Vikttråden 2021

Blir nyfiken på vad du äter för gröt! Försöker hitta en som jag kommer överens med. :)
Jag äter gröt från mymuesli. Hade deras adventskalender och fick en riktig wow-upplevelse på vissa sorter.
Min absoluta favorit är deras färdigblandade äpple-dadel-nöt som jag beställde väldigt mycket av denna gången 😁

Jag beställde även banan-choklad för de dagar har chokladsug på morgonen. Den är dock ny för mig. Har provat en annan med choklad innan som tyvärr var slut nu.

Jag provade även att göra en egen grötmix då jag fick ett erbjudande om en gratis sådan. Bild på innehåll nedan. Och 2 egenblandade müslis då jag troligtvis behöver hitta ngt annat än gröt till varma sommardagar. Hoppas jag hittar ngn müsli som kan fungera liknande för mig.
Screenshot_20210310_104809_com.android.chrome.jpg

Så att eh jag är såld på deras gröt. Inte lika såld på att de tappade bort min beställning dock. 🙄
 
Ni som tillhör bröd gör mig knäpp klubben precis som mig, märker ni ngn skillnad på olika bröd?

För mig är det samma oavsett brödsort.

I morse hoppade jag brödet och tog istället en tortilla med tillbehör (rester från igår) och jag är hur nöjd som helst. Kändes lite märkligt till frukost men har iaf *peppar peppar * inte gjort mig knäpp idag.
 
Ni som tillhör bröd gör mig knäpp klubben precis som mig, märker ni ngn skillnad på olika bröd?

För mig är det samma oavsett brödsort.

I morse hoppade jag brödet och tog istället en tortilla med tillbehör (rester från igår) och jag är hur nöjd som helst. Kändes lite märkligt till frukost men har iaf *peppar peppar * inte gjort mig knäpp idag.
Hårdbröd går bra för mig i alla fall :) även vitt.
 
Ni som tillhör bröd gör mig knäpp klubben precis som mig, märker ni ngn skillnad på olika bröd?

För mig är det samma oavsett brödsort.

I morse hoppade jag brödet och tog istället en tortilla med tillbehör (rester från igår) och jag är hur nöjd som helst. Kändes lite märkligt till frukost men har iaf *peppar peppar * inte gjort mig knäpp idag.
Jag brukar göra ett frö/nötbrod som i alla fall inte triggar mej till att skyffla in häsevis med extra gotta på dagarna.

Jag har "56kg's" recept på paleobröd som grund men modifierar innehållet med vad som finns hemma i frö/nötväg. Jag har aldrig i cashewnötter då jag tycker det smakar skit i bröd :rofl:
Brödet triggar i alla fall inget sötsug och det mättar väldigt bra.
Urgott att ha som ägg och sillmacka.
 
Ni som tillhör bröd gör mig knäpp klubben precis som mig, märker ni ngn skillnad på olika bröd?

För mig är det samma oavsett brödsort.

I morse hoppade jag brödet och tog istället en tortilla med tillbehör (rester från igår) och jag är hur nöjd som helst. Kändes lite märkligt till frukost men har iaf *peppar peppar * inte gjort mig knäpp idag.

Knäckebröd och Tortilla fungerar bra för mig!
 
Alltså VAD är det med mackor som drabbar chokladsuget så dant? :confused: Fattar inte! Gjorde varma mackor till lunch idag med halloumi och skinka pga orkade inget annat. Innan jag fattar vad som händer sitter jag med handen i en skål choklad? Blev inte mycket till middag... :cautious:

Liksom wtf? Vad är det för magisk trollformel i köpt deg som formats till bröd som fullständigt kollapsar chokladsynapserna i hjärnan?
Just varma mackor tänker jag är sådär lagom feta och salta och härliga att choklad med sin sötma liksom kompletterar... perfekt. Åh gud vad jag trånar efter varma mackor och choklad nu. Tack för det :p
 
Ni som tillhör bröd gör mig knäpp klubben precis som mig, märker ni ngn skillnad på olika bröd?

För mig är det samma oavsett brödsort.

I morse hoppade jag brödet och tog istället en tortilla med tillbehör (rester från igår) och jag är hur nöjd som helst. Kändes lite märkligt till frukost men har iaf *peppar peppar * inte gjort mig knäpp idag.

Vitt bröd är min akilleshäl, äter sällan grovt mörkt pga inte gott.
Äter knäckebröd utan problem!
 
Team bröd triggar för mig också. Samtidigt blir jag så himla glad i själen av kaffe och macka så med pannben och flerkornsbröd lyckas jag ändå hyfsat.
Men det är inte alltid lätt ;)

Min största trigger när det kommer till sötsug är sushi :o
 
Ska strax ner till affären och märker redan att det enda jag tänker på är att köpa choklad. Detta kommer bli väldigt svårt att stå emot.
 
Min gröt har kommit :banana: :banana::banana:

Jag var bara tvungen att spana in hur min egenmixade gröt och müsli såg ut. Alltså, jag vill äta dem nu 🤩🤩

I morgon är det fasta så jag måste vänta ända till fredag. Kommer spendera morgondagen med att fundera på vad jag ska börja med på fredag 🤣

 
Dags för mig att joina 😅

Har seglat nästan ett halvår på samma vikt då jag börjat rida (och vara aktiv i stallet) mycket mer. Tänkt att "bra bra, då löser det ju sig". Men tydligen funkar det inte så, om man samtidigt ser det som ett ypperligt tillfälle att äta precis hur som helst. Oändligt tacksam att jag ens stått stilla i vikt, snarare än skenat uppåt. :angel:

Så! Nu försökt sätta ett rimligt mål, 0,5kg ned i veckan, startvikt imorgon och 14 veckor framåt.
Väger nånstans runt 75kg till 178cm och slutmålet är 68kg.

Hade egentligen satt 68kg som mål till 3e juni, men tror att 0,5kg per vecka är mer görbart. Skulle det bli mer någon gång så klagar jag inte helt enkelt. Vill hellre ha vanor jag kan fortsätta med sedan. Mäter och tar foton med, för att inte fastna helt vid vågen.

Min stora plan för det hela är mer lagad mat och mindre sötsaker. Försöka hålla mig lite accountable genom att skriva hur det går här! Väldigt nöjd med nya favorit-mellanmålet dock, 50/50 lätt vaniljkvarg och keso, med lite kanel. SÅ GOTT. :d Mellan det och vaniljkeso får jag mycket sötsug stillat iallafall.
 
Alright, dag ett! Vägde in på 75.0kg , så det var ju en rimlig gissning :)
Startar med kaffe och en skål keso/vaniljkvarg.

Ska försöka logga allt i myfitnesspal också, oavsett hur jag äter och även om jag måste gissa lite.
Brukar inte vara ett stort fan av inspiration quotes, men "consistency over perfection" tar jag med mig från instagram haha. Bra motto för att jag inte ska ge upp så fort det inte går "perfekt".
Pepp!
 
Startvikt 18/12
22/12: - 0,4kg
28/12: - 0,5kg
2/1: +0,7kg
9/1: - 0,9kg
15/1: - 0,9kg
22/1: - 0,6kg
29/1: - 0,8kg
5/2: - 0,7kg
12/2: - 0,5kg
19/2: - 1,4kg
26/2: +0,5kg
5/3: - 0,6kg
12/3: - 1,6kg 🤯

Tot: - 7,7kg


12/3
Biceps vä: - 1,1cm
Biceps hö: + 0,1cm
Bröst: + 1,7cm
Midja: - 3,2cm
Höft: - 1,8cm
Lår vä: - 1,2cm
Lår hö: + 0,6cm
Vad vä: - 2,2cm
Vad hö: - 0,5cm

Tot
Biceps vä: - 3,4cm
Biceps hö: - 2,8cm
Bröst: - 5,8cm
Midja: - 6cm 🥳
Höft: - 8,3cm 🥳
Lår vä: - 6,1cm
Lår hö: - 3,2cm
Vad vä: - 1,4cm
Vad hö: - 2cm

Supernöjd med viktnedgång men lite orolig över det stora skuttet nedåt. Jag hade helst gått ner lite mer jämnt 🙈

Det blir så oerhört tydligt när jag är svullen i magen jämfört med annars. Likadant med vänster ben där både lår och knä följer varandra i både upp och nedgång.

Planen är att dra igång nästa challenge på måndag men att ta det oerhört lugnt så länge jag känner mig som en slemhög. 🤧

Jag börjar få värk nu när jag inte kunnat träna på 1,5 vecka och vill helst slippa det.
 
Inspirerad av @TeamLundVer så vägde jag mig i morse och poff, minus 2 kilo! Trots att jag känner mig som en uppblåst ballong. Jag brukar dock gå ner i vikt precis innan mens så vi får se om det bara är det som händer och de kilona kommer tillbaks nästa vecka. Men just exakt nu så känns det lite kul iaf!

Det verkar som att jag åtminstone står still i vikt just nu, och det känns skönt. Kanske kan jag då gå ner långsamt om jag lägger till motion när vädret är bättre. Just nu vill varken jag eller hundarna vara ute :p
 
In på 74.0kg imorse :)
Uppmuntrande, även om det mesta nog bara är vätska jag samlat på mig i veckan. Nöjd om jag håller i detta till torsdag nästa vecka. Väger mig nu och då för att följa lite, men det är torsdagar som är tänkta som "vägdag". Passat på att ta lite mått också! Blir en lista (också inspirerad av @TeamLundVer :D)

Startvikt 11/3:
75.0kg

Mått 12/3
Biceps vä: 30cm
Biceps hö: 29cm
Midja: 66.5cm
Höft (precis under naveln): 92cm
Stuss: 102cm
Lår vä: 62cm
Lår hö: 61cm
Vad vä: 37cm
Vad hö: 37.5cm
 
Kul att jag kan inspirera 😁

Idag är mina lår lika stora enligt måttbandet.

Men om man kollar på totalen så har jag gått ner i stort sett dubbelt så mycket om vänster lår som om höger. Det säger en hel del om vad de där inflammationerna gör i kroppen. I detta fall får jag ofta inflammation i vänster knä medan höger är mer medgörlig (där är det istället höften som är dum 🙄)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
743
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 962
Senast: zassoo
·
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
794
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Super-GP, den mäktiga finalhoppningen för alla årets GP-vinnare på Longines Global Champions Tour, avgjordes på lördagskvällen i Prag...
Svar
0
· Visningar
172
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp