Vikttråden 2021

Jobbdagar är det svårt att få till promenader för min del då jobbet är stillasittande, pga Corona kör jag bil till jobbet(förlorar 3 km samt 14 trappors vardagsmotion) samt en hund som ska stanna och nosa var femte meter känns det som(ja lite överdrivet.

men igår fick jag till 5 km och idag 7,5 km så nöjd.


Just det kollade BMI oxå och äntligen landade jag på övervikt! Woho första gången på 14 år!
 
Jag vågar inte ställa mig på vågen idag, men min utgångsläge är
89 kg - målvikt 65 kg.

Tanken är dra ner på det onyttiga i kosten (inget godis, inget snacks och ingen läsk samt öka mängden grönsaker på tallriken varje måltid) samt komma igång med mer träningen. Den senare består just nu av futtiga träningsrundor där målbilden är löprundor samt träna upp styrka och smidighet.

Helt enkelt må bättre och leva sundare.

6/1 90 kg :(
 
Försöker vara snäll mot mig själv och inte ställa för höga krav på mig själv för risken är att jag ledsnar då.
Men de går fortfarande bra att räkna kalorier efter snart 1 vecka, försöker hinna med promenader 4 gånger i veckan och blir de fler så är jag såklart glad över de men som sagt minst 4 gånger i veckan.

Började dagen med promenad idag, vet att imorgon kommer jag inte hinna men intressant hur snabbt kroppen ställer om efter bara en vecka så känns de inte speciellt jobbigt längre att ta sig ut.
 
Värsta träningsvärken har gått över. Det är en så härlig känsla att kunna dra upp sina byxor själv 🥳😂

Idag blir det en Fokuspromenad tänkte jag. Känns inte som att det hänt så mycket senaste veckan men jag känner mig lite starkare och det är väl inte fy skam det heller. ☺️
 
Jag mår så dåligt av min allergi, den har skenat iväg på sista tiden. Kan inte ens ta en vanlig promenad utan att få väsande andning och ont i bröstet. Det märks på vågen att jag inte motionerar kan jag säga. Nytt rekord, och inte ett positivt sådant.
Men jag försöker tänka positivt. Har ju fått en sjujäkla snygg bakdel :up:
 
Är däven i skallen vilket säkert inte bara beror på oron som varit omkring mig utan även att jag inte ätit snask. Var inne på närICA igår strax före stängning när knappt nån annan var där, suktade lite efter semlorna meeeen Nej. Roligare att jag höll mig till min kcalplan och kunde sätta över 50 kr till mitt sparande igen istället, roligare så :);).
 
Man brukar ju säga att det inte finns ngt dåligt väder men alltså snöblandat regn är ingen favorit. STOR klapp på axeln för att jag ändå var ute i 49min 💪
IMG_20210106_145327.jpg
 
7/12 75,3
7/1 73,5

Känner mig duktig och inspirerad - vet dock av erfarenhet att inspirationen kan försvinna fortare än anat. Mål typ 68. Eller under 70 åtminstone. Vill helst väga 65, men går alltid upp direkt om jag kommer ner dit (nuförtiden.. ). Ska nog försöka se om jag skulle pendla mindre i vikt om jag inte satsar på att gå ner lika mkt. Så under 70..Är 175 cm.
 
Var så taggad på träningen när jag vaknade i morse 💪 men eftersom jag börjat jobba igen efter ledigheten så skulle den tas på lunchen och då hade jag tappat taggen lite 😉🙈

Bet ihop och körde ändå eftersom denna challenge bara är 2 veckor och det ska jag väl ändå fixa utan fusk???

Har lite ont i magen /mår illa och funderar på om det är den tiden i månaden 🤔 har p-spruta så har ingen koll alls.

Nu är det träning fredag och lördag. Aktiv vila söndag. DET ska jag fixa
 
Idag har de vart latmask dag men också av en god anledning behövde sitta med studierna hela dagen. Har ställt in min kaloriräkning på att jag ska tappa 0,5 kg i veckan, visst de låter inte mycket men de här är långsiktigt och inget som ska stressas. Så ned 0,5 kg denna vecka och jag är super glad för de lilla!
 
På måndag börjar min 4-veckors utmaning. Massa träning och fokus på bra kost. istället för programmets upplägg med att räkna kalorier kommer jag att köra enligt Viktväktarna. Var med där för ett par år sedan och känner att jag har rätt bra koll på maten, och har flera sparade recept.
tidigare ikväll åt jag en semla. Sjukt god! Inte det som påverkar midjemåttet positivt men själen blev lycklig.
 
Är däven i skallen vilket säkert inte bara beror på oron som varit omkring mig utan även att jag inte ätit snask. Var inne på närICA igår strax före stängning när knappt nån annan var där, suktade lite efter semlorna meeeen Nej. Roligare att jag höll mig till min kcalplan och kunde sätta över 50 kr till mitt sparande igen istället, roligare så :);).
Det är ju helt sjukt att det bara gått en vecka på 2021 och redan åker semlorna fram! Det är min akilleshäl och min enda räddning är nog att jag just nu bara handlar en gång i veckan. Bor dock granne med ett konditori så vi får väl se hur det går framöver... Hatten av för dig som stod emot!
 
Vägdag imorgon. Har hållit min WW-budget sedan 1/1 och inte använt bonuspointsen.

Alltså borde det iaf inte vara plus iaf. Men jag känner mig uppblåst, troligen en macka eller två för många i veckan, magen är inte superförtjust i bröd egentligen.
 
:love:Det är ju helt sjukt att det bara gått en vecka på 2021 och redan åker semlorna fram! Det är min akilleshäl och min enda räddning är nog att jag just nu bara handlar en gång i veckan. Bor dock granne med ett konditori så vi får väl se hur det går framöver... Hatten av för dig som stod emot!
Tack, gjorde det då, dock inte idag :o:p. "Råkade" bli en semlewrap eftersom närbutiken hade 30 % rabatt så tänkte att jag testar. Jo den var god men, nja jag vill ha originalet, så ska försöka låta bli ett tag igen :p. Mormor :love: älskade semlor och kunde äta det till frukost :o:D:p.
 
Vägdag imorgon. Har hållit min WW-budget sedan 1/1 och inte använt bonuspointsen.

Alltså borde det iaf inte vara plus iaf. Men jag känner mig uppblåst, troligen en macka eller två för många i veckan, magen är inte superförtjust i bröd egentligen.
Om jag minns rätt var det nog mer effektivt för mig att använda vb, helst vid ett och samma tillfälle än utspritt över veckan. Det kanske du redan testat iof? :)
 
Om jag minns rätt var det nog mer effektivt för mig att använda vb, helst vid ett och samma tillfälle än utspritt över veckan. Det kanske du redan testat iof? :)

Jag tror att det blir för mycket totalt sett, den tar inte riktigt hänsyn till att många som varit rejält överviktiga behöver ligga lägre än ”genomsnittligt” efter viktnedgången för att behålla den.

Sen är jag inte hungrig som jag äter nu, så har inte känt behovet av att äta mer någon dag. Snart börjar ”kalassäsongen”, tänkte ha fixat mer hållbara vanor tills dess 😅😅
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
717
Senast: Karfitsa
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 895
Senast: zassoo
·
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
785
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Super-GP, den mäktiga finalhoppningen för alla årets GP-vinnare på Longines Global Champions Tour, avgjordes på lördagskvällen i Prag...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp