Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, provade ett par byxor som definitivt skulle sitta bättre om jag vägde 1-2 kg mindre. Så antingen det eller omvandla lite fett till muskler. Jag har faktiskt inte gått upp något sen jag blev frisk från magsjukan, det blev faktiskt en rätt bra "omstart". Jag har kommit bort från småätande och äter lite mindre portioner. Dock fortfarande inget jag rekommenderar :laugh:
 
Jag är sjukt sjukt frustrerad! Pratade med mamma idag om att vården har ändrat på dealen vi kom överens om. Dealen var att om jag gick ner i vikt så pass att dom blev oroliga för min fysiska hälsa så skulle jag gå med på att väga mig där. Men grejen är den att nu i depressionen har det varit tufft med maten för att jag inte orkar fixa en massa svåra grejer och för att jag i och med för låg Levaxindos gått upp till övervikt. Har ca 10-12 kg övervikt nu och enligt psykiatrin skulle jag alltså behöva ligga på övervikt hela livet om man ska följa deras logik. Min kropp och psyke mår bättre om hypotyreosen blir välbehandlad och kroppen fungerar som den ska. Jag har inga anorektiska målvikter, tänker inte gå ner alla 37 kg jag gått upp för det vill jag inte ens. Vill bara vara normalviktig.

Min terapeut har vänt på allt och sagt att jag ska vägas så fort dom blir oroliga. Men jag vet till 120% att det vi sa var att jag skulle behöva vägas om dom blev oroliga för att jag gick ner för mycket i vikt. Inte bara av oro för att det är kämpigt. Tänker stå på mig i det för jag checkade ju av med både mamma och pappa idag och dom är på min sida. Dom vet också att jag hamnat på övervikt nu och att en viss viktnedgång vore bra och inget farligt så länge det inte triggar igång dumma tankar. Men jag vill bara vara normal igen.

Så jag har gjort rimliga matplaner men med utrymme för en extra kaka eller gotte ibland.

Jag hoppas jag kan få vara med i tråden på mina villkor för jag behöver stöd och tålamod och känna att jag kämpar med andra. Jag vill därför inte bli bedömd som den anorektiska tjejen för det är inte jag längre. Mina viktmål är varken mer eller mindre sunda än någon annans, kanske sundare i och för sig då vissa bara har estetiska mål och jag har en reell övervikt.
 
På tisdag ska jag träffa läkaren för att min hypotyreos är underbehandlad och jag hoppas att lösningen till min drastiska viktuppgång beror på det och att mer Levaxin kan få kroppen i balans. Tänk om det kan vara så enkelt.
 
Dålig dag idag 🙁 Kroppen är trött och sliten, så idag har jag struntat i att räkna kalorier och i träningen. Nya tag imorgon!
 
Jag är igång med träningen igen! Har sprungit igår och idag och ska träna i gymmet minst en dag och sen en dag med antingen gym eller löpning senare i veckan så jag är tillbaka i gängorna igen. Tränar inte för att gå ner i vikt men det får mig att må bra.

Försöker få till och hålla måltidsordningen. Har svårt att få till det riktigt men det går bättre. Hoppar över eller äter för sällan så det blir att jag småäter mellan måltiderna eller att jag äter mycket när jag väl äter. Trots det ligger jag ett par hundra kalorier under min hålla vikten nivå så rimligen borde jag gå ner i vikt men kroppen vill inte.

Fick dock utskrivet en höjning av Levaxin som jag kommer få den 16 mars. Det är bara att köra på och vara snäll mot både mig själv och min kropp. Kanske ordnar det sig med tiden.
 
Borde kanske inte ätit två chokladcroissanter till frukost när det vankades semla till eftermiddagsfikat. Sprang hem från jobbet med låg tyngdpunkt. *burp*

I morgon börjar bokföringen igen, nästa stopp blir till påsken.
 
74 kg den 11 januari.
Idag visade vågen 70,5 kg :up:

Tycker att det går väldigt bra just nu. Ryggen är bättre också så jag är mera aktiv igen också vilket känns bra.

Idag visade vågen 70 kg :up:
Det går fortsatt bra med kosten och jag rör på mig en hel del. Men ryggen blev kass igen efter helgen så har inte tränat på en vecka. Men jag rider, promenerar och fixar med djuren.
 
1/1 - 73.3
3/1 - 71.6
7/1 - 70.9
10/1 - 70.5
16/1 - 70.1
17/1 - 69.9
21/1 - 69.6
24/1 - 69.0
1/2 - 70.2
6/2 - 69.4
17/2 - 69.1
26/2 - 68.3

Långsamt nedåt. Varvar Nutrilett med chokladbollar och hårt bröd.
Lider av svåra magsmärtor emellanåt och symtombehandlar yvigt med olika preparat, kräks lite emellanåt av kramper ändå. Huden has gone absolutely Loco, och håret är glest, tunnt och sprött.
Täta sessioner hos terapeuten och timvis med suspekta samtal till olika myndiga instanser pga orsaker (är jag ett vandrande prejudikat?!).

But hey - 1hg till och vi har 5kilosbingo!
Då ska jag köpa en barnbok om katter till mig själv och be en tyst bön om att det här är Rock Bottom och att det vänder som uppåt snart. Livet alltså, inte viktkurvan. Åberopar ngn slags symtomatisk omvänd proportionalitet där... ;)

OBS!
Det är alltså ingen fara för livet på ngt sätt - bara ett bistert klimat.
Jag har resurser kring mig på många nivåer. :)
 
Jag tycker det är sjukt svårt att vara nyttig när jag inte är hemma och kan äta det jag vill äta.
Men hemma igen och mår genast mycket bättre, mår verkligen bättre när jag bara äter lite kolhydrater (älskar pasta).
 
Jag tycker det är sjukt svårt att vara nyttig när jag inte är hemma och kan äta det jag vill äta.
Men hemma igen och mår genast mycket bättre, mår verkligen bättre när jag bara äter lite kolhydrater (älskar pasta).
Jag håller verkligen med! Jag är mindre hungrig när jag är hemma och kan välja mellan allt i kylen, vilket gör det lättare att välja något nyttigare. Är jag borta och blir akut hungrig köper jag alltid en macka eller något liknande, när det kanske hade räckt med en liten ostbit eller liknande. Men det går sällan att be om en vit ost på typ skolfiken :laugh:
 
Jag håller verkligen med! Jag är mindre hungrig när jag är hemma och kan välja mellan allt i kylen, vilket gör det lättare att välja något nyttigare. Är jag borta och blir akut hungrig köper jag alltid en macka eller något liknande, när det kanske hade räckt med en liten ostbit eller liknande. Men det går sällan att be om en vit ost på typ skolfiken :laugh:
Ja, jag har bott hos mamma ett par dagar och passat djur, levt på typ pasta med ketchup. :angel:
Har inte pasta hemma själv och håller mig till mina soppor eller ägg då!
 
Åtta veckor avklarade, 1600 på klädkontot. Jobbyxorna som jag köpte för ett år sedan och trodde att jag snart skulle komma i passar lika dåligt nu som då, vilket innebär att det senaste årets viktuppgång är neutraliserad. Jag behöver dem inte förrän till påsk, ska bli spännande att se om de passar då.

I övrigt en bra vecka, har sprungit till och från jobbet två dagar.
 
1/1 - 73.3
3/1 - 71.6
7/1 - 70.9
10/1 - 70.5
16/1 - 70.1
17/1 - 69.9
21/1 - 69.6
24/1 - 69.0
1/2 - 70.2
6/2 - 69.4
17/2 - 69.1
26/2 - 68.3

Långsamt nedåt. Varvar Nutrilett med chokladbollar och hårt bröd.
Lider av svåra magsmärtor emellanåt och symtombehandlar yvigt med olika preparat, kräks lite emellanåt av kramper ändå. Huden has gone absolutely Loco, och håret är glest, tunnt och sprött.
Täta sessioner hos terapeuten och timvis med suspekta samtal till olika myndiga instanser pga orsaker (är jag ett vandrande prejudikat?!).

But hey - 1hg till och vi har 5kilosbingo!
Då ska jag köpa en barnbok om katter till mig själv och be en tyst bön om att det här är Rock Bottom och att det vänder som uppåt snart. Livet alltså, inte viktkurvan. Åberopar ngn slags symtomatisk omvänd proportionalitet där... ;)

OBS!
Det är alltså ingen fara för livet på ngt sätt - bara ett bistert klimat.
Jag har resurser kring mig på många nivåer. :)
Idde och Hajen?
 
3/1 71.6
10/1 70.9
17/1 70.7
24/1 71.3
31/1 ?
7/2 ?
14/2 73.4
21/2 73.1
28/2 73.0

Well well. Tårta hela helgen och sen lite sisådär. Inte särskilt mycket, inte särskilt bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 402
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 170
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 512
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 558
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp