Vikttråden 2015

Det tror jag nog! Om man kan komma undan billigt så kan det ju vara värt det.
Är det då rent gym?
(Jag tycker gruppträning är så mycket roligare!)
Finns gruppträning med, men vet inte hur schemat för dom är under sommaren. ska in på fredag och höra efter vad det blir att kosta :) tycker också gruppträning är kul, gick tidigare på danspass, och nått core pass. Men det va ju typ 1.5 år sen nu :p

Många som stirrar sig blint på vågen... Måttband är bättre tycker jag. Jag gick upp 3 kg när jag förlorade 5 cm runt magen och 3 cm runt låren. Men damn vilka fina muskler jag har nu! =) Känner mig aldrig plufsig längre och är väldigt pigg! Tränar 6 dagar i veckan (VARIERAT varje dag) 30-60 minuter per gång och äter som aldrig förr (frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, kvällsmål, mellanmål) -det går inte att ha sötsug med den maten!
Och fettet kring mina organ har blivit perfekt (från att vara lite på övre kanten..)

Kom ihåg att vi kvinnor väger olika under vår menscykel också, så om man vill stå på vågen är det bäst att väga sig och jämföra på samma tid i varje månad!

Många som stirrar sig blint på vågen... Måttband är bättre tycker jag. Jag gick upp 3 kg när jag förlorade 5 cm runt magen och 3 cm runt låren. Men damn vilka fina muskler jag har nu! =) Känner mig aldrig plufsig längre och är väldigt pigg! Tränar 6 dagar i veckan (VARIERAT varje dag) 30-60 minuter per gång och äter som aldrig förr (frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, kvällsmål, mellanmål) -det går inte att ha sötsug med den maten!
Och fettet kring mina organ har blivit perfekt (från att vara lite på övre kanten..)

Kom ihåg att vi kvinnor väger olika under vår menscykel också, så om man vill stå på vågen är det bäst att väga sig och jämföra på samma tid i varje månad!
För mig är det same same.

Jag köpte en våg idag eftersom mina möjligheter att låna en försvinner :p
Ska försöka att inte "missbruka" den, men jag vill ändå ha lite koll liksom - även om jag för det mesta håller en positiv känsla och inte är så orolig över att inte klara vikten :)

Tycker det är tråkigt om det är så du känner! Särskilt när det handlar om ett par hekton hit eller dit!
Alltså. Midjemått och kilon är same same. Är jag ngt kilo för tung är jag någon cm för bred runt midjan.
Och för mig handlar det inte om siffror i egentlig mening utan när jag är över 60 är jag lite plufsigare än vad JAG mår bra av.

Alltså. Midjemått och kilon är same same. Är jag ngt kilo för tung är jag någon cm för bred runt midjan.
Och för mig handlar det inte om siffror i egentlig mening utan när jag är över 60 är jag lite plufsigare än vad JAG mår bra av.
Ok, det lät som om du stirrade dig blind på siffror så jag blev lite oroad. :) (:cautious:)
Jag förstår vad du menar med att sätta en gräns för när man behöver ta tag i vikten igen. Men jag vet att man själv ibland blir lite FÖR strikt och lite FÖR kritisk. Det kan behövas att nån annan ser det så att man tänker på att man är snäll mot sig själv. :)

Ok, det lät som om du stirrade dig blind på siffror så jag blev lite oroad. :) (:cautious:)
Jag förstår vad du menar med att sätta en gräns för när man behöver ta tag i vikten igen. Men jag vet att man själv ibland blir lite FÖR strikt och lite FÖR kritisk. Det kan behövas att nån annan ser det så att man tänker på att man är snäll mot sig själv. :)
Fast där håller inte jag med. Jag har olika vikter som jag har olika måendet och det spelar mig ingen roll om hundra människor tycker att jag är lagom om jag inte känner det själv. Jag har testat mig själv och har okgräns mellan 54 och 60.
I morse vägde jag prick 60.

Blev ett nytt medlemskap på actic idag. Ingen bindningstid och ingen startavgift (över 500 kr :eek:). Tänkte försöka köra över sommaren iaf. Vet jag har svårt att hinna när jag har skola och häst så ev säger jag upp det i augusti.

Jag har kommit tillbaka från min Österrikeresa och lyckades med konststycket att gå ner i vikt istället för upp. Iofs bara 2 hg, men det var ju väldigt trevligt när jag hade räknat med att snarare gå upp 2 kg. :D En dag gick jag nästan 20000 steg - det kan ju ha bidragit.

Tyvärr verkade sambon och jag tycka att vi skulle åtgärda detta med att vräka i oss onyttigheter när vi kom hem. Trötthet har väl spelat in också, men nu i helgen ska vi återgå till läget som var innan semestern. Förhoppningsvis ska jag komma igång med löpningen också, men jag har varit så himla trött senaste tiden så det är svårt att motivera sig.

Firade uppnått delmål #1 med att inhandla nya träningsunder i fräsiga färger :love: och formen är i dagsläget sån här

Kopia%20av%20ny_zpshsloybpb.jpg

En bit kvar är det ju, men ändå helt ok tycker jag

Bokat första passet nu, ett ben/rumpa/mage på 30 min nu på onsdag. Hade velat gå på ett danspass med, men vet inte om jag är hemma från skolan vid halv sex :(
vågen håller sig på 81.2 nu, stolt! Kan tyckas att det är mycket, men är lägsta siffran för mig på några år. Midjan är minskad från 90 till 81 cm, vilket också känns bra! Idag ska jag ner till gymmet, första gången på ett år eller två :o blir nog lugnt, crosstrainer eller löpbandet (rask promenad, möjligen lite jogg ) och kanske nån enstaka maskin. Ska ju orka rida lektion i em med :p

Grattis till fina resultat alla! :up:

Här går det sämre. Vi återgick inte alls till det normala i helgen, snarare tvärtom. Och jag hade känningar i halsen så ingen löpning heller. Gick dock en 2 km promenad i går med dottern som innebar mycket bära och mycket "galoppera" och "trava" med henne på axlarna. Så en aning motion blev det iaf. Dock kröp vågen upp över 64-strecket igen i morse :down:

Nå, ny vecka, nya tag. Och halsen känns bättre igen.

Fast där håller inte jag med. Jag har olika vikter som jag har olika måendet och det spelar mig ingen roll om hundra människor tycker att jag är lagom om jag inte känner det själv. Jag har testat mig själv och har okgräns mellan 54 och 60.
I morse vägde jag prick 60.
Jag förstår vad du mena, men vidhåller ändå att det är ok att väga mer än 60 kg.

En fråga, någon här som använder sig av aktivitetsarmband?
Funderar på om jag ska köpa ett relativt enkelt en. Den ska vara vattentålig, ha stegräknare (funkar det?), räkna kcl, ha koll på pulsen och gärna avstånd.
Något mer som kan vara bra att hålla koll på?

Jag förstår vad du mena, men vidhåller ändå att det är ok att väga mer än 60 kg.
Men så kan du ju inte säga. Det beror ju på hur lång man är osv. Väger du 60 kg och har BMI på 40 så är det ju inte ok att väga 60. ( som ett exempel)
För min egen del så mår jag inte gott över 60 så för mig är det inte heller ok!

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka