Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hänger på, delmål ett är sista januari, tänkte gå ut starkt och gå ner 1kg/vecka de första fyra veckorna, sen gå ner lugnare. Vill gå ner ca 10kg. Mest för att komma i kläder igen. Börjar rida igen nästa vecka och har två hundar, tänkte börja simma en gång per vecka också! Gym har jag gett upp lite, gå inte dit ändå :meh:

Äter frukost och lunch varje dag på jobbet och tänkte göra storkok på soppa och grytor, så jag har MAT när jag kommer hem och inte småäter! Sambon är oftast borta på veckorna, annars lagar han maten.
 
Jag är PÅ. Planen är att gå ner 8 kg. Tecknade ett abonnemang på tre månader på aftonbladets viktklubb. Är det någon som testat den?
Jag kör viktklubb och har gått ner bra med det. Hade såklart kunnat gå ner snabbare men är ibland lite väl liberal på helgerna :D
 
Jag hänger också på! 😊 Målet är att gå ner till 65 kg, i dagsläget ligger jag på 74.

Jag behöver äta ordentligt, bort med skräpmat och annat onyttigt, och försöka hinna med lite mer träning. Nu är jag ju inte direkt någon fullkomlig soffliggare då jag har häst, men jag ska försöka hinna med lite mer promerader, något ordentligt pass under helgen och en vardag i veckan. Min svaghet är socker (läs godis) och kan jag skippa det är nog mycket vunnet. 🙂
 
Heja alla! Man måste bestämma sig och hålla i utan att bli alltför fixerad vid viktminskning.
Tyvärr är det svårt att gå ner enbart genom att öka motionen. Det är basalförbränningen som står för den stora delen av kaloriförbrukningen .
Mina bästa tips är dock: Larsa youghurt 0% som går att använda till det mesta och så Tweeks godis när man bara måste ha ngt sött ...
 
Heja alla! Man måste bestämma sig och hålla i utan att bli alltför fixerad vid viktminskning.
Tyvärr är det svårt att gå ner enbart genom att öka motionen. Det är basalförbränningen som står för den stora delen av kaloriförbrukningen .
Mina bästa tips är dock: Larsa youghurt 0% som går att använda till det mesta och så Tweeks godis när man bara måste ha ngt sött ...
Fast motion är ju så mycket mer än bara förbränning :)
Jag mår bra av motion, det ger mig endorfiner, sänker ångesten och ger mig mer energi. Resultatet av det är att jag orkar mer, som att laga bättre mat, komma igång med annan aktivitet, inte lika stort behov av snabb energi etc
Som en positiv snöbollseffekt :)

Motion leder till indirekt viktnedgång för mig
 
Jag är också med, behöver gå ner ca 5-7 kg. Jag ska skippa snacks de flesta dagar i veckan, det är där problemet ligger just nu. Dock har jag också tänkt testa periodisk fasta, men mer för att se hur det känns än för att gå ner i vikt. 16:8 tyckte jag lät toppen, tänk att få skippa frukost och få massor positiva effekter. Sen läste jag tyvärr lite mer forskning och insåg att det är de senare timmarna på dygnet man ska skippa. T ex äta mellan kl 7 och 15 och fasta resten av dygnet. Betydligt svårare att få ihop i schemat...
 
Fast motion är ju så mycket mer än bara förbränning :)
Jag mår bra av motion, det ger mig endorfiner, sänker ångesten och ger mig mer energi. Resultatet av det är att jag orkar mer, som att laga bättre mat, komma igång med annan aktivitet, inte lika stort behov av snabb energi etc
Som en positiv snöbollseffekt :)

Motion leder till indirekt viktnedgång för mig

Men ellerhur, så är det för mig också! Tränar jag så äter jag automatiskt bättre. 😊
 
Hoppar på denna, graviditet, oregelbunden och lite sömn samt mkt mys i soffan har gett resultat...dock inte åt det hållet jag önskar :p behöver lite pepp och inspiration från andra nu när det ska stramas in på vardagsmyset och jag ska få mig upp ur soffan 😁💪 Har inte satt mig några specifika mål än, men det borde jag kanske göra 🤔 har ni några bra böcker, tidningar lr poddar som inspiration? Tycker det är så svårt att hålla motivationen uppe, speciellt i denna mörka tiden på året.
 
Oookej, idag blir en prövning.
Sovit pissigt dåligt pga hosta så jag är hur trött som helst. Försöker göra mitt bästa på jobbet iaf men risken är att jag gör slut på all energi och att jag däckar totalt när jag kommer hem.

Men jag vill verkligen motionera/röra på mig 30 minuter även idag. Hur skulle ni gjort?
Med i ekvationen finns även små barn så motionen lär lösas antingen tillsammans med dem eller i mörker ikväll när sambo kommit hem.

Funderar på att leta reda på en ny bra serie att slå på ikväll medan jag trampar på motionscykeln. Men idag behövs det verkligen något motivationshöjande för den är sååå låg just nu. 🙈
 
Oookej, idag blir en prövning.
Sovit pissigt dåligt pga hosta så jag är hur trött som helst. Försöker göra mitt bästa på jobbet iaf men risken är att jag gör slut på all energi och att jag däckar totalt när jag kommer hem.

Men jag vill verkligen motionera/röra på mig 30 minuter även idag. Hur skulle ni gjort?
Med i ekvationen finns även små barn så motionen lär lösas antingen tillsammans med dem eller i mörker ikväll när sambo kommit hem.

Funderar på att leta reda på en ny bra serie att slå på ikväll medan jag trampar på motionscykeln. Men idag behövs det verkligen något motivationshöjande för den är sååå låg just nu. 🙈
Har jag en sån dag så brukar jag faktiskt låta bli, kroppen behöver sin vila. Alternativt sikta på en lugnare promenad. Det fungerar för mig. :)
 
Har jag en sån dag så brukar jag faktiskt låta bli, kroppen behöver sin vila. Alternativt sikta på en lugnare promenad. Det fungerar för mig. :)
Problemet är att jag har tuffa dagar väldigt ofta, jag måste hitta ett sätt att hantera dem :) kanske med en lugn promenad som du säger. Eller att trampa i lugnt tempo på motionscykeln till en bra serie.

Just nu behöver jag komma in i rutinen med varjedagmotion, även om det under tuffa dagar kommer innebära lågintensiv motion.
 
Problemet är att jag har tuffa dagar väldigt ofta, jag måste hitta ett sätt att hantera dem :) kanske med en lugn promenad som du säger. Eller att trampa i lugnt tempo på motionscykeln till en bra serie.

Just nu behöver jag komma in i rutinen med varjedagmotion, även om det under tuffa dagar kommer innebära lågintensiv motion.
Okej, jag förstår dilemmat! Lägre krav dom dagarna låter som en bra plan :)
 
Oookej, idag blir en prövning.
Sovit pissigt dåligt pga hosta så jag är hur trött som helst. Försöker göra mitt bästa på jobbet iaf men risken är att jag gör slut på all energi och att jag däckar totalt när jag kommer hem.

Men jag vill verkligen motionera/röra på mig 30 minuter även idag. Hur skulle ni gjort?
Med i ekvationen finns även små barn så motionen lär lösas antingen tillsammans med dem eller i mörker ikväll när sambo kommit hem.

Funderar på att leta reda på en ny bra serie att slå på ikväll medan jag trampar på motionscykeln. Men idag behövs det verkligen något motivationshöjande för den är sååå låg just nu. 🙈

Om du har sovit dåligt på grund av hosta så är du ju inte riktigt frisk, så ta det lite varligt. Utomhuslek med barnen kanske inte är så dumt, sparka lite boll eller något.
 
Jag är PÅ. Planen är att gå ner 8 kg. Tecknade ett abonnemang på tre månader på aftonbladets viktklubb. Är det någon som testat den?

Testade för typ 10 år sedan. Det funkade bra för mig men är ett koncept som är enkelt att göra själv - dra ner på kalorierna. Fördelarna är dock att man får färdiga recept och kan vara med i grupper via deras plattform. Jag gillade det.
 
Längtar tillbaka till vardagen. Nästa vecka är barnen tillbaka i skolan och då borde rutinerna infinna sig igen. Tills dess får jag ta det som det kommer.

6 km promenad igår och 45 min pw på löpbandet idag på morgonen. Blir troligen 30 min promenadrunda med vovven senare ikväll.
 
Så bättre ätande,mer motion och så tänker jag försöka övertyga min doktor om att skriva ut den nya bantingstabletten åt mig, har ingen aning om hur hon ställer sig till det, men det var hon som skrev ut "tjock medicinen" och med mera tyngd så bråkar både rygg o knä värre än innan.
Vad är det för ny bantningstablett?
 
Jag är på! Har lagt på mig av stress, mediciner etc och att jag både slarvat med kost och inte orkat träna.
Jag måste ner i vikt för att få mindre ont i kroppen och bygga upp muskulatur för mindre smärta och mer ork.

Jag tänker ha 1 ätdag i veckan då jag får äta vad jag vill. I övrigt är det bort med snabba kolhydrater, minska okynnesätande och försöka röra mig mer. Har också börjat jobba med stressbiten. Väntar på tid till läkare för att se över medicineringen med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 384
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 167
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 291
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 504
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp