Vikttråden 2015

@Trott - typ 9 roooooliga pass av varierande motion/v gör nog en del av jobbet :D
speciellt eftetsom alla pass utom ett är inne i en stor galleria - himla smidigt att handla efter passen, då ökar motivationen att köpa mest bra saker. ..

@Trott - typ 9 roooooliga pass av varierande motion/v gör nog en del av jobbet :D
speciellt eftetsom alla pass utom ett är inne i en stor galleria - himla smidigt att handla efter passen, då ökar motivationen att köpa mest bra saker. ..
Haha förstod det var nått sånt :p
synd nog hinner jag inte med speciellt mycket mer träning än ridningen just nu :( lägger 3 timmar om dagen på pendling till skola/jobb så dagarna är för korta :( men får försöka komma igång med mer träning under sommaren :)

Äsch då, blev bara knappt 900 kcal idag, inräknat en twisterglass jag ska smaska i mig strax. För lite, tycker kaloriräknaren, själv tycker jag att man måste ha lite vett och se var kalorierna kommer ifrån istället för att bara se siffror.. Återkommer imorgon med morgondagens matschema :)

Då var det dags för dagens matschema :D
Antog bara att det är okej i den här tråden att logga lite kost? Kanske inspirerar någon annan tänkte jag :) Är vi fler som räknar?

Middag
Nötfärs - Nötfärs, 80 g 120 kalorier
Livsmedelsverket - Morot, 100 g 36 kalorier
Makaroner - Kokta, 200 g 311 kalorier
Kraft - Curryketchup, 1 Esslöffel 11 kalorier
Totalt 478

Wasa Sport - Knäckebröd, 3 skiva 150 kalorier
Ica - Kokt Skinka, 30 g (1 skiva=10g) 27 kalorier
Creme Bonjour - Creme Cheese Chives, 1 tbsp 42 kalorier
Isbergssallad - Salladsblad, 3 blad
Tomat - Tomat, 3 skiva 9 kalorier
Totalt 228

Sammanlagt idag: 1144 kcal. Kvar: 56 kcal.

Lunchen föll bort från mitt inlägg ovan ser jag..

Potatis, 120 kalorier
Yoghurt - Turkisk, 40 ml 48
Grillkorv 1st, 240 kalorier
Paprika,tomat,gurka,sallad - Blandsallad, 130 g 30
438

Min läkare frågade idag "vad äter du på dagarna?"
Jag fick fullständigt hjärnsläpp och kom BARA på kaffe! :eek:
Så jag måste nog börja skriva ner VAD jag faktiskt äter :o

Jomen såatteh... Fyra, ganska små iofs, tårtbitar på jobbet i dag, sockerkaka i måndags, Ballerina kladdkaka i går och i måndags... Det här börjar bli löjligt. Vikten står iaf still precis under 65 och byxorna känns konstigt nog lösare. Men detta är ju ohållbart i längden såklart.

I morgon kommer syskonet förbi och vi har lovat att bjuda på rabarberpaj, men sen måste jag strama upp detta.

Lunchen föll bort från mitt inlägg ovan ser jag..

Potatis, 120 kalorier
Grillkorv 1st, 240 kalorier
438
Ett tips är att en kycklinggrillkorv innehåller knappt 100 kcal. Väldigt dyra kalorier i vanlig grillkorv.

Väg och mätdag idag gav vid handen att nu är det bara 0,5 kg kvar till viktdelmål #1, midjan har krympt 2 cm sen jag sist mätte för 3 veckor sedan, höftmått är detsamma, armar har lagt på sig 1 resp. 2 cm och det är helt okej tycker jag. Det går ju åt rätt håll om än inte med stormsteg :up:

62 kg. Icke ok.
Inget sött före nästa helg. (Då är det 50-års kalas) Och så lite mat jag kan överleva på. (Gissningsvis 1000-1200 kcal per dag.)
Blä.

Fortsätter spama tråden med dagens mat, imorgon är det vägning igen!
Appen säger för tillfället 3kg tappade, får se imorgon om jag gått upp något.
För tillfället storlek 40, 64,5kg men STOR och sladdrig, tänk gravidmage i formen, utan överdrift alltså. Allt sitter utanpå magmusklerna på en väldigt liten benstomme.

Lunch - Kryddigt stekt ris
Ivars - Kycklingfilé, 130 g 104kcal
1 ägg - 1 ägg (+), 1 serving 80kcal
Livsmedelsverket - Vitkål, 100 g 30kcal
Findus Wokgrönsaker - Thai, 100 g 25kcal
Kokat Vitt Ris - Kokt Ris, 100 g 116kcal
Lok - Gul Lok , 0.5 medelstor 23kcal
Totalt 378kcal

Middag - Couscous med grönsaksröra strösslat med stark korv
Ica - Krossade Tomater, 200 g 40kcal
Squash - Summer, all varieties, raw, 50 g 8kcal
grillkorv - grillkorv, 50 g 127kcal
Livsmedelsverket - Paprika Röd, 50 g 16kcal
Lok - Gul Lok , 0.5 medelstor 23kcal
Aubergine - Naturprodukt, 50 g 13kcal
Livsmedelverket - Couscous Fullkorn Kokt, 150 g 216kcal
Yoghurt - Turkisk, 30 ml 36kcal
Garant - Rödvinsvinäger, 25 g 5kcal
Totalt 484kcal

Kvällsmat - GLASS :love:
Snabbtillagda kalorier, 305 kalorier 305

Totalt idag: 1167 kcal

Fixade en snabb makeover idag!

11257805_1745073805719322_847925565_n.jpg

Öhhmmm ok jag SKA ta tag i detta.... :angel::angel::angel:

@tornblomma jag förstår att du valde bort att sola ansiktet, man vill väl inte se ut som Björn Ranelid heller..

----

Och här kommer ytterligare ett inlägg med min dags mat. Vägde mig idag och allt är samma, både mått och vikt. Vet dock att dom här kilona sitter envist, men jag ska vara envisare än synden för dom ska bort! :D 64,5 fortfarande nu.

Lunch
Felix - Pulvermos, Tillagat (200g Mos), 200 g 140
Ica - Köttbullar, 100 g 230
Milda Culinesse - Flytande Margarin, 5 g 33
433 Kcal

Middag
Pulled pork, 150g 180 kalorier
Kokt - Basmatiris, 100 g 119
377

Kvällsmat
1 Hårt tunnbröd, 110 kalorier
Creme Bonjour - Creme Cheese Chives, 1 tbsp 42
Isbergssallad - Salladsblad, 3 blad 0
Tomat - Tomat, 3 skiva 9
Pärson - Rökt Skinka, 40 g 36
Arla Prästost 31% - En Ostskiva 10g, 3 skiva 117
Ekströms - Blåbärssoppa Utan Socker, 250 ml 50
364

Totalt idag 1 174
Dag 5, vikt tappad: 3kg.

Eh, har mens nu, lyckades köra igång så att mensen kom samma dag som jag började så jag har nog mest kissat ut vätska skulle jag tro :) Får se när den är över hur det egentligen ser ut. Vägde dock kring 67 innan också..

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka