig, det är det som är huvudsaken. :)

Har du blivit av med huvudvärken? Jag har haft ont i huvudet flera dagar och funderar på om det är sockerabstinens? eller abstinens öht pga för lite mat kanske....

Jag medicinerade bort den,men kände även av den igår kväll,idag är allt bra så det var nog sockret.

Jag hänger med i denna tråden, 5 kg minus är målet, dvs från 77 till 72 kg. Jag funderar på att köra 5:2 metoden, jag börjar i morgon och testar.

Ja, då har man kört två halvfastedagar denna veckan, i morse stod vågen på 76.5 kg, så lite nedåt går det.

Tyvärr behöver jag min frukost men i dag hade lilleman en dålig start på sin dag så det blev ingen tid över. Nu har jag fått i mig två smörgåsar och en liten kopp kaffe. Funderar på om sambon ska åka förbi pizzerian eller om jag ska göra kotletter som planerat.
Jag vet vilket jag borde men orken är borta.

Det är spännande att leva med små barn, ingen dag är den andra lik, på gott och ont.

Kotletter är godare än pizza om du funderar lite, eller har de sallad som man kan ta med också kanske?

Jag har fått brunch med yoghurt och musli, kvällsmat blir kyckling med bulgur och kikärtor. Mycket nästan-mat tycker mannen och vill ha knapertstekt bacon som krydda till sin bulgur...

Halvfastedagar, vad innebär det? :)

Utöver frukosten som blev sen, vid 10-tiden, så åt jag en ynklig middag bestående av en banan o ett äpple.

Nu ska vi snart till svärföräldrarna och äta lite julmat. Jag hade tänkt hålla mig till några skivor skinka med fettet bortskuret och kanske något mer till för att inte vara oartig, men tänker inte äta som vanligt (2 fulla tallrikar). Tänkte skippa grönkålen men tänkte ta lite rödkål, hoppas det inte blir för många kalorier.

Kotletter är mycket godare och slänger jag in dom i ugnen så sköter dom sig själva så får sambo koka ris och fixa sallad eller ta hand om lilleman när han kommer hem :D

Det finns okej sallader på pizzerian också men det får bli hemlagat i dag om det inte urartar fullständigt.

Kl

Dagen började bra med en skogspromenad tillsammans med yngsta dottern sittande på en shettis. Sedan ett ridpass som tyvärr slutade med att jag for i backen med buller och bång. Slog i ena höften/rumpan, så nu får vi se hur det går med träningen de närmaste dagarna. Så typiskt när man börjar komma igång. Just nu kan jag knappt stödja på benet. Fast jag är övertygad om att det bara är mjukdelarna som fått en smäll och borde därför börja bli bättre redan imorgon.

4 km promenad i snabb fart. Känns bra att ha gjort något i alla fall. Hållt mig än så länge inom ramen av antalet kalorier, dock verkar vikten har svårt att släppa 82,5 kg, men imorgon är det vägning!

Bra jobbat Linisen!

Vägde mig i morse: -0.8 kg. Misstänker också att det är en del vätska, för jag har inte varit överdrivet bra på att tänka på vad jag ätit den senaste veckan. Börjar jobba på tisdag, så då blir det förhoppningsvis lite lättare med maten. Är man ledig är ju kylskåpet tyvärr inte så många steg bort.

Nu gäller det att bruka allvar vecka 2, för det brukar alltid vara min stora Akilleshäl - det händer liksom inget på vågen den andra veckan. Är det mer än jag som har det problemet?

+ ni andra

Tack för tipsen. Ska försöka äta matlådor. Sen tänkte jag och sambon försöka börja med matschema så man inte behöver fundera på vad man ska laga för mat när man kommer hem.

För min del har det varit rätt lugn dag idag. Imorgon ska jag försöka komma ut på en promenad i alla fall. Tänkte också väga mig imorgon för att ha måndagar som invägningsdag. Jag brukar fokusera för mycket på vikten och tappar lätt gnistan om man gått upp en dag till en annan. En gång i veckan tror jag blir bättre för mig. Ska hålla mig ifrån vågen därimellan :).

Vecka två brukar vara segt alla gånger. Håller fullständigt med dig. Nu är det bara att hålla i :) Kom igen nu! Tänk vad nöjd du kommer vara när du kliver in i vecka tre och du har fixat vecka två. :)

*KL*

Här tänker jag också hoppa in nu, har velat ett tag men som någon annan skrev så behöver även jag någon/några att rapportera till för att öka min motivation ;)
Just nu står vågen på 86 kg till mina 167cm, min målvikt är 61-62 kg, vilket jag vägde innan jag träffade min sambo för 3 år sedan ;)
Mitt första delmål är att gå ner 6 kg till den sista mars, vilket jag tror är fullt möjligt med sambons hjälp.
Jag har ett Enormt sötsug så för min del blir det ett totalstopp på allt vad godis, läsk, bullar och kakor heter.
Det kommer inte bli lätt men då jag och sambon planerar för att gifta oss 2015 och då skulle det vara super att ha gått ner all övervikt.

Senast ändrad:

-kl-

I dag har jag knappt kommit ur morronrocken. Är vansinnigt trött. Har hållit mig under kalorigränsen men noterat att shit, vad mycket det är i en limpmacka med Bregott och marmelad!

Mer energi i morron, denna dagen blev det vila.

kl

Sitter här och fightas mot suget som har satt in. Gick och borstade tänderna efter middagen för att komma på andra tankar och nu sitter jag och dricker vatten som besatt :rofl: Hade jag inte varit sjuk så hade jag gått ut på promenad.

Helgen har gått jättebra! Imponerad av mig själv :D Var ju bjuden på middag igår, jättegott var det men jag tog alldeles lagom stor portion och mycket grönsaker, valde vatten att dricka istället för cola eller vin. Till efterrätt blev det en rabarberpaj som jag åt med gott samvete! Idag har jag också ätit bra, tackade nej till godis och var helt nöjd med medhavd smörgås istället för att köpa snacks i pausen på teatern. Bara suget nu då ;) Ska bli intressant med vägning imorgon, vägde mig hemma hos mamma i morse men jag litar inte på deras våg eftersom den visade 1,4 kg mindre än i lördags, det tror jag helt enkelt inte på. Bäst att gå efter en och samma våg :)

Heja dig! Här förlorade jag mot suget och sitter nu med lite ostbågar och ett glas cola. Nu räknar jag iofs kalorier också och med detta lilla snedsteg är jag ändå under mina 1500kcal som jag får äta under en dag. Hann tyvärr inte med att promenera idag men det blev iaf ett hårdare ridpass som fick mig att svettas.

Halvfastedagar, vad innebär det? :)

Utöver frukosten som blev sen, vid 10-tiden, så åt jag en ynklig middag bestående av en banan o ett äpple.

Nu ska vi snart till svärföräldrarna och äta lite julmat. Jag hade tänkt hålla mig till några skivor skinka med fettet bortskuret och kanske något mer till för att inte vara oartig, men tänker inte äta som vanligt (2 fulla tallrikar). Tänkte skippa grönkålen men tänkte ta lite rödkål, hoppas det inte blir för många kalorier.

Jag provar att köra 5:2, jag kör då 500 kcal de två dagarna och kallar dem för halvfastedagar. Visst blev jag ganska hungrig när det var kväll, men eftersom man får äta "som vanligt" på morgonen igen så har det gått bra ändå. Jag var inte lika hungrig de dagar jag åt vanligt, antar att man krymper magsäcken lite de dagar man halvfastar. Om jag går ner 0,5 kg i veckan så är jag i mål på 10 veckor, helt ok för mig!

Svårt när man är bortbjuden och maten står framme att inte ta för mycket!

Kl

Vägde idag 72 kg, vilket är 2 kg mindre än i början av veckan.
Vet dock inte vad som kommer att hända när jag faktiskt KAN börja äta igen när allt läkt efter visdomstanden.
Just nu lyckas jag bara pilla i mig minimala portioner av lättuggad mat:meh:
Har fortfarande ont som faen i hela käken och upp i örat och tinningen. Dock har jag klarat denna dagen nästan helt utan värktabletter.

Har tömkört unghästen ett par dagar i rad nu. Har bestämt att nu jäklar ska jag börja rida ordentligt igen!

Fasar lite för att börja jobba igen på tisdag. Vet inte om jag kommer orka iom att jag inte kan äta ordentligt.
Har ett fysiskt jobb med ganska högt tempo. Frukosten är värst.
Börjar bli trött på yoggi nu.

Någon som har förslag på något bra att äta till frukost?
Bröd i all form går bort då jag är rädd för att det ska fastna i hålet och jag vill inte få infektion där:crazy:
Sitter här och är galet sugen på en morot, men vet att jag inte klarar av att äta en just nu:cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka