Vikttråden 2015

Precis som dig @lil-sis visade vågen +1 kg idag men det gööör inte så mycket jag har invägning till viktkampen i kväll :p

Fytusan vad folk det var på gymmet igår, som tur är brukar det lugna ner sig framåt mitten på februari :angel:
Lyckades iallfall klämma i 4*10*70 kg i benpress Im back :up:
Glömde min frukost-pudding så det blev två ostskivor med en msk smör till frukost, fanns inget annat på jobbet (förutom massa äckliga skogaholmslimpor)
Kör vanliga lunchen lax med broccoli/blomkål så får jag se vad sambon hittar på till middag (känner jag honom rätt blir det potatisbullar :cool: )

Dagen började sådär, fick i mig tre knäckemackor med ost vid kl13 och ett par (stora) msk vaniljkvarg med sju mandlar och lite vindruvor.
Ett par timmar senare åt jag stekt quorn + svamp med grönsallad, suger snaps och edamebönor.
Har ätit två knäckebröd till med ost på.
Känner mig hungrig och kommer äta en sista måltid innan jag går ut till hästarna.

Är det för mycket/ ok?

Är det någon som tränar med Kettlebell? Kommer inte få tillgång till träningscykeln som jag hade hoppats.
Försöker hitta ett annat upplägg som tränar kondisen hemma och ett "gympass".

Jag kör kettlebell ungefär 2-4 dagar i veckan :) vi har det så bra att det finns som pass på gymmet!

Tufft psykiskt idag! Fick en rejäl dipp och vips var jag över den där kalorigränsen, men bara med tvåhundra kcal. Jag försöker bryta mönstret att trösta mig med mat, men det är svårt fast idag hann jag hejda mig hyfsat!

Alltså jag märker ju redan vart den stora boven är.

Åt två toast vid fyra i natt. (Ätit en gång dagen innan.)
En banan kl13.
Vid kl15 fick jag ett hejdundrande blodsockerfall och åt tre knäckemackor med ost.
Skulle iväg på kvällen och var inte helt återställd från blodsockerfallet eller när 100 på när det blev kvällsmat, så åt ett litet rismål.
Blev två hamburgare vilket var en för mycket vid kl19. Var då suuuperhungrig.
Skippade efterrätt (hejja!).

Måste ju helt enkelt hitta regelbundna tider att äta på. Är ingen frukostmänniska, men jäkligt dumt att vänta tills man är svimfärdig. Betydligt lättare att överäta sedan.

Tanken imorgon är att äta vaniljkvarg vid tio tiden, med lite vindruvor och mandlar i.
Till lunch ska det bli sallad, om jag hinner så blir det med quorn till, annars blir det endast grönsallad med bönor, olja och vinägrett.

Jag är inte heller nån frukostmänniska! Sover hellre tiden då jag egentligen ska sitta och äta frukost.
Så jag började med periodisk fasta (man kan välja tider själv. Jag kör så att jag inte äter efter 20.00 och sen äter jag min lunch 9.30 dagen efter, då har jag varit fastande 13.5 h (ibland mer)

För mig funkar det skitbra, jag överäter inte och mår bra av det :)

Tufft psykiskt idag! Fick en rejäl dipp och vips var jag över den där kalorigränsen, men bara med tvåhundra kcal. Jag försöker bryta mönstret att trösta mig med mat, men det är svårt fast idag hann jag hejda mig hyfsat!
Beröm dig själv för att det stannade vid två hundra! Du är medveten om problemet och lyckas allt bättre! Det är bra gjort!

Jag är inte heller nån frukostmänniska! Sover hellre tiden då jag egentligen ska sitta och äta frukost.
Så jag började med periodisk fasta (man kan välja tider själv. Jag kör så att jag inte äter efter 20.00 och sen äter jag min lunch 9.30 dagen efter, då har jag varit fastande 13.5 h (ibland mer)

För mig funkar det skitbra, jag överäter inte och mår bra av det :)
Hur många timmar ska det vara? Till vardags äter jag sista målet mellan 18- 18:30 och oftast inte förrän 10 dagen efter just nu eftersom jag är deltidsarbetslös och jobbar ett par timmar och tränar före frukost.

Hur många timmar ska det vara? Till vardags äter jag sista målet mellan 18- 18:30 och oftast inte förrän 10 dagen efter just nu eftersom jag är deltidsarbetslös och jobbar ett par timmar och tränar före frukost.
Ngn gång äter jag på jobbet då vid 7. Då har det bara gått ca 12½-13 h.

Hör till inlägget över.

@Sleepan Ja men precis, varför äta när man kan sova?
Körde periodiskt ett tag innan och får kanske ta tag i det igen. Ett problem är att jag blir lite osäker på hur mycket man bör äta per måltid/ under en hel dag? Vad tycker du om upplägget ovan? Det är ju mer än vad jag brukar äta, men ibland äter jag en gång om dagen (och det känns onödigt lite).

Har även ätit havregrynsgröt med hemmagjord sylt nu på kvällen.
Så lite mer än vad jag "borde" äta.

Verkar vara lite olika, 16-60 timmar har jag läst om. Så jag fuskar väl lite när jag kör kortare, men har ett tungt fysiskt jobb så måste få äta 9.30 :D

@Sleepan Ja men precis, varför äta när man kan sova?
Körde periodiskt ett tag innan och får kanske ta tag i det igen. Ett problem är att jag blir lite osäker på hur mycket man bör äta per måltid/ under en hel dag? Vad tycker du om upplägget ovan? Det är ju mer än vad jag brukar äta, men ibland äter jag en gång om dagen (och det känns onödigt lite).

Har även ätit havregrynsgröt med hemmagjord sylt nu på kvällen.
Så lite mer än vad jag "borde" äta.

Jo det är lite svårt... tycker det lät som lite mycket bröd? Kan du byta ut det mot ngt annat?

Brukar bara bli 3 mål per dag vilket jag tycker känns lagom!

Jag brukar äta (igår som ex.)
Lunch: 1.5 dl havregrynsgröt med sylt och havremjölk, två stekta ägg
Mellanmål: 2 hemmagjorda frallor med kalkon
Middag: kokt potatisar, hemmapanerad torsk och kaprissås:

10847967_10152481723341841_9109612956834806909_n_54c7d9d02a6b221dae650ca8.jpg

@Sleepan jag tycker mest att jag har tjatat ut alla mellanmål, så nu är jag tillbaka till knäckebröd. Men ska försöka äta omelett imorgon istället.

Men du klarar dig bra på tre måltider utan att äta mellanmål? Det borde funka bra för mig med. :)

@Sleepan jag tycker mest att jag har tjatat ut alla mellanmål, så nu är jag tillbaka till knäckebröd. Men ska försöka äta omelett imorgon istället.

Men du klarar dig bra på tre måltider utan att äta mellanmål? Det borde funka bra för mig med. :)

Du taggar ju fel person :D hihi.
Omelett är så mycket bättre! Och mer mättande.

Jo, jag äter ju ett mellanmål där vid antingen 13 eller 16.00 beroende på hur dagen ser ut! :)
Idag blev det dock två mellis då jag både hade innebandy och kettlebellpass!

Tips på nyttigt gotta!

Mixa ihop 1 avocado, 1 banan och 2 msk kakao, ställ in i kylen och toppa sen med valfritt tillbehör.

10957088_805856959485386_382623384_n_54c7de16e087c3264130ba4f.jpg

Detta ska vara 1 portion, men tycker mer det känns som två.

Feltaggad va? :) Funderade på om jag varit astrött och svarat på något jag inte kom ihåg. Haha.
(jag för min del äter gärna något mellanmål hur som helst, men inte alltid det blir av)

Jag har fått min smartphone idag och installerat lifesum och runkeeper :)

Skulle även träna yoga men vår internet krånglade som sjutton så det blev bara en timme och ett ganska lugnt pass med mkt meditation (behöver det nu) så det är inte så effektiv träning för kroppen direkt.

Jag överväger att åka till gymmet imorgon och få svettas lite och göra av med lite frustration men är fortfarande osäker på om kroppen fixar det, annars får det nog bli på fredag. Känns surt att åka 6 mil tur och retur om man blir svimfärdig efter 5 minuters jogg, hade jag bott närmare hade jag inte tvekat att testa.

Maten har funkat bra idag iaf, sambon ville göra rårakor till kvällsmat men eftersom jag åt bruna bönor till lunch som är massor med kolhydrater i så blir det nu en tomatsoppa med röda linser som när jag la in det i lifesum typ inte innehåller några kalorier alls så nu ligger jag lite under vad jag ska iaf. Får väl bli en knäckemacka till eller något.

Jag äter också bara tre mål om dagen just nu, möjligtvis ett litet fika (typ en knäckemacka med ost) om middagen blir sen. För att det ska funka för mig är det viktigt att jag äter mig mätt när jag äter (inga kalorifattiga sallader utan ordentligt med protein och fett) och att jag sysselsätter mig med något om dagarna (behöver inte ha fullt upp men iaf känna att jag gör något).

Har köpt mig två kokböcker från viktväktarna på second hand då jag såg att det var uträknat kcal för hela måltiden samt per portion i varje recept, ska försöka laga lite mat efter dom recepten, så är det lite lättare att hålla koll kanske än att räkna en massa själv. Har hitintills bara provat sconespizza, vilket var supergott! En bit innehöll ca 250 kcal enl boken, men det beror ju såklart på vad man toppar den med, jag körde egen tomatsås, grillad kyckling (sånt pålägg) och riven ost och det blev ca 230 kcal, vilket är super. Mättande med. Två sånna bitar blev perfekt lunch.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 520
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
610
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka