Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2014

Jag har fått en rejäl förkylning och haft feber till och från i flera dagar, matlusten är nästan obefintlig och likaså orken. Så just nu ägnar jag mig mest åt att tycka synd om mig själv :( Men får väl se det som en rivstart på viktnedgången.

Skickar en massa pepp till dig idag! Du klarar det!!

Idag har jag hunnit rida i över en timme och städat här hemma. Maten idag har än så länge varit helt ok förutom en vetebulle efter ridturen. Men jag hade tänkt att ta barnvagnen ut i regnet och gå en sväng innan gästerna kommer ikväll. Tyvärr blir det nog en hel del fet mat och nåt glas vin ikväll men lite får man ju unna sig!

KL

Gav mig ut på promenad men surnade till av regnet och blåsten. Blä! Öronen blir blöta så hörlurarna glider ur och blir blöta dem med, fötterna blir blöta, man blir bara irriterad och får inte upp något tempo. Dagens fail.

Här hemma blir det köttfärssås ikväll. Spenat och fetaost som tillbehör för mig, sambon får ha sin spaghetti och ketchup för sig själv :D

Hoppar in jag med! Hoppas det går bra :)

Behöver någonstans att skriva hur det går där folk ser haha, så jag kan bli lite motiverad.

Väger 82kg nu, målet är 67kg tillslut.
Är 178cm lång.

Lägga om kosten först och främst, har levt på pizza och bröd i 8månader ungefär. Mycket vegetariska grytor, keso, kvarg osv är planen.

Har ett litet hemmaträningsprogram också, som jag ska komma igång med.

Idag har jag kört 5 km på löpband med mkt hög lutning och i ett PW-tempo. Brände lika mkt kalorier på att gå dessa 5 på 47min som min sambo som sprang 5km. Nöjd :)

Ska köra samma sak imorgon,sen styrketräning på måndag :) ska väga mig igen på onsdag!
Tanken är att ha vägning 1gång per vecka, onsdagar.

Kl
Får man vara med även fast man är ett år för lite för senior? Jag känner mig inte riktigt hemmahörande i Beach 2014-tråden på ungdom. Hänger hellre på i den här nya fräscha tråden, om jag får.

Knapp

2 timmar på gym i torsdags, tanken var ett Bodybalance-pass på kvällen men det blev 5 timmars sökning med missing people istället, så jag fick motion ändå :D
Igår 3 timmars sök

...idag sök från 11-15.30...

Smoothies till frukost, ingen lunch, bara frukt, så har det sett ut dessa dagar. Inte mycket till middag heller.

Vikt vet jag dock inte än - men det är åt skogen för mycket! :eek:
Lyckades gå ner 18 kg förra året - det har jag gått upp igen :cry:

Hur gör ni? Har ni egen våg hemma? När/var/hur väger ni er?

Förutom de 40 minuterna på cykel i morse blev det också ett ridpass och en del stallarbete. Känner mig tämligen mör i kroppen nu. Men det är en skön känsla. :-)

Vikt vet jag dock inte än - men det är åt skogen för mycket! :eek:
Lyckades gå ner 18 kg förra året - det har jag gått upp igen :cry:

Eftersom jag ofta pendlar några kg hit och dit pga vatten så föredrar jag måttband eftersom det känns mer rättvisande. Men om jag ska väga mig regelbundet så funkar det bäst att göra det ofta, typ 4ggr/vecka och sen ta ett snitt på det. Då väger jag mig på morgonen före frukost och utan kläder, så våg hemma är att föredra :p

Samma här, samlar ordentligt med vätska, så jag vägar mig inte om jag inte tagit furix (vätskedrivande) innan :p

Ja, jag har en digital våg som verkar ganska pålitlig så länge den får stå på samma plats varje gång. (Mitt golv är ojämnt på sina ställen.)

Väger mig på morgonen, mellan toalettbesök och frukost.

Ambitionen är att göra det varje dag för att hålla lite koll, och det har gått bra senaste året. Alla fungerar väl olika men för mig är det bra med en daglig påminnelse. Nu när jag dessutom försöker minska igen så blir det extra roligt, och då ritar jag dessutom diagram över resultaten. :D

Kl
Får man vara med även fast man är ett år för lite för senior? Jag känner mig inte riktigt hemmahörande i Beach 2014-tråden på ungdom. Hänger hellre på i den här nya fräscha tråden, om jag får.

Åldersgränserna är ju inte absoluta. Hoppa in du! :)

KL

Undrar hur många kalorier det är i glögg? Kände att jag behövde en liten mugg med glögg just nu :o
Glögg på er!! :D

Men jag har tömkörning och promenad på plus-kontot för idag... det tråkiga var att jag tänkte rida, men då har stora damen slagit/rispat upp ett pytte-sår på insidan av kotan och eftersom hon är en pip-lisa så markerade hon... :crazy: typiskt!
Därav bara tömkörning av lilla damen idag.

Härligt! Tack! Jag känner att jag verkligen ska försöka ta tag i min vikt det här året. Har fått på tok för många trivselkilon som mest beror på lathet.

Min målvikt är 75 kg... Så småningom. Men första delmålet är 85 och dit har jag ca 7 kg. Har satt upp som mål att gå MINST en mil i veckan utöver den dagliga motionen med ridningen och stallet. Ska även kolla upp möjligheten till gym. Är för tillfället mer eller mindre arbetslös så ekonomin är ju sådär... I förrgår och idag blev det i alla fall promenader på ca 5 km stycket. Ridning eller tömkörning också. Det svåra är ju inte att börja hålla igång, utan fortsätta...

Jag ska försöka ta mindre portioner och hålla mig ifrån snacks och liknande så mycket som möjligt.

Ett av mitt och sambons stora problem är maten. Vi är dåliga på att planera maten och då blir det lätt skräpmat då det blir en del sena kvällar. Hur gör ni andra?

En dag då ni har tid kan ni laga extra mycket mat och frysa in matlådor, på så vis finns det vettig mat att äta även när ni inte hinner laga mat. :)

Jag håller med. Storkok och sedan matlådor i frysen är guld värt. Ibland hinner jag helt enkelt inte laga mat, då jag åker hemifrån vid halv åtta på morgonen och kommer hem runt 9-halv tio på kvällen. Matlåda till lunch är standard.

Men ibland händer det att frysen är tom. Då kan räddningen bli att köpa burkmat, typ Soldatens ärtsoppa eller Gulaschsoppa som jag kompletterar med lite kokt potatis om jag har kvar sådant eller med lite frysta grönsaker. Fiskbullar är också helt okej mat om man har lite potatisrester hemma att komplettera med.

Det finns mycket övningar du kan göra hemma. I höstas när jag började träna använde jag flaskor fyllda med vatten eller sand istället för hantlar
Träningsprogram finns massor på nätet.
Endast 20 minuter om dagen kan göra underverk :-)

Har du blivit av med huvudvärken? Jag har haft ont i huvudet flera dagar och funderar på om det är sockerabstinens? eller abstinens öht pga för lite mat kanske...

Frukost idag 3 skivor falu rågrut med ägg och räkor på.

Räknade precis ut att det blev hela 370 kcal. Det var visst 145 kcal i 100 gram räkor.

Senast ändrad:

Håller med dom andra om att matlådor är bra. Sen är ett tips när man gör matlådorna att lägga in mindre portioner. På så vis äter iaf jag mindre. Jag är en sån som gärna tar lite extra bara för att det är gott. Promenader är väl ett jättebra sätt att komma igång.

Kl
Jag kände mig redig igår och gick den där promenaden. Blev 5 km och det känns ganska lagom just nu för jag blir varm och får upp flåset. Middagen igår blev ändå helt ok i matväg. Förrätt blev en fylld tomat med persilja, tomat, fetaost och lime. Supergott och fräscht. Middag blev bbq smakande älg som varit inne i ugnen läänge så den föll isär. Till den var det en massa olika tillbehör så som vitlöksstekta trattkantareller, marinerad mango, majskolv, ljummen sallad gjord på broccoli, sockerärtor och paprika. Till detta det onyttigaste vitlöksbröd. Har säkert missat en massa men gott var det. Efterrätten var väl det som drog ner nyttigheten, hemgjord glass med chokladsås och bär.

Lär ju bli lite mindre avancerat idag. Har börjat dagen med lingonkusar (1hel) med makrill i tomatsås på samt det obligatoriska kaffet!

Hoppas på att kunna rida och ut och gå idag!

Jag har inte hunnit få i mig frukost än. Känns inte som någon bra start på dagen...
Men jag handlade massa grönsaker i går för att få med det på tallriken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka