Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2014

Jag har haft ansträngningsastma. Men jag slutade använda medicin för säkert 10 år sen. Tyvärr kan jag inte komma med tips. För min del räckte det med att ge 17 i att röka före jag motionerade:o. Rök och snusfri sen 3-4 månader nu :).

Jag har svårt att gå upp som ner i vikt. Min kropp är "nöjd" i vilken vikt jag än har. Jag gick upp 40 kg båda mina graviditeter. Gick ner allt efter sonen men bara 20 kg efter dottern.
Har haft jobbigt oxå sen hon kom med sömnbrist och andra sorger. Spiralen gör säkert sitt. Men jag är målmedveten och kämpar på.

Ni fick mig att gå ut och promenera alldeles nyss. Läste här om vad alla hade gjort idag och kände mig tvungen att bege mig ut jag också. Blev dock en lite kortare promenad på 3,5km. Men eftersom jag inte hade barnet med mig kunde jag gå lite snabbare.

Så dagens motion blev ridning i 1 Tim och rask promenad 3,5km

Middagen förut blev en thaigryta med ris till.
Kvällsfikat idag blir en kopp te och två coctailtomater. Känns lite bättre än ostbågar och cola :)

Jag har haft ansträngningsastma under uppväxten. Fick även problem i ridningen förr. Där lärde jag mig att verkligen fokusera på andningen och då går det lättare. Så fort jag får känningar så får jag fokusera på att andas lugnt och djupa andetag.

I löpningen har jag märkt att jag måste springa väldigt långsamt, då klarar jag mig. Jag är duktig på att tjuvöka farten på slutet, men då är det dömt att gå åt helvete. Kör mycket intervaller också. Korta sådana, typ springa 200 m eller så långt det känns ok och sen gå någon minut. Genom detta lyckades jag i våras klara av att springa över 2 km utan att stanna för första ggn på 4 år. :)

Min dag har gått rätt så bra, mindre utsvävningar bara såsom två kex efter middagen :p Två promenader har det blivit, gick nämligen ut en sväng igen nyss eftersom jag blev rastlös och kände mig degig här i soffan :p Så nästan 6,5 km totalt idag.

+ LadyMike: tack för bra tips!
Röker har jag ju "tyvärr" inte gjort, så det är inget jag kan sluta med.. :p och nu är det en vecka sen vi lämnade sambons svärföräldrar efter jul/nyår så katthår (allergisk) och damm borde också vara ute ur lungorna, tycker jag..

Att tänka på andningen är det som gör att jag kan springa öht, tror jag. In-genom-näsan-ut-genom-munnen i ungefär 4 steg i taget, och verkligen fokus på att inte släppa ut all luft på en gång, utan långsamt, kontrollerat. Men det är jobbigt, för så fort jag tappar andningsfokuset blir jag trött direkt. Körde förresten också lite intervalltänk idag, sista 500 meterna, snabba ruscher varvat med jättelångsam joggning mellan lyktstolparna, blir lite roligt också och så går metrarna fortare :)

*knapp*
Vad duktiga ni är alla! Kämpa på nu!

Själv har jag precis kommit hem från ett Crossträningspass och är slut i hela kroppen. Men så skönt! Det fortsätter flyta på med maten, men bara ett problem. Jag är ju inte hungrig längre. Så får tvinga i mig för att äta tillräckligt på dagarna. Nu åt jag lunch/första målet vid 14:30, tvingade i mig en avokado vid 18:00 och middag vid 21:20 ungefär. Men ja, så får det väl vara då.

Kl
Någonstans i kommunikationen gick det snett. Middagen visade sig vara fika och det bestod av en stor vaniljsemla. Kom hem, hur hungrig som helst, och ramlade i smörgåsfällan.
Nya tag i morgon!

jag sörjde inte brödet så mycket,men potatisen,älskar all sort i alla former.
Idag har jag skaffat mig straff till i morgon, 8km gång med ischias och en dålig menisk (är nog dags att OP den nu :nailbiting: )
Så frågan är hur mycket straff man får? CillaW,kan jag ha försämrat ischiasen? Eller tål den motion?

Ischiasen gillar motion!

Kl
Någonstans i kommunikationen gick det snett. Middagen visade sig vara fika och det bestod av en stor vaniljsemla. Kom hem, hur hungrig som helst, och ramlade i smörgåsfällan.
Nya tag i morgon!

Smörgåsfällan är lömsk! Ha-inte-gott-bröd-hemma...

I dag har det varit en kanondag. Nyttig frukost, frukt mitt på dagen, kyckling och broccoli till sen lunch och räkomelett till middag. Och en timmes karate. Yay!

I morron blir det vegetarisk ärtsoppa till lunch.

kl

Yess!!:banana:

Idag, dietens andra morgon, visade vågen 1,2 kg mindre. Jag förstår att det är vätska, men nog är det sporrande ändå :) Med den här takten har jag nått mitt mål om en vecka :D (Obs! Skämt!)

Kl

Nöjd med mitt val att gå med i GI Viktkoll. Följt matsedeln och gått ner 2,6 kg på 3 dagar :D . Utan att gå hungrig!! Älskar verkligen att få färdiga matsedlar som bara är att följa :p

/Lizzie

Nämen vad är det för spännande diet? Grattis till en bra rivstart i alla fall :)

Själv är jag nu efter en veckas nyttigheter sugen på något.. mest skulle jag nog vilja äta mig ordentligt mätt för en gångs skull. Åt visserligen kalops hos svärmor igår och tyckte jag åt lagom mycket plus massor av sallad men jag känner mig inte nöjd... jobbigt när det känns så.

Åt mycket grönsaker till middag men just grönsaker tycker jag inte mättar alls. Jag slarvade och tog inget protein till så det är väl därför jag är sugen nu :meh: Ikväll blir det kyckling, sallad o keso i alla fall, då tror jag att jag känner mig mer nöjd sen.

Svindrygt att gå och vara småhungrig hela tiden, men för mig känns det som om det är det enda som ger riktig effekt. Olika diet-varianter orkar jag inte hålla helt enkelt. Utan mindre portioner av våran vanliga mat är det som gäller för mig. Minus godis, saft och läsk då, där avhåller jag mig helt!

Sitter och tittar på klockan när det kurrar i magen, snart dags att börja laga middag. Lax med rödbetssallad på quinoa idag :)

Tillbaka i vardagen igen på universitetet. Just nu sitter jag mycket vid datorn som är dåligt ur en synpunkt (stillasittande) men bra på det sättet att jag lätt blir så inne i saker att timmarna går och jag tänker inte på att småäta :p

Idag blev det kvarg med hallon samt ett kokt ägg till frukost, och sen champinjonsoppa och en skiva surdegsbröd till lunch.
Clementin samt en pepparkaka till mellanmål också.

Nu är jag dock lite hungrig så jag tar nog något lätt strax. Ikväll ska jag och sambon på bio, har supersvårt att låta bli att äta något gott då. Inte så mycket för ätandets skull, utan faktiskt mest för att jag irriterar mig så på alla andras smaskande och prasslande, och det går lättare att tolerera om jag själv också låter. :p

Jag känner samma, vill inte köra någon diet, vill försöka äta som vanligt, men lite mindre och sen skippa onyttigheterna.

Annars låter 5:2 dieten spännande men nu när jag ammar så blir det inga dieter.

Jag är hungrig!!!!

eller när jag tänker efter så är jag nog inte hungrig, men sugen på något gott.

det kanske har skrivits om tidigare i tråden, men dricker du ordentligt? Jag blir mindre sugen på småsaker när jag dricker ordentligt med vatten.
Eller om jag "måste" äta, äter jag saker som mest fyller ut och är lite läskande, typ clementin eller gurkbitar som jag ev. saltar lite :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka