Vikttråden 2015

Det sa jag inte heller. Jag pratar öht inte om antal kalorier utan näringen man får i sig.

Har inte sett att pilot redovisar allt som äts varje dag så det är lite magstarkt att påstå att pilot ska lida av näringsbrist baserat på det som skrivits.

Vet själv hur folk reagerar på den mängd mat jag äter, för jag är liten i maten men jag mår bra, äter det jag vill, när jag vill och hur mycket jag vill. Är förutom sk.körteln frisk, har bra värden och lider definitivt inte av nån näringsbrist what so ever så det stör mig att det ska dras upp och klankas på de som äter mindre än andra "bara för att" och det av nån som inte har en susning om hur det dagliga matintaget ser ut över en längre period.

Har inte sett att pilot redovisar allt som äts varje dag så det är lite magstarkt att påstå att pilot ska lida av näringsbrist baserat på det som skrivits.

Vet själv hur folk reagerar på den mängd mat jag äter, för jag är liten i maten men jag mår bra, äter det jag vill, när jag vill och hur mycket jag vill. Är förutom sk.körteln frisk, har bra värden och lider definitivt inte av nån näringsbrist what so ever så det stör mig att det ska dras upp och klankas på de som äter mindre än andra "bara för att" och det av nån som inte har en susning om hur det dagliga matintaget ser ut över en längre period.
Fortfarande pratar jag inte mängd!!!
Och jag vet inte om Pilot lider av näringsbrist. Mår h*n bra är det toppen.
Och jag vet inte exakt vad h*n har redovisat men ingen lagad mat som jag kommer ihåg.

Jag anser att det är illa om det pågår år ut och år in.
Ett mål lagad mat tror JAG att kroppen behöver.
Har du träffat dietist någon gång?
Aldrig träffat dietist, men som jag sagt tidigare, detta kanske pågår någon vecka till, sedan kommer det ändras och då blir det lagad mat.
Det är lite som frågan du ställde tidigare, hur viktigt att det man äter är gott, just nu är detta gott. Asgott t.o.m. :d
Sedan är det ju det, jag måste ju äta mindre än tidigare för att gå ner i vikt. Just nu gör jag det. :)

Aldrig träffat dietist, men som jag sagt tidigare, detta kanske pågår någon vecka till, sedan kommer det ändras och då blir det lagad mat.
Det är lite som frågan du ställde tidigare, hur viktigt att det man äter är gott, just nu är detta gott. Asgott t.o.m. :d
Sedan är det ju det, jag måste ju äta mindre än tidigare för att gå ner i vikt. Just nu gör jag det. :)
Ok.

Vägde 58,9(tänkt målvikt 58) i söndags, 60,5 i måndags ;) Sanningen ligger nog nånstans där i mellan, men har glömt att väga mig sen dess. Eller vägde mig på eftermiddagen idag, 59.9. Men har tänkt att sluta äta godis nu, eller ja, snarare dra ner rejält. Annars går det iaf bra med att äta riktig mat! Motionen går också bra, fortsatt att gå på pass i stället för att bara träna i gymmet själv. Har haft nästan konstant träningsvärk i tre veckor sen jag började med pass ;) Ska på Bodyattack i kväll, vilket jag aldrig varit på innan.

Okej jag har precis ätit en köpt kycklingsallad med fullkornspasta och krutonger och lite parmesan, jag har ingen som helst aning om hur många kalorier som var i den. tänkte jag skulle försöka lägga in alla ingredienser på ett ungefär vad som var i och se vad lifesum säger. Jag kan ju höfta till med något.. men jag gillar att ha koll just nu. Jag lämnade hälften av pastan och åt bara ett par krutonger. Åt mycket isbergsallad som ju är lika med noll nästan.

Fortfarande pratar jag inte mängd!!!
Och jag vet inte om Pilot lider av näringsbrist. Mår h*n bra är det toppen.
Och jag vet inte exakt vad h*n har redovisat men ingen lagad mat som jag kommer ihåg.
Detta har jag noterat att @Pilot skrivit att hon ätit (och jag vet att jag missat saker så det är inte allt):
Knäckemackor med ost
Sallad med halloumi
Edamamebönor
(Fet) Yoghurt med honung

Vilka näringsämnen menar du att hon inte får i sig? :confused:

Har helt plötsligt blivit överfallen av ett enormt sötsug, så i går kväll blev det faktiskt en liten skål med glass :o Och på vägen hem från skolan skulle jag bara "svänga förbi affären" men fastnade i affärer i flera timmar och då fick det bli en påse salta nötter för att orka med det (utan att börja försöka bita av huvudet av sambon ;)), men det kändes i alla fall som ett bättre alternativ än något annat jag kunde få med mig kallt från affären och äta i bilen.

Förutom det så tycker jag att det går helt okej med att försöka äta lite nyttigare! Framför allt är jag nöjd med att jag börjar få till portionsstorleken och måltidsupplägget (lite mindre ris, korn, pasta, och kolhydrater över lag, lite mer sallad/grönsaker på varje tallrik) mycket bättre utan att det känns påtvingat eller jobbigt på något sätt. :up: Det är ju liksom det som jag tänker mig ska göra att jag kan hålla vikten sen också så det känns bra att det känns så naturligt :D

Detta har jag noterat att @Pilot skrivit att hon ätit (och jag vet att jag missat saker så det är inte allt):
Knäckemackor med ost
Sallad med halloumi
Edamamebönor
(Fet) Yoghurt med honung

Vilka näringsämnen menar du att hon inte får i sig? :confused:

Totalt sett tycker jag att det är för lite näring. Men jag kanske har missuppfattat.
Orkar inte tjafsa. Som jag sa tidigare så är det ju toppen om h*n mår bra.

Totalt sett tycker jag att det är för lite näring. Men jag kanske har missuppfattat.
Orkar inte tjafsa. Som jag sa tidigare så är det ju toppen om h*n mår bra.
Men det vet du ju ingenting om eftersom hon inte skriver hur mycket hon äter av allting. För övrigt ökar inte matens näringsinnehåll när man tillagar den, tvärtom.

Men det vet du ju ingenting om eftersom hon inte skriver hur mycket hon äter av allting. För övrigt ökar inte matens näringsinnehåll när man tillagar den, tvärtom.
Hon har skrivit mängder i flera inlägg. Men jag lägger ner här. Än en gång mår h*n bra så är det bra.

Gårdagen blev knepig med mat, den vanliga smoothie till frukost, sen lunch som blev fish and chips vid börjes Tingsryd och sen en juice hemma på honungsmelon morot och kiwi. Svårt att beräkna lunchen men försökte höfta till nått.
Idag har maten vart helt okej förutom att jag tyckte det gick för länge mellan lunch och middag, sconespizza och en apelsin vid kvart i tolv sen en halv kebabtallrik nu precis vid halv sju pga skolarbete som drog ut på tiden. Ca 250-350 kcal kvar av dagen så det känns bra :) och såklart den vanliga smoothie till frukost :p

Idag gick vågen neråt till mindre än förra veckan äntligen, yey. 60,7 kg :)

Idag var jag duktig och var på gymmet INNAN jobbet (jobbar inom handel 9-18 och har dessutom3-4 mil till jobbet). Tänkte försöka göra det alla 3 dagar i veckan jag jobbar men iaf 2 dagar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka