Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag har varit skitlat och inte gjort någonting nästan! :o

Har inte ätit något onyttigt alls däremot, men åter igen så har jag hamnat där jag inte äter någonting på hela dagen, sen när jag väl äter där vid 17,18-tiden så äter jag för tre typ.:banghead: Det är alltid det som varit mitt problem, så jag har försökt att bryta det nu.

I förrgår blev det dock 1,5 timmes rask promenad, sen 1,5 timmes ridning på det direkt plus stalljobb då, och igår blev det ett kort, men tufft ridpass. Ska försöka ta mig ut på långpromenad i eftermiddag efter jobbet också. Tyvärr så är mitt jobb ganska rejält stillasittande och inget jag kan påverka, så jag måste finna ork att röra på mig betydligt mer när jag är hemma. Och sluta äta så jäkla mycket smörgåsar!

Vet inte om jag tänker väga mig på ett tag. Vet ju nu att jag gjort absolut ingenting för att gå ner i vikt så det känns bara onödigt.:o:p
 
Nu är jag igång igen. Jättetramsigt kanske, men jag har gjort en belöningslista. :D Dessutom har jag tänkt om lite. Jag kan omöjligen följa mål som jag själv inte helt kan styra över. Så istället har jag satt upp rörelsemål. Betydligt lättare att styra över och ingen behöver heller provoceras över vad jag äter eller väger.

200 km solbrillor
400 km vårsneakers
600 km kortärmad merinotröja
800 km nya glasögon
1000 km merinolinne
1200 km Fjällrävenjacka som jag har spanat in.
1600 km friluftsbyxor
1800 km vinternkappa

Jag började igår. De första tre månaderna kommer även promenader att räknas, sedan räknas bara löpning. Under tiden kommer jag fortsätta äta som innan. Jag har drygt 10 kg som jag vill bli av med.
Jättesmart ju! Lycka till :)
 
Jag verkar stå hyfsat still i vikt, eller iofs har jag mens nu, och väger lika mkt som innan, så kanske att jag egentligen har gått ner.

Började ju på 74 och är nu nere på 68,0. Känns bra faktiskt. Tråkigt att det tog 4 månader att gå ner vikten som jag gick upp under en vecka på Kanarieöarna bara.

Nu håller jag inte riktigt koll på vad jag äter längre. Ska jag sitta och begränsa mig massor medans jag bara sitter hemma (förutom långpromenaden med hundarna) så skulle jag nog bli tokig. Så jag fuskar oftare än annars, men det verkar inte göra så mycket.

Jag har fått medicin för magen och första vevan gav det en del viktnedgång faktiskt. Sen fick jag byta medel då magen tydligen vande sig. Men den har jag inte behövt ta då jag har varit lös i magen sedan jag blev sjuk för 2 veckor sedan. Hoppas på att den fungerar sedan när jag börjar med den.

Hoppas på att vara nere på 65 kilo om 2 månader. Det verkar vara den takten jag kan gå ner i vikt i. Hade velat vara fin på 60 i sommar, men men, man kan inte få allt.
 
3/1 71.6
10/1 70.9
17/1 70.7
24/1 71.3
31/1 ?
7/2 ?
14/2 73.4
21/2 73.1
28/2 73.0
6/3 72.5
13/3 71.5
20/3 72.7
27/3 74.8
3/4 72.3

Puh.Typ.
Nu hoppas jag vågen slutar skutta iväg uppåt.
Haft en dålig matvecka men har inte ätit så _mycket_.
 
3/1 71.6
10/1 70.9
17/1 70.7
24/1 71.3
31/1 ?
7/2 ?
14/2 73.4
21/2 73.1
28/2 73.0
6/3 72.5
13/3 71.5
20/3 72.7
27/3 74.8
3/4 72.3
10/5 72.3

Lite otippat med samma. Mens i onsdags.
 
3/1 71.6
10/1 70.9
17/1 70.7
24/1 71.3
31/1 ?
7/2 ?
14/2 73.4
21/2 73.1
28/2 73.0
6/3 72.5
13/3 71.5
20/3 72.7
27/3 74.8
3/4 72.3
10/4 72.3
17/4 72.7

Meh. Har inte ätit så mycket. Men uppenbarligen inte "rätt". Dyker ner i superminikesoburken igen.
 
3/1 71.6
10/1 70.9
17/1 70.7
24/1 71.3
31/1 ?
7/2 ?
14/2 73.4
21/2 73.1
28/2 73.0
6/3 72.5
13/3 71.5
20/3 72.7
27/3 74.8
3/4 72.3
10/4 72.3
17/4 72.7
24/4 73.5

Meh igen. Har inte ätit över min WW-budget. Men jag binder vätska helt galet mycket trots att det borde vara typ en vecka kvar till mens. Armbandet till aktivitetsklockan stramar och mitt andra armband i silver lämnar märken, det brukar det inte göra.

Däremot har jag varit dålig på att äta regelbundet över dagen, så det är dags att ställa klockan igen, helt klart. Idag åt jag första måltiden nu klockan 12 bortsett från några koppar te. Och det är ju inte så smart. Det var ju så jag blev fet från början...
 
Nu hoppar jag in här lite försiktigt. Känns som jag hänger konstant i vikttrådar här på Buke, men väldigt hoppigt 😁

Jag är nu snart 4 månader efter graviditet och har något enstaka graviditetskilo kvar. Sen har jag många kilo till att tappa utöver det! Dock ska man ju inte riktigt ligga på för mycket kaloriunderskott när man ammar, så planen är mest att helt ta bort godsaker under veckorna och utöka intensiteten i barnvagnspromenaderna. Med tanke på att jag står stilla i vikten som det är nu, borde de här åtgärderna ändå ge effekt på vikten kan jag tycka! Äter dessutom mjölkfritt för lillans skull, och det gör automatiskt att maten blir nyttigare utan massa grädde, ost etc. Det blir ju inte direkt så mycket glass eller godsaker heller för det mesta innehåller mjölk.

Ligger och valsar runt 80 kg nu. Jag har inget konkret mål mer än att det ska gå neråt i långsam mak.
 
Här har det gått sådär med målen 🙈 och efter påsk känns det som kosten bestått av choklad och energidryck.
Men jobbyxorna har bara blivit liiiite tightare så total katastrof har det inte blivit på hullet ändå.

Men idag har jag blivit med ELias (elcykel) och bilen blir nu avställd, inte värt att kosta på den mer gaffatape 😎
Har ju allt jag rör mig mellan inom en radie på 10 km så tänkte vänta med att köpa ny bil till hösten.

Blir ju liiiite kalorier dom går åt att cykla istället men den stora vinsten misstänker jag blir att det åker ner betydligt mindre gottis när jag handlar, inte lika mumsigt att tugga när man cyklar som när man åker bil.
 
Här går det sakta men säkert. Jag började på 74,0 kg i januari och är nu nere på 67,8 kg. :) Ner till 70 kg gick det bra, men sen tog det stopp. Jag började för någon månad sedan att äta enligt 16:8 med gott resultat, och har sedan dess tappat ytterligare ett par kilon. Träningsmässigt har jag styrketränat ett par gånger i veckan.
Mitt mål är 65 kg, sen får jag se.

Har dock legat hemma i en kraftig förkylning (möjlig corona, är dock testad negativ) i tre veckor nu, så har inte kunna träna på ett bra tag. :turd:
 
Blev inspirerad av Adeles viktnedgång och fick för mig att testa hennes diet. Tänkte att den funkar ganska bra om man är vego som jag är.

My. God. Min mage pajade totalt efter 2 dagar. Antar att det är pga rödvinet 😛 Mådde superdåligt, säkert en kombination av för lite sömn och sockeravtändning. Men nu är jag inne på dag 5 och det börjar kännas helt ok. Är inte superstrikt utan har fuskat med att äta lite ost. Tänker att jag kör 2 veckor och märker jag ingen skillnad på vågen så lägger jag ner detta. Det är ändå intressant att testa tycker jag! Är främst ute efter att tighta till mig lite inför sommaren och bli piggare/hälsosammare.
 
Jag har haft en dålig vår, varit sjuk, haft ryggskott och saknat motivation. Den börjar dock återkomma med ljuset, så jag borde skärpa mig lite igen. Har två par byxor som jag vill ha som är lite för tighta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 414
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 177
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 732
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 577
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp