Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig (med ung samma längd men samma mål ungefär) så är det för lite protein och troligen för sällan.
Frukost (havregrynsgröt m ägg)
Mellis (1 kokt ägg)
Lunch (exv en ryggfilé av torsk plus grönt som broccoli, ärtor, haricot vert
Mellis (proteinshake på vatten och pulver)
Middag (exv kyckling i ugn med rotsaker)
Ev ngt litet till beroende på uppe sent osv, fokus på protein igen)

Osten på knäckebrödet skulle jag byta mot exv kyckling eller skinka.
Jösses så olika man är. Jag skulle gå upp jättemycket i vikt om jag åt sådär :rofl:

Åt lite mer än jag brukar förra veckan, gick direkt upp 600 gram. Och då åt jag inte så mycket som du skriver här.
 
Hur stor tänker du att en portion är?

A9F763DB-3362-4BF7-93BD-6E97650153D2.png

Såhär blir det i Lifesum inkl ett par muggar te med laktosfri mellanmjölk. Inget kvällsmål men skulle jag vara hungrig blir det ett ägg eller en shake till.

Dvs mindre än 1000kcal. Det är inte mycket men det är ofta. När jag håller maten såhär och äter enl klockan så går jag såklart ner i vikt.
 
Visa bifogad fil 51407
Såhär blir det i Lifesum inkl ett par muggar te med laktosfri mellanmjölk. Inget kvällsmål men skulle jag vara hungrig blir det ett ägg eller en shake till.

Dvs mindre än 1000kcal. Det är inte mycket men det är ofta. När jag håller maten såhär och äter enl klockan så går jag såklart ner i vikt.
Härligt för dig!
Jag gör det inte.

Ska jag gå ner i vikt så är det en kopp te till frukost, och sedan en mkt lätt middag som gäller, uppskattningsvis ungefär 1 dl mat då, 3-4 dagar/vecka. Resten av dagarna äter jag lunch på ungefär samma mängd som middagen, en knäckemacka till frukost eller ett ägg.
Någon fredag eller lördag så äter jag lite mer än detta om vi lagar något extra gott eller så.

Säger inte att du äter mycket, det är min kropp som är helknas. Jag var inte sån förr, då räckte det med att sluta äta godis och kanske motionera lite lite extra, så rasade jag direkt de kilon jag ville. Nu sitter de som berget, om jag inte typ svälter mig själv.
 
Jag har tappat greppet under våren, så jag har börjat om idag. Reflektionen är att det känns orimligt att vin innehåller kalorier. Jag tycker att vi bör diskutera det :D jag har bara 2-3 kg att gå ner, men jag har ett par byxor som jag älskar som sitter för tight. Och nu kommer sommaren, så nu måste det här styras upp!
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Även jag ger mig in här, jag har som mål att tappa 15 kg. Jag kör 5:2 men håller även koll på kaloriintaget de övriga dagarna. Loggar allt i Lifesum.
Jag började äta bättre efter påsk men det gav inte önskat utfall så då lade jag till 5:2 också.
Än så länge känns allt bra, men jag är en ätare av rang. Tråkigt, ledsen, glad och allt annat så äter jag gärna. Det hade varit lättare för mig om det var en ovana man kunde välja bort.
 
Jag har tappat greppet under våren, så jag har börjat om idag. Reflektionen är att det känns orimligt att vin innehåller kalorier. Jag tycker att vi bör diskutera det :D jag har bara 2-3 kg att gå ner, men jag har ett par byxor som jag älskar som sitter för tight. Och nu kommer sommaren, så nu måste det här styras upp!
Haha.
Bara tittade in i tråden men asså JAA! Tänker att hellre trånga byxor än inget vin...
 
Jag har tappat det. Ligger kvar stadigt på 71 kg och det är helt okej egentligen, började ju på 74 kg vilket är för mycket för min del. Men skulle vilja bli av med ett par tre kilon till. Kanske orkar göra en kraftansträngning och komma på rätt väg igen snart 😅
 
Det går så långsamt :arghh: Har stått och stampat på exakt samma vikt i drygt två veckor nu. Håller hårt på tillåtet dagligt kaloriintag men inget händer. Någon som har tips på hur man kan kicka igång förbränningen? (Träna är tråkigt...)
 
Det går så långsamt :arghh: Har stått och stampat på exakt samma vikt i drygt två veckor nu. Håller hårt på tillåtet dagligt kaloriintag men inget händer. Någon som har tips på hur man kan kicka igång förbränningen? (Träna är tråkigt...)

Om du inte vill träna är det svårt att öka förbränningen. Hur mycket kalorier äter du?
 
Ah okej, då ska du verkligen inte äta mindre. Har du rent objektivt en ohälsosamt hög vikt eller är det mer en känsla att du vill gå ner? Du behöver såklart inte svara.

Jag tänker såhär, ge det lite mer tid, sänk inte kaloriintaget mer eftersom det är svårt att få i sig det kroppen behöver på mindre än 1300 kcal. Överväg ändå att försöka hitta någon träning som du tycker är kul/okej/inte döden.
 
Ah okej, då ska du verkligen inte äta mindre. Har du rent objektivt en ohälsosamt hög vikt eller är det mer en känsla att du vill gå ner? Du behöver såklart inte svara.

Jag tänker såhär, ge det lite mer tid, sänk inte kaloriintaget mer eftersom det är svårt att få i sig det kroppen behöver på mindre än 1300 kcal. Överväg ändå att försöka hitta någon träning som du tycker är kul/okej/inte döden.
Jag har haft skapligt jämn vikt hela mitt vuxna liv men den har dragit iväg en del de senaste de senaste åren. Men inte ohälsosamt hög vikt egentligen utan jag vill mest bli av med det där på mage och i midja som tar emot när jag pendlar med armarna och som jag inte riktigt känner igen som "jag".
Jag tror inte heller att lösningen är att äta mindre. Appen "skäller" för övrigt på mig om jag någon dag ätit för lite.:)
 
Ska också tillägga, när jag hamnat på platåer så har det ibland hjälpt att under max två dagar öka på kaloriintaget ganska rejält, cirka 2500-3000/dag för att sen återgå till 1300.
Det DÄR var ett tilltalande knep! Definitivt värt att pröva så att kroppen luras till att det är "fri tillgång" igen :-)
 
Jag har hallit runt 1000 calorier under en lang tid. Nar jag kom fram till nastan mitt mal, bara 3 kilo till stannade jag. Jag gick over till en low carb diet och finally ror jag mig nerat igen.
I morse vagde jag 55.5. och nu ar jag verkligen "committed" att ga ner de sista 3 kilona. Jag gick over till en "low carb diet" for annars blir jag inte matt. Nu ater jag de mest underbara saker ... och gar stadigt ner mer. :D
 
Kors i taket! Efter mitt gnällinlägg igår om att absolut nada hänt på viktminskningsfronten under drygt 2 veckor så kan jag konstatera att vikten är 8 hg lägre nu efter en god natts sömn! Kanske bäst att inte ropa Hej ännu, men jag hoppas verkligen att det börjar släppa nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 414
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 177
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 747
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 581
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp