Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20200501_133555.jpg


Var sugen på något gott att tugga på på jobbet och är sjukt nöjd att det var detta som slank med!

Ont i baken som attans, inte van att cykla 4 mil om dagen, men det går väl över, hoppas jag.....
 
Har inte hänt så mycket på vågen under april för min del, märker att jag pendlar väldigt mycket i vikt vilket är intressant för det har jag aldrig lagt märke till innan när jag inte ägde en våg. Men mäter med måttband på tre ställen på kroppen varje fredag och har så gjort så sen starten i januari. Och där händer det grejer varje vecka. Var och shoppade lite i onsdags och provade kläder i provrum för första gången på länge och jag märkte en stor skillnad på hur kläderna satt och det blev en väldigt positiv upplevelse, till skillnad mot hur det kändes i vintras när jag skulle shoppa...

Älskar verkligen periodisk fasta! Det blir såå mycket lättare för min hjärna att följa tidsbegränsningar än begränsningar med vad jag får äta. Begränsar ju visserligen mängden iom att jag räknar kalorier i en app men det blir liksom inget förbud, och min hjärna kan inte hitta på något belönings/bestraffningssystem.
 
...
Ont i baken som attans, inte van att cykla 4 mil om dagen, men det går väl över, hoppas jag.....
Ta hjälp med att ställa in sadeln på cykeln!
Det kan göra HELA skillnaden för hela cyklingen, sitter man för långt fram på sadeln (för att ramen på cykeln kanske är för stor) får man sittbenen på varsin sida om det smala partiet och då får man jätteont i dem. Sitter man för långt bak på sadeln eller om den är för hög kan man få ont på andra ställen.
 
3/1 71.6
10/1 70.9
17/1 70.7
24/1 71.3
31/1 ?
7/2 ?
14/2 73.4
21/2 73.1
28/2 73.0
6/3 72.5
13/3 71.5
20/3 72.7
27/3 74.8
3/4 72.3
10/4 72.3
17/4 72.7
24/4 73.5
1/5 —-
8/5 75.2

Jag går och går och äter enl min WW-plan, äter inte veckobonusen, räknar mjölken.

:cry: 😢😑
 
Jag står STILL! Och jag vet precis varför! Jag går ner i veckorna, funkar finfint att följa planen och sen kommer helgerna och jag förstör allting.
Jag blir så irriterad på mig själv!
 
Jag gör ett nytt försök. Har inte varit så framgångsrik här i vår som jag hade tänkt... och ett tag gav jag upp helt men nu är jag på G igen. Kör lågkolhydratkost, mot LCHF, men inte helt strikt. Tycker det är den metoden som ändå gör det lättast att bli av med sötsug och småätande om kvällarna.

En bit brieost framåt kvällen sen är jag nöjd. Har väl en 5-6 kg att bli av med. Har varit igång en dryg vecka och sötsug är som bortblåst. Så skönt. Däremot svårt att inte äta för mycket av det jag kan äta. Men jag har blivit av med vätskan i alla fall, alltid en början.
 
3/1 71.6
10/1 70.9
17/1 70.7
24/1 71.3
31/1 ?
7/2 ?
14/2 73.4
21/2 73.1
28/2 73.0
6/3 72.5
13/3 71.5
20/3 72.7
27/3 74.8
3/4 72.3
10/4 72.3
17/4 72.7
24/4 73.5
1/5 —-
8/5 75.2
15/5 74.7

Jag hoppas det fortsätter neråt nu och inga fler toppar 😐
 
Fick mens och gick upp ett kilo. Tappar motivationen diiiirekt och tänker "ja men då kan jag ju lika gärna skita i allt då". Så, chips för mig ikväll!
 
Jag har fortsatt gå ner i vikt efter en rejäl korrigering av kosten.

Nu dricker jag en kopp te på morgonen, äter en LÄTT middag vid 18-20 tiden och sedan typ en liten knäckemacka vid 22 innan läggdags. Så ser dieten ut ca 3-4 dagar/vecka.

Helt sanslöst att jag bara ska kunna äta så lite om jag vill gå ner. Borde rasa i vikt, men icke! 66,6 vägde jag igår, vilket är ungefär samma takt som innan. 1 kg/månad ungefär.

På helger äter jag mer, ibland unnar jag mig godis eller chips då med.
 
Jag hoppar in här och behöver lite tips på hur jag bör tänka. Jag vill gå ner från 67kg till 58kg, är 161cm lång så väger några kilo för mycket.

Jag har köpt en aktivitetsklocka som loggar puls, steg m.m. Och fick en träningscykel av farfar som jag cyklar 4ggr/vecka och gått upp från 20min lugn takt till 25-27min med lite intervallträning för att få upp kondition och har gjort detta sen 5maj. En kompis hjälper mej med denna biten.

Sen rider jag ca 3-4ggr/vecka och då ute i skogen. Varierande takt och längd men runt 1h.

Utöver detta går jag promenader, klipper gräs (stor gräsmatta) m.m.

men jag verkar inte gå ner något? Kanske jag äter förlite? Har sedan förra fredagen inte ätit något lösgodis (kunde äta det varje dag) och hållt nere kak och chokladintaget.
en vanlig dag är det
  • Frukost: te och 1 knäckemacka med ost
  • mellanmål/lunch: de senaste dagarna 1 pannkaka med grädde och sylt (detta varierar)
  • middag eller lunch: fläskkarre/kyckling och grönsaker
  • Kvällsmål: te och 1 knäckemacka med ost
middagen/ lunchen varierar Som typ spaghette och köttfärssås, grillat (kyckling, grönsaker m.m.) och enkla middagsrecept.

kommer det kanske synas om ett tag att jag försökt ta tag i kosten?
 
3/1 71.6
10/1 70.9
17/1 70.7
24/1 71.3
31/1 ?
7/2 ?
14/2 73.4
21/2 73.1
28/2 73.0
6/3 72.5
13/3 71.5
20/3 72.7
27/3 74.8
3/4 72.3
10/4 72.3
17/4 72.7
24/4 73.5
1/5 —-
8/5 75.2
15/5 74.7
22/5 74.4

Hade ett mål om 68kg till midsommar. Men det är ju omöjligt som det ser ut nu. Så målet får bli fortsatt stadigt neråt.
 
Jag hoppar in här och behöver lite tips på hur jag bör tänka. Jag vill gå ner från 67kg till 58kg, är 161cm lång så väger några kilo för mycket.

Jag har köpt en aktivitetsklocka som loggar puls, steg m.m. Och fick en träningscykel av farfar som jag cyklar 4ggr/vecka och gått upp från 20min lugn takt till 25-27min med lite intervallträning för att få upp kondition och har gjort detta sen 5maj. En kompis hjälper mej med denna biten.

Sen rider jag ca 3-4ggr/vecka och då ute i skogen. Varierande takt och längd men runt 1h.

Utöver detta går jag promenader, klipper gräs (stor gräsmatta) m.m.

men jag verkar inte gå ner något? Kanske jag äter förlite? Har sedan förra fredagen inte ätit något lösgodis (kunde äta det varje dag) och hållt nere kak och chokladintaget.
en vanlig dag är det
  • Frukost: te och 1 knäckemacka med ost
  • mellanmål/lunch: de senaste dagarna 1 pannkaka med grädde och sylt (detta varierar)
  • middag eller lunch: fläskkarre/kyckling och grönsaker
  • Kvällsmål: te och 1 knäckemacka med ost
middagen/ lunchen varierar Som typ spaghette och köttfärssås, grillat (kyckling, grönsaker m.m.) och enkla middagsrecept.

kommer det kanske synas om ett tag att jag försökt ta tag i kosten?

För mig (med ung samma längd men samma mål ungefär) så är det för lite protein och troligen för sällan.
Frukost (havregrynsgröt m ägg)
Mellis (1 kokt ägg)
Lunch (exv en ryggfilé av torsk plus grönt som broccoli, ärtor, haricot vert
Mellis (proteinshake på vatten och pulver)
Middag (exv kyckling i ugn med rotsaker)
Ev ngt litet till beroende på uppe sent osv, fokus på protein igen)

Osten på knäckebrödet skulle jag byta mot exv kyckling eller skinka.
 
Får jag vara med i denna tråd?
Så här i Coronatider inledde jag och sambon ett gemensamt projekt då vi gick med i Wellobe (tidigare Viktklubb). Det roliga var att vi gjorde det samma dag och helt oberoende av varann. Jag hade under en tid sett deras braiga erbjudande om halva priset i ett halvår och då jag för länge sedan ruttnat på att inga kläder sitter bra längre pga viktuppgång så bestämde jag mig för att gå med sista dagen på erbjudandet. Höll som bäst på att anmäla mig och betala när sambon kom hem och då jag berättade vad jag höll på med så log han pillemariskt. "Jag gick med idag" sa han. Vi hade inte ens andats Wellobe för varann innan...
Nu har vi kämpat på i 5 veckor med kaloriräkning. Jag har planerat att gå från 69 till 59 kg till mina 168 cm medan han satsar på 25 kg minus. Man tilldelas delmål på 3-4 kg tapp och han har redan nått delmål nr 2 medan jag ligger och nosar runt delmål nr 1 fortfarande. Försöker att inte stressa upp mig utan tänker att det för ta tid.
Snabb resultatresumé:
17/4 69,2 kg, midja 92 cm
24/5 66 kg, midja 84 cm
 
Har så svårt att inte äta för mkt av allt på lediga dagar.
Har typ 5 kg jag vill bli av med men mest vill jag sluta överäta. Men vet inte hur.
 
För mig (med ung samma längd men samma mål ungefär) så är det för lite protein och troligen för sällan.
Frukost (havregrynsgröt m ägg)
Mellis (1 kokt ägg)
Lunch (exv en ryggfilé av torsk plus grönt som broccoli, ärtor, haricot vert
Mellis (proteinshake på vatten och pulver)
Middag (exv kyckling i ugn med rotsaker)
Ev ngt litet till beroende på uppe sent osv, fokus på protein igen)

Osten på knäckebrödet skulle jag byta mot exv kyckling eller skinka.
Det är min utmaning, att äta oftare och bättre. Är väldigt kräsen med maten men försöker flytta gränsen lite då och då.
Bytte ut ena knäckemackan mot 1-2 ägg på jobbet till frukosten.
Sen har jag kört mer grönsaker och kött under helgen och mindre pasta.
 
Det är min utmaning, att äta oftare och bättre. Är väldigt kräsen med maten men försöker flytta gränsen lite då och då.
Bytte ut ena knäckemackan mot 1-2 ägg på jobbet till frukosten.
Sen har jag kört mer grönsaker och kött under helgen och mindre pasta.

Ja det är min konstanta utmaning. Matklockan och bestämd meny fungerar bäst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 414
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 176
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 706
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 576
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp