Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hänger på,pga medicin har vikten ökat med ca 10kg sen har jag ätit mig till ytterligare 5kg.
Så bättre ätande,mer motion och så tänker jag försöka övertyga min doktor om att skriva ut den nya bantingstabletten åt mig, har ingen aning om hur hon ställer sig till det, men det var hon som skrev ut "tjock medicinen" och med mera tyngd så bråkar både rygg o knä värre än innan.
 
Någon mer som är peppad på det nya året?
Behöver du gå upp/ner?
Hur många kilo?
Vilken "metod" ska du använda?

Jag ska gå ner minst 3-4kg via en LCHF-inspirerad kost, det enda svåra för mig är egentligen vitt bröd, jag har hemskt svårt att leva utan det, men det ska i alla fall minskas kraftigt.


Kan du inte bara ta en skiva vitt bröd som lyx på tex lördagsmorgonen?! Då behöver du ju inte utesluta det om än "bara" dra ner rejält på det? :).
 
I'm in!
Behöver gå ner 10 kg för att hamna under min "övre gräns" jag hade för några år sedan. Har vägt mindre än så men det pallar jag inte numera. Mitt delmål är att gå ner 5 kilo till jag åker till Havanna i slutet av februari.
Kommer äta vad jag vill men inte hur mkt jag vill ;)
 
Det är ju en riktigt bra morot, dom är så fantastiskt fina! Jag har ett par byxor som mål, jag älskar dom, men dom är helt utan stretch, så jag kan absolut inte ha dom om jag inte går ner några kilo. :D

Tack snälla! Ja, insåg att det blivit lite mycket lussebullar när jag inte kunde stänga min senaste skapelse. :rofl:
 
Tog tag i min vikt f knappt två år sedan. Planen var från 77 till 70 men det blev 62 ... Tog 9 månader. Har hållit vikten i ett år. Jag använde Viktväktarnas app och började springa igen efter ca 25 års uppehåll! Rekommenderar verkligen Viktväktarna. Det är busenkelt att följa och man behöver inte gå på ett enda möte om man inte vill ..
 
Kan du inte bara ta en skiva vitt bröd som lyx på tex lördagsmorgonen?! Då behöver du ju inte utesluta det om än "bara" dra ner rejält på det? :).
Jo, jag kommer äta bröd ibland, men det måste vara "förbjudet", för vitt bröd gör att jag blir sugen på allt och så spårar det iväg. :)
 
Jag är med!

10 kilo är toppmålet vid årets slut, 5 kilo är jag nöjd med fram till sommaren 😊

30 min motion varje dag och ersätta halva kolhydratmängden med grönsaker.
 
Ingen superstart idag men jag har gått en promenad och handlat hem nyttig mat men inget snask. Är trött och förkyld så utgångsläget är inte på topp.
 
Jag behöver tappa en del. Har lagt på mig åtta kilo sen jag träffade mannen för fyra år sen. Och nu ytterligare åtta sen jag blev gravid.
Totalt 16 kilo, men gärna 20 egentligen...

Bebis blir vräkt 22/1 och jag tänkte ta det piano till vi lärt känna vår nya familjemedlem men lägga av med allt ”unnande”, dvs chips på en onsdag och glass på en torsdag. Äta all typ av mat jag vill, men inte i för stora mängder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 414
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 176
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 706
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 576
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp