Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helgen har hittills gått väldigt bra! Har ätit både pizza, chips och choklad men i rimliga mängder och inom min ram :up: Allt blir mycket lättare om man planerar. Jag har sagt att det är okej med godis fredag och lördag (i rimliga mängder, allt handlar om mängder) men inte att äta upp det som är kvar på söndag.
 
Köpte lite kläder i helgen.
Inte roligt. Men valde sådant som går att justera när jag lyckats krympa mig nöjd. Har också ätit förvånansvärt bra för en fri helg. En morotskakemuffin, lite lösgodis och två drinkar på ”onödigt”-kontot.
 
Pga , förkylning så har jag inte tränat på 1,5 vecka. Så har gått upp från 67,4 till 68,5.
Men nu blire hårdkörning igen 💪.
Hoppas kapa ett kg på två veckor iaf. Vore trevligt om man kunde ligga på 65 kg iaf till sommaren.

Det går ju inte riktigt åt rätt håll 😁
68,9 nu..
Men är tillbaka till gamla träninsmönster, skidor och löpning i helgen. Idag gym. Ska bara skärpa mig med kosten också 🙂.
 
Slarvade enormt med kosten förra veckan. Magen reagerade som den brukar:katastrof! Såg ut att va gravid i 5 månaden, magknip och jäkligt med gaser. Så nej. Det är inte värt det för att äta "gott". Vikt vet jag inte,men tänker inte ställa mig där förrän värsta vätska släppt!
 
Hmm, jag tycker att det är ganska svårt att veta hur det går utan våg, kanske borde införskaffa en för att se om det går åt rätt håll 🤔 Känns som att det kommer att ta ett tag innan man kan se definitiva förändringar på bild eller med måttband. Det jag har gjort hittills är att lägga till ett mellanmål och äta mer ordentlig lunch men det är omöjligt att säga om det gjort någon skillnad än :p
 
Efter min dåliga vecka förra veckan inledde jag denna veckan med mens. Men trots mens och mycket fuskande förra veckan visar vågen bara 4 hg upp. Jag hoppas att de är övergående.

Jag mäter mig en gång i månaden. Trots att vågen denna månad bara visade 3 kg nedåt så fortsätter jag att krympa ganska bra. Jag har senaste månaden gått ned 3 cm i midjan (tot 14 cm), 4,5 cm på höfterna (tot 16 cm), 2 cm på låren (tot 7 cm) och 1 cm på vaderna (tot 3 cm). Centimeterna sitter hårdast på mina ben, så det är egentligen bara sista två månaderna som jag släppt lite där. Känns märkligt att jag har börjat krympa ur mina ridstövlar. Nyss kunde jag knappt få igen dem. :laugh:
 
Vägdag idag. -1,2 kg och totalt -5,6 kg. Nu väntas mensvecka under nästa vecka så räknar med att svajja med vätskenivån till nästa vägning.
Gått bra med chips och chokladen förutom igår då maken kom hem med godis. Men det gick att klämma in i dagliga intaget. Ska bara ge fan i den choklad som finns kvar :p
 
Jag ska på bröllop om 10 dagar. Norra valken är för stor så jag kunde inte stänga klänningen :( jag har stort hopp om att dessa 10 dagar kommer räcka för det saknades inte mkt.
 
3/1 71.6
10/1 70.9
17/1 70.7
24/1 71.3
31/1 ?
7/2 ?
14/2 73.4

Jättekul. Verkligen.

Bah.

Har visserligen mest legat i soffan och haft ont i halsen med undantag för en helg i Sthlm där jag promenerade mer än vad jag åt för mycket. Har ätit rimliga mängder (knappar i Lifesum), haft dagar med pulver som plan osv. Jag blir uppgiven.

Well well, det är ju bara att fortsätta. Jag har ju gjort det en gång förut.
 
1200 spänn på klädkontot, kaloribanken välfylld inför morgondagen och sushileverans på ingång. 3/4 av första perioden avklarad, den tar slut på fettisdagen och då blir det ett dygns Lifesum-paus och semmelfrossa.
 
Jag ligger nu under 71 iaf, på 70,6. Jag hoppas så att jag lyckas komma ner till 69 under nästa vecka. Då blir jag lycklig!

Men jag tror inte det, för det var ju trots allt alla hjärtans dag igår, med tillhörande både förrätt och efterrätt. Och det finns efterrätt kvar, och någon måste ju äta upp den :angel::angel:

Det får nog bli 2 långsvängar med hundarna idag.
 
Oh, just ja. Jag har nu telefontid hos min läkare den 20/2, håll nu tummarna för att hon har någon plan. Hjälper den mig att gå ner i vikt så är ju det ett stort plus!
 
Fredagen resulterade i alldeles för mycket choklad, men gott var det :p
I lördags var vi på kalas och igår blev det chips till filmen på kvällen. Tagit lite ledigt under helgen med andra ord. Tillbaka på banan idag :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 424
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 190
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 111
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 663
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp