Vikttråden 2015

Kommer bli aldeles för mycket socker idag. Vart en 1 1/2 liters pepsi i affären. Men inte så konstigt, hon och hennes mamma hade kommit hem till mig och börjat plocka ihop saker innan jag kom hem från jobbet. Vart inslängd på det på en gång när man kom hem. Hade velat vara hemma innan dom kom, tyckte det var ganska självklart att jag inte vill ha henne i min lägenhet när jag inte är där när jag sa att jag ville ha min nyckel.

Kommer bli aldeles för mycket socker idag. Vart en 1 1/2 liters pepsi i affären. Men inte så konstigt, hon och hennes mamma hade kommit hem till mig och börjat plocka ihop saker innan jag kom hem från jobbet. Vart inslängd på det på en gång när man kom hem. Hade velat vara hemma innan dom kom, tyckte det var ganska självklart att jag inte vill ha henne i min lägenhet när jag inte är där när jag sa att jag ville ha min nyckel.
Kram

106.8 invägning på överviktsenheten
102.2 8/9 flytstart
100.1 13/9
98. 20/9
97.0 27/9
95.5 1/10 operationsdag
89.5 25/10
83.4 29/11
78.7 27/12
74.2 31/1
71.6 28/2

71.5 7/3
70.4 14/3

Puh!
Var lite orolig för en segdragen platå, jag orkar inte med sådana. :crazy:

23/4 har jag återbesök på överviktsenheten, halvårskontroll där de även tittar på blodvärden osv.
Först hoppades jag komma ner till BMI 25 tills dess men det kommer inte att gå, så nya målet är under 70 även på deras våg vilket innebär ca 67.5 på min. Tre kilo på nästan sex veckor bör ju kunna gå.

Nu ska jag ut och rida, ställde klockan för att komma iväg innan byn vaknar :)

weight.png

Brukar förtränga siffrorna - men idag var jag tvungen att kolla hur mycket jag behöver gå ner till normalt BMI.
7,5 kg. Det är mycket om man inte har så mycket kost att förändra. Det jag kan göra är att dra ner på fett. Mindre smör på morgonmackan och mindre fett i matportionerna. Sluta äta avocado :crazy:

Men jag kämpar på. Normalt BMI har jag inte haft efter tonåren. Dvs på 40år...

Nog borde det hjälpa ner mitt blodtryck?

Brukar förtränga siffrorna - men idag var jag tvungen att kolla hur mycket jag behöver gå ner till normalt BMI.
7,5 kg. Det är mycket om man inte har så mycket kost att förändra. Det jag kan göra är att dra ner på fett. Mindre smör på morgonmackan och mindre fett i matportionerna. Sluta äta avocado :crazy:

Blodtryck verkar ju vara mer beroende av gener är fysisk uppenbarelse.

Men BMI 25 är ju aldrig fel :) Vi har ungefär lika långt kvar i antal kilo!

Fast jag tycker absolut inte att du ska byta ut avokado och andra nyttiga grönsaker. Däremot kan du ju testa att utesluta fett vid matlagning och byta ut tillbehör som pasta och ris (men det kanske du ändå inte äter?) mot smakrika grönsaksalternativ som bönsallad, caponata, pepperonata, ciambotta (men utan att ha i mer än någon tesked olivolja).

Liten uppdatering för mig. Spendera 3 veckor i peru. Droppade 12kg =) Nu gäller det bara att landa och behålla viktnedgången. Och sen fortsätta. Just nu lite tufft för jag hade nog med mig 2kg godis från flygplatsen på hemvägen. Suck. Men som tur är flyger jag inte så ofta =)

Fast jag tycker absolut inte att du ska byta ut avokado och andra nyttiga grönsaker. Däremot kan du ju testa att utesluta fett vid matlagning och byta ut tillbehör som pasta och ris (men det kanske du ändå inte äter?) mot smakrika grönsaksalternativ som bönsallad, caponata, pepperonata, ciambotta (men utan att ha i mer än någon tesked olivolja).
Nej, jag äter inte pasta, ris eller potatis. Eller ja, jag äter potatis men mer som en sällsynt delikatess än som tillbehör. Morötter älskar jag men det är inte så farligt eftersom det inte blir mängder, det är mättsamt. :)
Mina egenodlade bönor finns i mängd i frysen.

Använder inte så mycket fett i matlagningen heller men är tyvärr en sucker för crème fraiche, som en klick i sopptallriken eller istället för sås. Gör av med en halvlitersburk i månaden kanske?

Idag ska jag laga kycklinglever och då blir det någon dl grädde i rätten. Fast den är tänkt att räcka till åtminstone 4-5 måltider.

Tänk om det vore så enkelt att jag kunde utesluta godis, kolhydrater och läsk och gå ner. :(

Plus att det blir kolhydrater och socker när jag får lågt blodsocker. Det är lätt att överäta när man får adrenalinpanik.

:eek:
Puttar upp tråden!

Hur går det för er alla?

Har ätit superkasst i helgen, inget nyttigt alls, vita fluffmackor, alldeles för mycket kaffe o.s.v.

Nu är jag tillbaks till shakernas värld och ser ärligt talat fram emot det. ;)

Puttar upp tråden!

Hur går det för er alla?

Har ätit superkasst i helgen, inget nyttigt alls, vita fluffmackor, alldeles för mycket kaffe o.s.v.

Tröstätit hela helgen men nu är det lågkalori under veckan.

Nej det är min svårighet. Har en fraktur på foten och är sjukskriven och är orolig och rastlös.
Nejmenojj! Det låter inget vidare faktiskt.
Mitt tips är att försöka hitta vad som motiverar dig till att gå ner i vikt och häng dig fast vid det! Och passa på att leta ny inspiration om du känner dig uttråkad.

Nejmenojj! Det låter inget vidare faktiskt.
Mitt tips är att försöka hitta vad som motiverar dig till att gå ner i vikt och häng dig fast vid det! Och passa på att leta ny inspiration om du känner dig uttråkad.
Jag behöver inte gå ner i vikt. Mer passa mig så att jag inte får upp.
Det jag jobbar för är att hitta lagom och inte känsloäta.

Puttar upp tråden!

Hur går det för er alla?

Gick väl bra fram till söndag eftermiddag då febern slog till (tror jag mentalt höll den borta tills kursen var färdig och mina elever åkt hem) sen gick det snabbt utför matmässigt :eek:

Kör en "fettfasta" idag för att snabbt komma på banan igen, ingen ridning ikväll men ska i alla fall försöka vara med på gruppträningen i morgon

Den här frågan har kanske stöts och blöts många gånger förut. Men är det någon här som är med i viktväktarna? Hade velat gå med och prova under aprilmånad, måste komma igång mer med träning och köra intervaller för att få upp kondisen framförallt. Det orkar jag inte riktigt i nuläget med lite mat.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
616
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka