Vikttråden 2015

Första gruppträningen avklarad på actic. Leg workouts. 30 min ben rumpa å lite mage. Jag trodde jag skulle avlida! :arghh::eek::o:wtf: så jäääävla jobbigt! Sådan mjölksyra efteråt att benen bara skakade när vi skulle stretcha... tog mig 15 min (1 km) promenad på löpbandet för att gå bort lite mjölksyra efteråt. Snacka om otänade ben :yuck:

Är det någon mer än jag som har lite ågren inför midsommar?
Kommer vara bortomstans, vilket gör möjligheterna till att påverka vad jag stoppar i mig svårt.
Oroa mig för onyttig mat i mängder, eller att jag försöker undvika äta och proppar i mig när det serveras mat på kvällen.
För att inte tala om öl..

Kommer vara bortomstans, vilket gör möjligheterna till att påverka vad jag stoppar i mig svårt.
Oroa mig för onyttig mat i mängder, eller att jag försöker undvika äta och proppar i mig när det serveras mat på kvällen.

Välj proteiner i första hand och smutta på ett glas vin?

Jag jobbar så det är lite lättare tycker jag.

Japp, åker oxå bort, utan färskt rinnande vatten tillochmed det som finns att dricka (alkohol å läsk) är vad som kommer bli att dricka. Maten kommer vara ganska vettig men kommer finnas en del läsk. Gjorde som så jag skitter i att väga mig denna vecka å hoppas jag gick ner lite först som jag kan gå up :angel:

Japp, åker oxå bort, utan färskt rinnande vatten tillochmed det som finns att dricka (alkohol å läsk) är vad som kommer bli att dricka. Maten kommer vara ganska vettig men kommer finnas en del läsk. Gjorde som så jag skitter i att väga mig denna vecka å hoppas jag gick ner lite först som jag kan gå up :angel:
Finns inte alternativet bubbelvatten? Är ju bättre än läsk pm man vill ha alternativ :)

63.8 idag, eg väger jag mig på lördagar men imorgon ska vi iväg tidigt.

Snart normalviktigt BMI :)

weight.png

Vad är du trött över? Pollen?

Var just på promenad runt byn (händer inte ofta att jag motionerar frivilligt..) och trots astmapipa och kortisonspray så var det galet snuvigt.

Det enda jag gör är att ligga på 1200 kcal/dag. Det brukar bli en fuskdag i veckan. Tränar inte, men har ett hyfsat aktivt liv i övrigt. Blir ofta några tunga projekt gjorda per vecka, igår skottade vi ett lastbilslass med hästbajs till exempel så det blir ju rätt mycket "träning" gjort iallafall och idag ska vi bygga hagar.
Nej jag är inte pollenallergisk. Jag tror snarare att det är sömnbrist (jag nattammar fortfarande en eller två gånger per natt) kombinerat med utebliven motion och halvkasst ätande. Och säkerligen påverkar hela min livssituation orken också. Det ska bli skönt att få gå på föräldraledighet kan jag säga! Även om det blivit bättre sedan jag skrev det förra inlägget. :)

*kl*
Nu har jag sprungit två gånger den här veckan. 4 km i onsdags och 4,2 km i dag. I dag gick det verkligen toppenbra! :bump: Jag kände mig stark hela vägen och när jag kom i mål hade jag sprungit i 5:58-tempo! Himla bra för att vara jag och för att ha tränat så lite. I morse stod vågen dessutom på lägsta på länge: 63,3 kg :up:

Här går det så dåligt, haha.
64,9 idag. Mycket vätska, hoppas jag. :p
Börjar räkna kalorier idag igen och ska verkligen försöka hålla i det så mycket jag kan framöver...

Tränade Crossfit igår för första gången på evigheter. Träningsvärken idag är inte att leka med...

Nu hänger jag ut mig själv (visserligen censurerat men det känns HEMSKT att se den första bilden.)
Har aldrig känt mig sådär "jättefet". På något sätt har jag alltid varit mindre i mitt huvud än i verklighetn.. Har ju fattat att jag hade rätt stora klädstorlekar och när den första bilden togs tyckte jag bara att det var otur att den blev dålig. Så ja. Mhm. Förnekelse där. Fattade såklart att jag var överviktig men inte HUR stor jag var.

Detta är alltså före jag med hjälp av LCHF gick ner en hel del kilon för några år sedan Vikt där kring 84?. Strl XL 44/46
b153886.jpg

Sen har jag bantat lite i omgångar men inte något särskilt seriöst projekt, bara försökt hålla mig under och varit nöjd under 70kg. Nu senast tog jag tag i det igen i höstas men gick inte ner så värst mycket. Efter 40 dagar nu ligger jag kring 60-strecket och svajar! Har en hel del fett att bli av med på magen som inte syns på den här bilden utan mest från sidan, men jag börjar bli så nöjd och lycklig med min lilla kropp :) I höst slipper jag kanske skämmas i bikini för första gången i hela mitt liv!!!!!

Storlek 38/40 Kring 60kg.

b153887.jpg

(Ja bakgrunden och ansiktet är suddat men jag har inte gjort något annat med bilden.)

Vägdag på måndag. :nailbiting:
Kört lite yogapass denna veckan, gått nån extra promenad, runt "sjöarna" som är en otroligt vacker och rofylld plats. Tränat pålle från marken vilket gör att jag rör mig lite mer. Eller ja, jag rör mig förstås en del när jag sitter på också. :p

Alternerar mellan fysiskt krävande yogapass och rörlighets-/ avslappningsyoga. Känns otroligt skönt med att kunna flytta kroppen till ett trivsel läge där spänningar försvinner, få bättre hållning och styrka. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka