Vikttråden 2015

Ägg är bra, två om dagen brukar jag sätta som max under perioden jag äter ägg. (Men kan lika gärna bli fyra en dag och inga alls dagen efter.) :)

Jag tror också att en diet med lågt kaloriinnehåll är skadligt under längre tid. Inte under 3 månader som jag har siktat in mig på.

Kolestreol tänker jag på. Har alltid hört att man ska akta sig för ägg pga det.
Jag har aldrig tagit ett sånt värde men diskussionen kom upp i går och åsikterna går isär.

Kolestreol tänker jag på. Har alltid hört att man ska akta sig för ägg pga det.
Jag har aldrig tagit ett sånt värde men diskussionen kom upp i går och åsikterna går isär.
Nu är jag ju vegetarian och tycker att den övriga näringen speglar över ev. kolesterolproblem av ägg. Fast jag undrar nog samtidigt om det inte är bättre att dra ner på annan fet mat än just ägg?
Det är väl just gulan som ska innehålla kolesterol, så det kan man kanske ta bort? Om man åter två ägg ät en gula istället? (Fast det känns som slöseri.)
Annars har jag aldrig hört att man ska akta sig för ägg och känner ingen som gör det, just för kolesterolets skull.

@MarieJ en snabb googling ger flertalet sidor som talar positivt om ägg, det är näringsrikt och nyttigt. Jag åt lchf i 10 mån med ägg dagligen och hade normala blodfetter. Jag personligen tror inte 2 till 4 ägg om dagen är farligt.

Med mitt inlägg ville jag också mena på att dåliga blodfetter inte bara bildas när vi äter fett utan även när vi äter socker. Jag trodde inte du skulle äta socker istället för ägg.

Jag äter ALDRIG för någon annans skull. Måhända att jag kör en "snäll" bortförklaring men jag äter aldrig något mot min vilja.

Men det där känns som en hård förståelse både av "för någon annans skull" och "mot min vilja". Jag hade ätit den där kakan därför att någon hade köpt den till mig och tänkt på mig. Det är inte "för någon annans skull", det är för att vara normalt socialt småtrevlig. Jag är inte den enda människan i världen.

Eftersom det är skadligt med för lite kalorier skrämmer det mig att så många äter så lite kalorier.

Hur tänker ni kring ägg. Hur många ägg är "ok" att äta?
Jag äter omelett kanske tre dagar i veckan för tillfället. 2 ägg i varje. Är det för mycket ägg totalt sett?
I dagens omelett hade jag förutom två ägg, 2 kycklingkorvar, wokgrönsaker, fem oliver, fyra champinjoner, lite riven ost och kryddor.

Jag älskar ägg! Äter alltid 2 kokta eller stekta till lunch.

Ibland äter jag även bananplättar samma dag och då blir ju totalen 4. Men snittar 2/dag och har aldrig haft problem med värdena.

Men det där känns som en hård förståelse både av "för någon annans skull" och "mot min vilja". Jag hade ätit den där kakan därför att någon hade köpt den till mig och tänkt på mig. Det är inte "för någon annans skull", det är för att vara normalt socialt småtrevlig. Jag är inte den enda människan i världen.
Då har vi olika åsikter.

Ang om någon köpt något onyttigt och att äta eller inte.

Är jag sugen så äter jag, är jag inte sugen så äter jag inte. För det mesta står jag över för att jag helt enkelt inte vill ha.

Viktmässigt så händer det inget för mig om jag käkar en bulle någon gång eller en pizza. Så det är inget problem för mig.

Jag hade svårare att hålla vikten under 57.5 om jag inte tillät mig att äta vad jag själv vill. För det mesta är jag dock sugen på nyttig och bra mat. Är dock för lat för att laga den typen av mat för det mesta dock.

may-the-force-be-with-you-500x264.jpg

Så känns det just nu. VARNING för übergnäll inlägg.

Har mensvärk och det gör ont, ont, ont. Fick till och med avbryta stallsysslorna för att gå in och lägga mig i fåtöljen som jag nu halv ligger i.
Vill köpa en mörk chokladkaka och bara trycka i mig, är inte ens sugen men det känns som om en av de få sakerna som hjälper. Den andra är att lägga sig i duschen och värma upp magen med varmvatten, men har verkligen ingen lust att lägga mig på golvet där inne.
Glass hade också suttit fint. Typ Hägen Dazs Strawberry Cheesecake.

Har mensvärk och det gör ont, ont, ont. Fick till och med avbryta stallsysslorna för att gå in och lägga mig i fåtöljen som jag nu halv ligger i.
Vill köpa en mörk chokladkaka och bara trycka i mig, är inte ens sugen men det känns som om en av de få sakerna som hjälper. Den andra är att lägga sig i duschen och värma upp magen med varmvatten, men har verkligen ingen lust att lägga mig på golvet där inne.
Ta en varm dusch istället! Mensvärk är ett helvete!

Värktabletter?

Jag har varit iväg och ridit idag så jag brände iaf 100 kcal där. Men sen fick jag för mig att äta bacon och pasta.. om jag hade tagit lika mycket som jag gjorde förut så blev det 1050 kcal ;) Men jag drog ner rätt rejält. Stekte även på massa broccoli för att dryga ut allt och bli mättare.
Ligger 40 kcal över max nu. Får alltså inte äta något mer ikväll och det känns lite tungt på en fredag. Men jag ska städa och fixa här resten av kvällen och då är det lättare att låta bli än om man sitter framför en film.

Som jag tidigare skrivit har jag verkligen helgmissbrukat. Jag har inte vägt mig på länge men känner min kropp och har märkt att några kilon har tillkommit. Frågade mamma i början av veckan om det syntes och svaret blev att det kanske syntes att jag hade lagt ut något.
Den här veckan har jag tränat hårt och jag känner mig bättre så fort jag går från helgmissbrukare till aktiv. Men det är ju mest en känsla.
I dag sa en person till mig "Du blir så smal" Nej svarade jag men folk brukar säga att jag klär mig "bra".( Jag försöker ha kläder som sitter till min fördel.) "Nej det är ju snart bara skinn och ben"
Nu har jag rätt bra koll på min kropp. Och vet att jag inte är tjock men absolut inte skinn och ben. Men så olika det kan upplevas.
Nu måste jag väga mig i morgon för att se. Jag gissar på att jag väger lite mer än 60. Skinn och ben är jag ungefär vid 54. För rund för mitt eget välbefinnande är vid ca 62.

Jag har varit iväg och ridit idag så jag brände iaf 100 kcal där. Men sen fick jag för mig att äta bacon och pasta.. om jag hade tagit lika mycket som jag gjorde förut så blev det 1050 kcal ;) Men jag drog ner rätt rejält. Stekte även på massa broccoli för att dryga ut allt och bli mättare.
Ligger 40 kcal över max nu. Får alltså inte äta något mer ikväll och det känns lite tungt på en fredag. Men jag ska städa och fixa här resten av kvällen och då är det lättare att låta bli än om man sitter framför en film.
Klockan är ju ändå efter 21 så så tufft blir det ju inte.

Ta en varm dusch istället! Mensvärk är ett helvete!
Jag brukar duscha, men ibland gör det för ont för att stå. Nu har det släppt (även om jag inte kan knäppa byxorna) och allt är som vanligt, men jag kommer sova med en varmvattenflaska på magen, det är fin det med!
Värktabletter?
Värktabletter funkar bara sådär tyvärr, iaf de första två dagarna, brukar ta en ipren+ en alvedon.

en ipren och 2 alvedon kan du ta! :) Rekommenderar dig också att köpa en vetekudde :)
Ja! Vetekudde har jag tänkt köpa länge (efter att en katt kissade på den jag hade :mad: men han är förlåten). Men jag tycker aldrig att jag ser var de kan tänkas sälja det? Och jag är nog en av de få som fortfarande hellre köper i affären än på nätet.
Jag har även vart inne på att ev. köpa en mackapär som kan ge en lite massage i ryggslutet då jag får väldigt lätt kramper där då också.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka