Vikttråden 2015

Hoppar in här med en liten fråga:

Ni som gått ned mkt i vikt, hur har huden hängt med då?
Jag har på ganska kort tid (5 månader) tappat 26kg och jag tycker att ALLT hänger nu. Rumpan (det som är kvar av den) har flyttat ned sig en dm, det är sladdrig hud på magen och till och med bröstkorgen har hud som man kan nypa tag i med fingrarna :cry:

Går det att komma tillrätta med sånt utan att ta till kirurgi (helt uteslutet alternativ)?
Jag känner mig väldigt obekväm med min kropp nu :(
Jag opererade bort överskottet, och tog bort nästan tre kg hud. Min hud kunde inte dra ihop sig så det var det enda alternativet tyvärr. Man kan ju använda gördel så att man slipper hänget vid lite mer avslöjande kläder. Nu såg jag att du inte ville genomgå bukplastik så hoppas din hud drar ihop sig så mkt som möjligt ändå.

Min kropp ser lite lustig ut just nu och värre lär det bli.
Klart att det vore fint om den drog ihop sig och såg ut som 20 igen men det lär ju inte hända :p

Jag är än så länge mest fascinerad, tack och lov!

Idag har det vart lite kämpigt med maten. Mest för att det är fredag, och jag vill ha chips å dipp eller ostkrokar :( Har dock rört på mig en del, så haft lite "till godo", så nu på kvällskvisten blev det 2,5 dl nyponsoppa med några mandelbiskvier och en sked glass. Det fick bli mitt fredagsgodis :p Men, chipsen hade nog vart godare :p För övrigt idag har maten sett okej ut, Detox juice till både frukost och lunch (två olika), och kvällsmaten blev två knäckemackor med kaviar och ost på. Har för första gången i mitt liv ätit färsk rödbeta, det är inte nån höjdare :down: Men, ska vara nyttigt så då får det väl bli det mellan varven,

Blev ingen fasta inatt. Är så trött så insåg att mat var ett måste för att klara natten. Fastan är uppskjuten till imorgon :)

78.7 27/12
78.5 4/1
77.0 10/1

weight.png

Snubblande nära -30...

Maten är bra en del dagar, sämre andra dagar. Nu börjar ju vardagen igen så då bör det bli lättare att hitta en rutin.

Hoppar in här!
Jag har gått igenom en 5-dagars fasta/detox nu där jag levde på vatten, te, buljong och olika juicer.

Har tappat 2.8 kg i vätska och hoppas kunna hålla mig här nere nu (är inte överviktig, men har nåt trivselkilo) det var främst för att bli av med all skit i kroppen jag gjorde det och få bort lite godissug!

Så värt det!

Idag har det vart lite kämpigt med maten. Mest för att det är fredag, och jag vill ha chips å dipp eller ostkrokar :( Har dock rört på mig en del, så haft lite "till godo", så nu på kvällskvisten blev det 2,5 dl nyponsoppa med några mandelbiskvier och en sked glass. Det fick bli mitt fredagsgodis :p Men, chipsen hade nog vart godare :p För övrigt idag har maten sett okej ut, Detox juice till både frukost och lunch (två olika), och kvällsmaten blev två knäckemackor med kaviar och ost på. Har för första gången i mitt liv ätit färsk rödbeta, det är inte nån höjdare :down: Men, ska vara nyttigt så då får det väl bli det mellan varven,

Bra gjort att stå emot chipsen! :)

@pepp Jag funderar på att göra något liknande efter tentan! Körde du efter något speciellt program eller drack du bara juice och buljong som du tyckte? ;)

Jag råkade väga mig idag också :o och hade visst tappat ytterligare ett halvkilo. Hmm. Det är ju inte så att jag svälter mig på något vis (har legat på ca 1700 kcal per dag senaste veckan) men tydligen är inte kroppen så ledsen att bli av med de här första kilona :p Men som sagt, jag räknar med att det kommer gå trögare framöver.

Idag har jag planerat att äta något litet gott på kvällen, tänkte försöka hålla mig till lördagar bara. Funderar på att äta lite hembakta pepparkakor som står i skafferiet :d

Jag är också sån som inte kan hålla mig ifrån att väga mig :o Men, till min förvåning stod vågen på 86.9 idag (vägde in på 87.9 i onsdags) :bump: Bara hoppas det håller i sig! Har oftast druckigt 2 detoxjuicer om dagen och ett mål med vanlig mat, om än i mindre portion. Verkar fungera :)
Idag är det träningsdag, får se vad jag hittar på.

Jag har idag gjort nötmjölk förförsta gången (ingick i en av mina detox drinkar), men någon som har nån idé vad jag kan göra för gott av nöthacket som blev kvar (hasselnötter)? Gärna nått efterrättigt men ändå nyttigt :)

Försöker dricka proteinpulver i mjölk men det är så galet sött :crazy:

Motion är inte min grej men det blir ju lite grann ändå med hästarna och sådär.

Maten är minst 95% av min viktminskning.

Har du proteinpulver utan sötningsmedel?
Det har jag då blir det inte så vidrigt. fick smaka på ett med jordgubbssmak och massa sötningsmedel på gymmet en dag och kunde knappt få i mig det.
Går blanda hälften mjölk hälften vatten också.
Ibland måste jag blanda med bara vatten, det är inget vidare heller. Men går ner.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur