Vikttråden 2015

Fuskade lite och klev på vågen påklädd i morse (det räknas ju inte som en regelrätt vägning eller hur :angel:)
Såg bra ut, men släppte en del vätska ur kroppen igår men bättre än inget.
Även om jag hemskt gärna vill att mätningen nästa onsdag visar ett STORT minus på fettvikten

Har sjuk träningsvärk sen i onsdag och är fullständigt mörbultad efter kiropraktorbesöket igår ( hur 17 kan jag INTE ha blåmärken över gluteus maximus efter den behandlingen :confused:)
Blir ett spännande köra cirkelintervall på gymmet ikväll :up:

59 kg efter macka och kaffe.
Men framförallt känns kroppen tightare och jag mår bättre. Fast ja, det hade varit gott med godis men nästa gång jag äter det måste jag känna mig säker på att kunna äta kontrollerat.

Körde bara 45 min kondition. Var lite sliten eftersom gårdagens pass var på eftermiddagen och i bra tempo.
Kändes bättre i foten med grövre skor.

Vetetekaka med ost och kaffe. 6:30.
Två kycklingkorvar, uppskattningsvis ca 2 dl kokt pasta, wokgrönsaker och tre skivor ost. 11.10.
2 finnkrisp och kaffe 12:00.

Frukost vart en mannafrutti, lunch en macka från subway och var duktig och skippade det vita sesambrödet som jag älskar mot fullkorn med fullkornstopping, middag har jag inte kommit till än.

Försöker just nu mest stå emot mina cravings, är galet sugen på chips.

Skippade kvällsmat igår vilket var dumt då jag satt uppe till 3. Vid ett blev jag hungrig och åt alldeles för mycket pasta.

Lunchen åts ute och hade vart helt ok om inte jag och pappa hade delat på en tårtbit (men NPKn var hög!).

Får se om jag äter yoghurt eller knäckemackor efter jobb.

106.8 invägning på överviktsenheten
102.2 8/9 flytstart
100.1 13/9
98. 20/9
97.0 27/9
95.5 1/10 operationsdag
*inlagd, ingen uppgift* 4/10
91.8 11/10
90.2 18/10

89.5 25/10
88.2 1/11
87.3 8/11
85.9 15/11
85.2 22/11

83.4 29/11
82.6 6/12
81.7 13/12
79.5 20/12

78.7 27/12
78.5 4/1
77.0 10/1
76.4 17/1
74.9 24/1

74.2 31/1
73.5 7/2
73.7 14/2
72.2 21/2

Puh!

Var livrädd för en lång och seg platå som jag skulle tappa sugen av och göra en massa dumma val.

Jag längtar SÅ efter att se 6 som förstasiffra, jag minns inte när det sist var så.

Har varit hos gyn och diskuterat mitt myom som sitter på utsidan av livmodern och ställer till lite besvär. Det slutade med att de inte kommer operera men lyckas jag någon gång bli gravid så kommer det göra ont och troligen blir det planerat kejsarsnitt för myomet sitter dumt till.

Tyvärr har min högra äggstock förtvinat så nu har jag bara en äggledare och en äggstock (som ligger mellan myom och livmoder, inte på riktigt rätt ställe...) och den är lite liten och tiden är en faktor som jag inte har så mycket kvar av :(

Det är rätt tungt psykiskt och i gammal vana tänkte jag tröstäta lite chokladglass men jag mådde illa när jag öppnade locket redan :eek:

weight.png

Ingen viktnedgång här inte, men det känns helt okej!
Har precis börjat med en ny träningsform som jag hittills verkligen gillar. Ska försöka få ordning på det och gå minst tre gånger i veckan där, samt springa. Så då måste jag börja sköta käket för att palla! Det löser sig, helt enkelt :)

En kompis frågade häromdagen om jag gått ned i vikt :D Så tydligen syns det väl i alla fall då. Är nere runt första "delmålet" nu, dvs jag ligger äntligen på vad jag normalt brukar väga igen! (Så att det syns att jag gått ned är ju nästan lite skämmigt, då har det ju synts att jag vägt för mycket också :o)

Mina kläder sitter snyggt igen, och jag blir jättepeppad att gå ned lite till! (nästa delmål ca -5kg)

Det går faktiskt rätt bra här trots att jag bor hos mina föräldrar just nu. Trots att det finns godis och sådant i massvis här, så kan jag låta bli. Vägde mig i morse efter frukost, så det ger väl inte rätt resultat, men 64,7 stod vågen på. Imorgon är det riktiga vägdagen och ska då väga mig innan frukost.

Jag ska iväg på bio med killen om en timme, och satan vad jag bara känner för att frossa i allt som finns där. Popcorn chips godis!! Har lust att gå in på Hemmakväll och fylla en stor påse med godis. But I´m not going too ;)
Har 290 kcal kvar idag, och jag funderar på att ta typ en Haribo påse, brukar inte dom ligga på typ 300 eller något sånt? Och försöka lämna lite kvar i den, eller om jag äter upp hela är väl inte det hela världen. Det svåra blir att bara välja en påse..

Jag ska iväg på bio med killen om en timme, och satan vad jag bara känner för att frossa i allt som finns där. Popcorn chips godis!! Har lust att gå in på Hemmakväll och fylla en stor påse med godis. But I´m not going too ;)
Har 290 kcal kvar idag, och jag funderar på att ta typ en Haribo påse, brukar inte dom ligga på typ 300 eller något sånt? Och försöka lämna lite kvar i den, eller om jag äter upp hela är väl inte det hela världen. Det svåra blir att bara välja en påse..
Sånna popcorn i påse (indian popcorn eller vad dom heter) innehåller 390 kcal för 100g och en påse är 65 gram. Det har jag ätit av när jag vart på bio :)

Jag tänkte skaffa mig en app som håller reda på hur mycket jag rör på mig varje dag. Typ en stegräknare eller dyl?

Har satt upp som mål att ha tappat extra kilona jag lagt på mig till slutet på sommaren. Blir ungefär 0.5-0.75 kg i månaden. Känns lagom ambitiöst. :angel: Det kommer att vara lätt fixat. Sluta äta bröd och alla onödiga kolhydrater. :)

Hade en monster- tenta i fredags, så har lagt allt som heter övrigt liv på hyllan mer eller mindre de senaste tio dagarna.
Ser fram emot veckan när jag kan träna ordentligt igen och så ska jag lägga en massa tid på hästarna. :love:

Maten idag blev helt ok, åt ute på lunchen, pasta med sallad och så köpte vi efterrätt, chokladmousse som jag såklart hade kunnat skippa. Men jisses vad gott det var. 3 knäckemackor till kvällsmat och så lite jordnötter under natten när jag har jobbat.

Jag har medvetet legat för högt i några dagar för att få tillbaka min energi, ca. 2000-2600 kcal/dag totalt, alltså inklusive det jag kompenserar för träning. Fredagen behövde jag ladda in lite extra energi, så då låg jag över 1000 kcal över "budget".

Det som är svårt, tycker jag, är inte de dagar jag bara tränar lite, som att jogga till och från jobbet, utan då jag tränar mycket eller när jag inte tränar alls. Eller, egentligen är det inte svårt att uppfylla kalorimålet vare sig hårda träningsdagar eller dagar utan träning, vad som är svårt är att hålla igen dagen efter då det är då en ökad hunger inträffar. Särskilt dagen efter en träningslös dag så är det jobbigt. Jag blir både hungrig och känner mig energilös hur mycket jag än äter. Två veckor i rad så har det slutat med inställt träningspass, så det är definitivt kontraproduktivt att ligga lågt en träningsfri dag. :down:

Nåja, det hela kräver en justering i Lifesum. Planen är att äta mer än vad jag hittills har gjort de dagar som jag inte tränar, men jag har ännu inte riktigt funderat ut vad som kan vara vettigt.

Ett annat problem som jag har är att jag inte får i mig tillräckligt med kolhydrater. Får jag i mig tillräckligt så blir energiintaget för högt och blir energiintaget lagom så når jag inte kolhydratsmålet.

Måndag och tisdag så reser jag till Bryssel och jag hoppas att det inte kommer att resultera i allt för stora utsvävningar. Funderar på att försöka hinna in på någon mataffär och köpa med mig en påse frukt för att hålla blodsockret på en lagom nivå hela tiden.

Summa summarum så har jag den här veckan inte gått ner ett smack, men det var väntat eftersom jag tappade väldigt mycket förra veckan.

Igår på Bion så köpte jag en liten varma chips och en Cola zero. :)

vägde mig innan frukost

Start: 26 Jan

Startvikt: 66,7 kg
Målvikt: 60 kg

Vägning 1 Vecka 1: 66,1 kg

Vägning 2 vecka 1: 65,6 kg

Vägning 1 Vecka 2: 65,7 kg

Vägning 2 Vecka 2: 65,4 Kg

Vägning 1 vecka 3 : 65,7 Kg

Vägning 2 Vecka 3 : 64,2 Kg

Vägning 1 Vecka 4 : 64,7 Kg

Vägning 2 Vecka 4 : 64,2 Kg

Var den där siffran "64,2" kom ifrån förra veckan kan man ju verkligen undra. Är ju lite konstigt att hoppa från 65,7 till 64,2 på 4 dagar, men jag måste ju haft vätskebrist eller varit extremt tom i magen. Jag väljer att bortse från den siffran, och om jag tittar på allt annat så ser det ju jätte bra ut. Fortsätter på samma spår för det verkar fungera än så länge :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka