Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag satt och räknade idag och slog ut hur mycket jag har tappat den senaste månaden sammanlagt, om än upp och ner med vätska som kommit och gått.
Idag för exakt en månad sen vägde jag 109,6, och idag vägde jag in på 101,6. Det är åtta kilo på fyra veckor :eek: Hur kunde jag bli så blind och tycka att det är ett dåligt resultat och att inget händer? Jag måste verkligen jobba på min verklighetsuppfattning...

Sammanlagt har jag sedan november gått ner 17 kg. Jag har missat den "osynliga" viktnedgången och ser mig själv fortfarande som lika tjock, trots att midjemåttet är 20 cm mindre. Jag ser ingen skillnad som helst i spegeln utan ser fortfarande ett flebbo. Är inte alls så glad över resultatet som jag "borde" vara, för jag är ju fortfarande grovt överviktig. Är rätt ledsen på mig själv och mitt usla självförtroende :(

Jag satt och räknade idag och slog ut hur mycket jag har tappat den senaste månaden sammanlagt, om än upp och ner med vätska som kommit och gått.
Idag för exakt en månad sen vägde jag 109,6, och idag vägde jag in på 101,6. Det är åtta kilo på fyra veckor :eek: Hur kunde jag bli så blind och tycka att det är ett dåligt resultat och att inget händer? Jag måste verkligen jobba på min verklighetsuppfattning...

Sammanlagt har jag sedan november gått ner 17 kg. Jag har missat den "osynliga" viktnedgången och ser mig själv fortfarande som lika tjock, trots att midjemåttet är 20 cm mindre. Jag ser ingen skillnad som helst i spegeln utan ser fortfarande ett flebbo. Är rätt ledsen på mig själv och mitt usla självförtroende :(
Du är ju jätteduktig!! Så bra gjort :up:

För mig går det inte jättebra just nu. Igår åt jag linser till middag (kl 12) och det måste varit det som skapade värsta sötsuget hela em/kvällen sen. Försökte stävja det men tyvärr blev det lite mycket godis o ett helt paket digestivekex... ja ja nya tag idag.

Du är ju jätteduktig!! Så bra gjort :up:

För mig går det inte jättebra just nu. Igår åt jag linser till middag (kl 12) och det måste varit det som skapade värsta sötsuget hela em/kvällen sen. Försökte stävja det men tyvärr blev det lite mycket godis o ett helt paket digestivekex... ja ja nya tag idag.

Tack :love: Man behöver pepp ibland! Ja, det är verkligen jättejobbigt för oss sockerkänsliga, jag är precis som du. Även om jag äter "nyttiga" kolhydrater, som i ditt fall linser, så blir jag jättehungrig och sötsugen bara 30-60 min efteråt. Så jag fattar verkligen! Men som du säger, varje dag är en ny dag, det är bara upp på hästen igen :)

Bra matval idag och köpte varsin kanelbulle till mig och sambo, planerat med mätt mage på "Bondens egen marknad".

Åt inget av chokladen sambon köpte hem igår.

Och köpte inte Cola idag :D

Från nästa vecka får det bli veckorapporter istället...

@lil-sis duktigt att motstå chokladen. Choklad är ju dokumenterat svårt att motstå. :d

Jag beklagade mig tidigare i veckan över att jag misskött maten något hemskt denna vecka. Och det har jag verkligen. Därför är jag lite tveksam om vågen funkar som den ska. Den visade nämligen -1,2 kg och så mycket har jag aldrig gått ner på en vecka innan. Jag tar det med en nypa salt o kollar om jag har "gått upp" 1,2 kg till mitten av veckan.

Men på det stora hela har jag kommit in i något slags flyt där både motion o mat funkar (för det mesta) bättre än vid tidigare försök till viktnedgång.

(-1,2 kg ?? = 5,6 kg kvar)

Vad duktiga ni är här i tråden, skriver och kämpar!

Jag ligger still, troligen lite upp efter mello igår, men jag åt egentligen inte så mycket av det goda. Bara de salta pinnarna som åkte ner fortare än beräknat.

Nu verkar barnet bli sjukt igen, måste hitta på nån rutin för VAB-dagarna så de blir mer effektiva ur viktnedgång. Det sista har jag oftast bakat och det hjälper ju inte!

Jag velar på om jag ska väga mig i morgon. Tror mensen är på g in och då vet jag att jag alltid går upp minst 1 kg..

Bra matval idag och köpte varsin kanelbulle till mig och sambo, planerat med mätt mage på "Bondens egen marknad".

Åt inget av chokladen sambon köpte hem igår.

Och köpte inte Cola idag :D
..

Vilken disciplin du har! Min sambo äter mycket godis, jag ber honom att gömma det :D

Här har helgen varit bedrövlig ur viktsynpunkt. Födelsedagar och kalas med tårtor. Men jag har iaf ridit och haft stallet i helgen med städdag så det kanske tar ut varandra ;)

Prata inte socker och godis.. jag springer och gömmer mig för undvika choklad osv :p

Inga fler kanelbullar här kan jag säga, har haft fruktansvärt ont i magen sen jag kom hem igår :crazy: Har antingen en släng IBS eller glutenintolerans. Den är inte helt konsekvent, magen/tarmarna så jag tror på det förra men den reagerar alltid mest på vitt bröd men inte på pasta.

Så länge det inte är veckan före mens så är mitt sug ytterst lite efter just sötsaker. Tack och lov.

Så kul att läsa om hur bra det går för er. Och det verkar inte slå så hårt på er om ni misslyckas lite heller...
Skönt! Jag tokstraffas med en gång med ett + ett par kg om jag fuskar....
Nu har jag bara 2.1 kg kvar till första målvikten och ska gå på natt i kväll och en vecka framåt, sen är det en vecka eftermiddag en vecka. Det är dom två veckorna som jag brukar gå upp flera kg, det är ganska tungt att veta. Men det vet jag ju nu och kommer tappa något sen när jag jobbar förmiddag....
Så om en månad är jag kanske i mål :banana:

Jag är glutenintolerant. Haft problem med magen hela livet och mycket andra symptom med men togs aldrig på allvar av min "speciella" mamma men nu har vi i höstas utrett äldsta dottern som klagat och då även barn 2 som är väldigt kort. Båda var glutenintoleranta med det i generna så jag kollade även mig och TADAH där fick jag svar på så mycket :o Efter slutat med gluten har jag MINDRE ledont, mindre ångest osv :) Helt galet hur världen öppnade sig för mig. Nu ska vi in och utreda även min yngsta för se om hon har det med.

Vägde mig idag men lovade ha överseende om det inte var bra då jag vet att mensen kommer när som..
Men gick bra :D -1.5 kg sen förra veckan och totalt - 5,3 kg sen starten för 2 veckor sen :D :banana:

Vilken disciplin du har! Min sambo äter mycket godis, jag ber honom att gömma det :D

Visst är det svårt, Min sambo svullar chips och godis varje dag! men han ska å andra sidan gå upp en sissådär 10 kg också, så han kan gotta sig i allt möjligt. Han ska ha i sig runt 3500 kcal per dag och jag ligger på 1300 kcal. Det blir mycket majonäs i hans mat och sallad i min. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka