Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.

Unafraid

Trådstartare
Någon mer som är peppad på det nya året?
Behöver du gå upp/ner?
Hur många kilo?
Vilken "metod" ska du använda?

Jag ska gå ner minst 3-4kg via en LCHF-inspirerad kost, det enda svåra för mig är egentligen vitt bröd, jag har hemskt svårt att leva utan det, men det ska i alla fall minskas kraftigt.
 
Jodå. Som vanligt. Bättre förutsättningar än tidigare år då jag har möjlighet att planera vissa aspekter av mitt liv på längre sikt och kanske lyckas undvika de stresstoppar som brukar få mig att trilla dit igen.
 
Usch ja, jag har fortfarande tio kilo för mycket. Minst. Julen och nyår har varit lite för goda så det jag gick ner innan kom tillbaka.
Får skärpa mig och börja räkna kalorier igen.

Träningen har fått en rejäl törn, mun höft/ljumske är inflammerad igen och värker som bara den till och med vid promenader
 
Jag ska ner 10 kg som jag dragit på mig pga medicin.
Har dessutom fått hypothyreos pga medicinen. Båda dom har gjort att jag har gått upp såpass mycket.
Jag har fått levaxin som påskyndar ämnesomsättningen och jag ska sluta med litium som jag ändå inte haft så bra effekt på.

Jag ska gå ner genom att äta vanlig mat, dock inte fett och sötsaker.
Jag kommer träna 6 gånger i veckan. Tre gånger ren konditionsträning med intervaller och tre gånger styrketräning.
 
Japp. Vägde mig imorse. Deprimerande. Mer deprimerande att mina byxor inte riktigt passar. Jag är lite trött på mig själv även om det är rätt så icke konstruktivt.

Metoden är enkel.

Tillbaka till matschema, sluta äta efter middagen och bara äta sådant som kroppen blir glad av.
Sedan börjar jag yoga i mitten av januari och vi har en ”powerwalk-deal” i hushållet men det handlar mer om hälsa än viktnedgång.

Ska fortsätta väga mig på fredagar så dagens vikt är mer en personlig notering, invägning 1 blir därmed 3/1. När den är gjord ska jag dela upp det i delmål.

(Sedan har jag också hjälp av www.diabetesstudie.se ).
 
Jag behöver gå ner ca 25 kg men jag är nöjd till en början om jag kan gå ner 10 o hålla det innan jag går vidare. Första målet blir -5 kg.

Tänker viktväktarinspirerat utan att bli medlem just nu. Vet att det är när jag håller den kosten och tänket som jag mår bäst och när jag kör av banan som jag gjort nu vet jag varför. Viktigaste steget nu är dock att ta upp träningen o få hållbara rutiner kring motionen, då brukar maten komma på köpet.
 
Jag är på!

Det kommer främst handla om att försöka hålla goda vanor i början och hålla liv i mina promenader, dvs rätt kravlöst. Detta eftersom jag återigen är nere i en depression. Efter utredning nu i höstas så kom de fram till att jag lider av recividerande (återkommande) depressioner och nu var det alltså dags igen. Men jag mår alltid bättre av när det är ordning på maten så jag hänger på då lite pepp från andra alltid kan behövas.
Sen vill jag gärna gå ner de kilona jag lagt på mig i höst. Svårt att säga exakt hur mycket då jul och nyår precis är förbi men målet är 6 kg ner. Det får dock ta den tid det tar. Målet är främst att inte öka ytterligare utan hellre stå still tills depressionen är över och jag orkar ta tag i det. Jag känner mig själv vid det här laget och press och krav är inget bra för mig.

Jag lyckades med förra årets mål, att gå minst 10,000 steg om dagen och trots depression större delen av året så fick jag i snitt 13,682 om dagen. Jag fortsätter med det målet detta året också.
 
Jag hoppar in. Jag ska gå ner 20 kg fett och lägga till muskelvikt istället. Det har varit alldeles för slappt vad gäller i mat/godis väg det senaste halvåret så nu är det skärpning. Sen ska jag ut och röra på mig mer.
Tanken är att vänta ut alla nyårslöftes gymmare (som lär ha försvunnit runt slutet av feb) och sen börja gymma igen. Har fått lägga det på hyllan pga småbarn och en sambo som jobbar sena kvällar, samt börja med mina promenader igen.
 
Jag har inte vägt mig på länge men gissar att jag ligger på 20 kg för mycket.

Jag ska dra ner på sockret (fika) och bara ha det på helger. Tänkte också äta mer nötter, kvarg, grönsaker och frukt. Och äta mindre portioner rent allmänt.

Jag ska även ta upp min träning igen. Både yogan för att öka rörligheten samt träna upp konditionen. Har även börjat kika smått på PT för mer effektiverad träning.

Det är början. Jag får se hur långt det tar mig först och främst, och sedan se vad mer jag kan behöva göra för att förlora fler kilon.
 
Någon mer som är peppad på det nya året?
Behöver du gå upp/ner?
Hur många kilo?
Vilken "metod" ska du använda?

Jag ska gå ner minst 3-4kg via en LCHF-inspirerad kost, det enda svåra för mig är egentligen vitt bröd, jag har hemskt svårt att leva utan det, men det ska i alla fall minskas kraftigt.

Jag har lagt på mig ca 3 kg som jag behöver bli av med om jag ska få på mig mina historiska kläder. :rofl:

Tror inte på metoder eller motion som hjälpmedel för min del utan bara att äta mindre lussebullar och mer riktig mat.
 
Jag har lagt på mig ca 3 kg som jag behöver bli av med om jag ska få på mig mina historiska kläder. :rofl:

Tror inte på metoder eller motion som hjälpmedel för min del utan bara att äta mindre lussebullar och mer riktig mat.
Det är ju en riktigt bra morot, dom är så fantastiskt fina! Jag har ett par byxor som mål, jag älskar dom, men dom är helt utan stretch, så jag kan absolut inte ha dom om jag inte går ner några kilo. :D
 
Det är ju en riktigt bra morot, dom är så fantastiskt fina! Jag har ett par byxor som mål, jag älskar dom, men dom är helt utan stretch, så jag kan absolut inte ha dom om jag inte går ner några kilo. :D

Kläder är helt klart en drivkraft även för mig. Det känns onödigt att köpa en massa nytt för en storlek jag inte vill ha när garderoben är full av kläder.
 
Kläder är helt klart en drivkraft även för mig. Det känns onödigt att köpa en massa nytt för en storlek jag inte vill ha när garderoben är full av kläder.
Precis! Jag vill slänga kläder för att jag har nött ut dom, inte för att jag har "växt ur" dom!
 
Ett par klara fördelar med min nya stabila jobbsituation är att jag har friskvårdsbidrag och friskvårdstimme och pengar att köpa sallader för. Hoppas att det hjälper.
 
Jag är PÅ. Planen är att gå ner 8 kg. Tecknade ett abonnemang på tre månader på aftonbladets viktklubb. Är det någon som testat den?
 
Jag är med! "Behöver" gå ner åtm 4-5 kg. I november åt jag liberal lchf och det fungerade bra för mig. Lugn mage som inte var uppsvälld eller förstoppad. Sen började jag fuska och över julen blev det massor av fusk. Börjar jag äta godis så triggar sockertanden igång och då äter jag allt sött.
 
Jag ska fortsätta neråt. Äger ingen våg men under hösten har vikten ökat lite.
Blivit lite väl ofta det inhandlats chips/choklad på väg hem från jobbet 😎 så det ska undvikas.
Ska även försöka börja med yoga 1-3 gånger i veckan för att få tillbaka smidighet.
 
Kläder är helt klart en drivkraft även för mig. Det känns onödigt att köpa en massa nytt för en storlek jag inte vill ha när garderoben är full av kläder.
Kläder är en stor drivkraft för mig också. Har massor med fina oanvända kläder i garderoben som jag inte kommer i nu för att jag gått upp i vikt. Det suger rejäl.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 324
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 397
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 242
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp