Vikttråden 2021

Livslångt projekt;)
Det är ett elände när man i huvudet mår bäst med en bok, en och en halvliter cola och en ostbågspåse....
Har viktpendlat hela livet men sen 2014 har det bara gått nedåt;) jag fick diabetes och var tvungen att skärpa mig.
så från 0.108 ton har jag nu landat på 80,6
Det har tagit tid. Men är hela tiden viktstabilt. Kör ca 3 kg ner. Hittar en plattå. Håller den och sen tre ner till. Nu sitter det dock hårdare.
Om jag når 75 till maj och Covid släpper så ska jag belöna mig med en ridresa. Hittade en fin fäbodsritt i Bollnästrakten som är min morot.
Heja alla.
 
Livslångt projekt;)
Det är ett elände när man i huvudet mår bäst med en bok, en och en halvliter cola och en ostbågspåse....
Har viktpendlat hela livet men sen 2014 har det bara gått nedåt;) jag fick diabetes och var tvungen att skärpa mig.
så från 0.108 ton har jag nu landat på 80,6
Det har tagit tid. Men är hela tiden viktstabilt. Kör ca 3 kg ner. Hittar en plattå. Håller den och sen tre ner till. Nu sitter det dock hårdare.
Om jag når 75 till maj och Covid släpper så ska jag belöna mig med en ridresa. Hittade en fin fäbodsritt i Bollnästrakten som är min morot.
Heja alla.

Åh det låter underbart! Fäbodsritten alltså :)
 
Idag är det tänkt att få till ett nytt hemmapass (kör Cloe Tings program), har en del träningsvärk sedan gårdagen så ser väl inte helt fram emot detta 😱

Jag säger som en youtuber, "Cloe verkar snäll och så men när hon säger att man ska göra en ny plankanövning för säkert miljonte gången så önskar man att hon trampade på lego" 😁
 
Tre dagar har gått fint. Jag är ju tvärtemot alla andra. Det går bra i början, inget sug men sen blir det värre och värre.
1/1 joggade jag 6 km och rörde mig totalt 15 000 steg.
2/1 Blev det 7,5 km promenad och totalt 15 000 steg.
3/1. Idag blev det 5 km jogg och 4,5 km promenad. 14 000 steg hittills men ska bli 15.
Motionen är inga stora problem för mig så länge jag inte har ont i knä eller fot utan det är ätandet som är problemet. Nu när jag skärper mig så är det lätt att jag äter för lite och då blir jag vrålsugen.
 
Klappar mig själv på axeln idag efter ha lyckats komma ut 5 dagar av 7 och promenerat 😄 Hur de nu gick till vete tusan men har man ett mål i sikte så 🤔

Förövrigt så är jag rätt fascinerad över nu när jag räknar kalorier att jag faktiskt kan äta 3-4 gånger om dagen utan att kliva över budget, nyttigt för mig att se då jag har haft problemet att jag inte känt för att äta pga av viktuppgång som vart Skenade men nu ser jag ju själv att de går fint att äta. Kanske är jag på rätt väg vi får se i slutet på månaden då ska jag utvärdera de här 😊
 
I morgon börjar första fastedagen för nästa vecka, den andra är på torsdag. Blir intressant att se hur fasta och träning funkar ihop 😱 tänker köra träningen relativt tidigt för att förhoppningsvis ha kvar lite energi från dagens matintag.

Har kollat lite klipp från andra som kört hennes program och dag 1-4 verkar alla tycka är fruktansvärda, dag 5 är aktiv vila och sedan verkar många tycka att det går bättre. Är ju bara 2 veckor totalt så det ska man väl i värsta fall kunna bita ihop och köra? 🤔
 
Har roat mig med att leta lite vegetariska recept som jag ska försöka prova nu när jag ser över och ändrar min kost för att gå ner i vikt. Skulle gärna äta med mer variation på grönsaker och vegetariskt så ska försöka passa på.

Försöker ladda mentalt för att köra igång med promenad och ett träningspass imorgon samt ny kosthållning. Möjligen borde jag fokusera på en sak i början men min rygg säger att jag måste komma igång och träna snarast. Vet ju också att jag är bättre på att hålla kosten om jag också tränar.
 
Hur passande är det inte att dagens Hemmaträning var 45min högintensivt (dag 1 och 2 var det 25min) när man samtidigt fastar? Jag är SÅ OERHÖRT SLUT NU 🙄 tog en promenad efteråt för att få bort mjölksyran.

Fotfarande bara äckelkänslor efter nattens dröm så osäker på hur jag ska få i mig ngn lunch även om det bara är soppa 🙈
 
Vaknade med ont i ryggen så fick låta bli träningen. Tror jag har sovit konstigt men har ont i ländryggen där det brukar vara problem så vill i te riskera något. Känns det hyfsat i morgon ska jag försöka gå en kort promenad.

Fokuserade på maten idag istället. Blev vegetariskt - omelett till lunch och soppa på blomkål, jordärtskockor och kokosmjölk till kvällsmat. Behöver nog komplettera med något till kvällskaffet, börjar redan bli hungrig.
 
Idag hoppade jag promenad. Får blir imorgon istället för ett fem dagar på i princip raken sa mina behinnor ifrån idag 😅 Men men fortsätter hålla koll på kaloriintaget.
 
Fick i mig 2 ägg och 2 skivor kallrökt lax, kändes som att protein var extra bra idag. Äckeldrömmen spökar dock fortfarande för mig så då och då klöks jag 🙄

Lägger drömmen som spoiler
drömde att alla började äta kattbajs, startadse t om upp restauranger, jag klarade dock inte av denna kuliness (mixad kattbajs) utan kräktes upp den igen, vaknade av att jag klöktes. 🤮
 
Fick i mig 2 ägg och 2 skivor kallrökt lax, kändes som att protein var extra bra idag. Äckeldrömmen spökar dock fortfarande för mig så då och då klöks jag 🙄

Lägger drömmen som spoiler
drömde att alla började äta kattbajs, startadse t om upp restauranger, jag klarade dock inte av denna kuliness (mixad kattbajs) utan kräktes upp den igen, vaknade av att jag klöktes. 🤮
Då förstår jag att du mår illa av den drömmen 😣😳
 
Dag 4 med Chloe Tings Hemmaträning, i morgon står det aktiv vila och det behövs verkligen. Jag förhalade dagens pass både med dammsugning (😱) och annat viktigt man MÅSTE göra innan man kan träna 🤣🤣

Det var 3 filmer idag varav 1 ny. Redan första övningen på första filmen var TUNG då musklerna är helt slut. Ni kan ju bara tänka er hur resten var 🙈
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
723
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 929
Senast: zassoo
·
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
789
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Super-GP, den mäktiga finalhoppningen för alla årets GP-vinnare på Longines Global Champions Tour, avgjordes på lördagskvällen i Prag...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp