Vikttråden 2015

@MarieJ Nyttigt är det nog inte, är ju totalt artificiellt. (Jag vill gärna laga det mesta från scratch och håller mig ifrån den här typen av helfabrikat, om det inte är typ ostbågar.)
Däremot är det lågkalori, jag tycker det kan vara rätt skönt att kunna slippa alla tankar på vad mat innehåller/ hur mycket kalorier det innehåller. Låta hjärnan vila lite.
Istället för när man står vid kylen och behöver äta nått mellanmål, så kan man ta en shake. :)
Eller om man har bråttom och ska iväg.

Glömde få mer en stor detalj, man blir mätt på dem!

Tanken är att idag och åtminstone till onsdag, så är det en måltid om dagen och 3- 4 måltidsersättningar som gäller.
Lite för att balansera de två dagarna förra veckan som inte var särskilt bra, men också för att hålla en viss tidsplan.
Vill SÅ gärna kunna spänna in skärpet ett hål till.. :bump:

Det här med att fika enbart på måndagar försvann helt ur min tankevärld i helgen. Jag spenderade fredag kväll, lördagen och söndag morgon hos min mamma och där fanns det bl.a. tigerkaka och österrikiska hårdgodisar som jag älskar. Det i sin tur triggade sötsuget så jag köpte en pingvinstång. Det enda positiva var väl att jag fick gå två ganska långa promenader med stackars dottern för att få henne att somna, men det vägde knappast upp kaloriintaget. ;)

Jag hade ju tänkt springa åtminstone två gånger den här veckan men jag har fått ont i vad jag misstänker är fogarna. :( Så himla surt, har inte haft några som helst problem under eller efter graviditeten och så kommer det nu, nästan 1,5 år senare. Ska göra ett test som en kollega tipsade om för att ta reda på om det är fogarna men det kan inte vara så mycket annat. :meh:

@Jozze vad surt med ont i fogarna. Kan man få problem med dem om man inte är gravid? Eller är det för att du har vart det? (Aldrig hört talas om det annars)

knapp

Idag blev det lunch bestående av en bit paj med cous-coussallad och en brödbit.
Sedan har jag druckit en färdigshake och tre pulvershakes (480 kc sammanlagtl)

Har ätit ca 800 kalorier. Två naturdiet smoothie( Naturdiet shake smakade mjölk.) 2 hårdkokta ägg. 3/4 banan och fil.
Undrar hur många kalorier man kan äta om man ska gå ner eller iaf inte upp med minimal rörelse.

Trots att jag kände mig uppblåst idag (dumma järntabletter) så visade vågen 58,8 kg. Första gången under 59 *nöjd*.

I lördags så joggade jag ute för första gången och orkade faktiskt 5 km, samma som jag springer på löpbandet, trots att det var backigare, det gick t o m lite snabbare än på gymmet. Väldigt förvånad och nöjd, kanske inte omöjligt att klara loppet på 10 km den 1 maj ändå. Blev mycket tröttare och flåsigare dock men ändå, har aldrig sprungit så långt innan tror jag.

Idag blev det samma frukost som vanligt, mild yoghurt och ett kokt ägg. Till middag blir det rester från igår kväll, rödbetsbiffar, ris och vitlökssås (grekisk yoghurt + vitlök). Kalorisnålt och väldigt gott, kan rekommendera det verkligen, är jättelätt att göra rödbetsbiffar tror dte bara är lök, rödbetor, ägg och lite majsstärkelse.

Ska strax åka till kuratorn och försöka ta hand om knoppen också nu när kroppen iaf är i bra trim.

Har ätit ca 800 kalorier. Två naturdiet smoothie( Naturdiet shake smakade mjölk.) 2 hårdkokta ägg. 3/4 banan och fil.
Undrar hur många kalorier man kan äta om man ska gå ner eller iaf inte upp med minimal rörelse.
Du tyckte det smakade mjölk ändå? Det var ju typiskt.
Har själv inte smakat smoothies då jag är kinkig med med fruktsmoothies.

Hur tycker du det har funkat annars?

Idag blev det äggröra med cous- coussallad och en bit bröd till.
Dricker min första pulvershake nu, får se hur många jag dricker till idag.

Det kan du räkna ut med lätthet. Googla "räkna ut bmr".
Mm fast det är ju en mall. Alla är olika. Men jag kan äta 1600 om jag sja
Du tyckte det smakade mjölk ändå? Det var ju typiskt.
Har själv inte smakat smoothies då jag är kinkig med med fruktsmoothies.

Hur tycker du det har funkat annars?

Ja det gick inte, är väldigt känslig för det.
Drack två i går. Har ätit fil och banan och omelett med kalkonpålägg i dag men tänkte ta en i kväll. Mättade ok tycker jag!

Vet att jag tagit paus från denna tråden, har inte alls räknat kalorier utan jag kör egenterapi med mig själv angående mitt tvångssyndrom. Och på köpet verkar det som att jag fortsätter gå ner i vikt trots att jag inte räknar kalorier. Vägde mig idag för skojs skull, inget jag kommer göra särskilt ofta men vågen visar 63 kg, så det är ju bra :)

Idag blev det äggröra med cous- coussallad och en bit bröd till.
Dricker min första pulvershake nu, får se hur många jag dricker till idag.
Blev två pulvershakes och en färdigshake. Åkte och handlade idag för jag vill prova en ny smak av pulvershaken men de har lite kasst utbud på det. Köpte på mig lite fler färdigshakes eftersom de fortfarande har erbjudande på dem och så köpte jag två bars som säkert kommer komma till användning.

Passade på att köpa ett nytt ekologisktte nu när man dricker mer under dessa dagarna. Annars känns det fortfarande bra. :bump:
Så härligt med det fina vädret att rida kusarna nu alltså! Hoppas det håller i sig ett tag!

Stillasittande har jag ätit cirka en och en halv dl fil, en halv banan och pumpakärnor, en omelett på två ägg, två skivor kalkonpålägg, paprika och tomat, ett halvt äpple och en naturdietsmoothie. På ett cirkus 7-800 kalorier. Är lite lite men mår mest illa så det får vara så ett tag. Orkar inte trycka i mig.

Äntligen i optimal ketos, 1,1 mmol/L visade mätaren i morse :banana:
Hade det på känn igår, kroppen släppte en del vätska (tur jag hade ensamt företräde till damernas :D)

Smygvägde lite i morse och kan jag hålla det här hela dagen kanske jag kan få liiiite mer minus på själva vågen också.
Så får vi se vad konsultenten säger om mitt kostval. Hon vill ju helst man äter tre mål mat (gärna pulver två av dom) och mellanmål.
Men 16:8 och strikt LCHF söndag-torsdag med lite utsvävningar fredag kväll-lördag är det som passar mig och min kropp bäst helt enkelt
Det tillsammans med träningen hoppas jag ska ge en smalare OCH starkare kropp. Vilken dröm att bli sån där "super-mormor" på gymmet med grått hår, solbränd och med rippade muskler :rofl:

59.7 kg stod vågen på i morse. Var bara tvungen att kolla läget. Hela förra veckan satt jag still och åt ENORMA mängder mat och sötsaker så det är en rätt fantastisk siffra. Får se om det hålls 2-3 veckor till.

@Jozze vad surt med ont i fogarna. Kan man få problem med dem om man inte är gravid? Eller är det för att du har vart det? (Aldrig hört talas om det annars)

Efter idogt googlande hittade jag andra i samma sits: inga fogproblem under grav men fått efteråt i samband med löpning/träning. Så jag misstänker att det är det. Annars är det någon väldigt skum mensvärk (för en mens som inte dyker upp dessutom). :p

Jag har fortsatt slarvat med fikaintaget. I går hade vi våra f.d. praktikanter på återbesök och de hade med sig fika, dagen innan fanns det avtackningstårta, dagen innan det måndagsfika... Nå, jag får lyda mitt eget råd om att tänka på att göra bättre val nästa gång. :p

Vägning denna vecka:

Må 64,0
Ti 64,2
On 63,7
To 63,2

Trevligt förvisso, men aningen ologiskt och opedagogiskt att tre sorters tårta gav 0,5 kg nedgång ti-on och en kaloristinn moccamuffin (bl.a....) gav 0,5 kg nedgång on-to. ;) Men fikat bör trots det ändå minskas ned till att gälla bara måndagar.

Här svänger vågen upp och ner som en jojo men om man tittar på hela kurvan så går det trots allt neråt.Idag 59,2 kg.

Det blir ingen träning idag eftersom vi ska ha morgonmöte på jobbet och börjar en timme tidigare men jag gick långpromenad igår och promenad i tisdags så det skadar nog inte att kroppen får vila idag för första dagen på länge. Tror även det blir ganska fysiskt på jobbet idag.

Igår slängde jag ihop en god kvällsmat som var kalorifattig, gryta gjord på blomkål, paprika, curry/garam masala/chili, krossade tomater och vita bönor i tomatsås, serverades med ris. Det får bli lunch idag också, vi gör alltid en portion extra på kvällen som jag kan ta med mig till lunch dagen efter. Om jag bara äter mackor till lunch så är jag småhungrig hela dagen så senaste åren har jag alltid med mig riktig mat.

Jo jag har minskat en centimeter på låren och några centimeter på midjan märkte jag häromdagen, trevligt :). Syns i jobbarbyxorna/snickarbyxorna att de sitter lösare vilket är skönt för dom satt ganska tajt innan.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka