Vikttråden 2021

Jo jag har googlat men hittar inget vettigt? Bara att man kan äta fågel och ägg och grönsaker.
Vad är så speciellt med det?
Följer man den matplanen går du ner bra, får en bra kickstart! Dock fuskade jag och åt kött med samt fisk och jag gick ner finfint :). Nu testar jag fettbrännardieten istället fast inte till 100% utan kör enligt den fram till lunch typ. Den går ut på att man dricker kaffe och sen ger sig ut på promenad nån halvtimme, sen är dagens första mål mat frukt. Senare fyller man med nått ordentligare morgonmål och varierar lunchen med soppa och sallad :).
 
Följer man den matplanen går du ner bra, får en bra kickstart! Dock fuskade jag och åt kött med samt fisk och jag gick ner finfint :). Nu testar jag fettbrännardieten istället fast inte till 100% utan kör enligt den fram till lunch typ. Den går ut på att man dricker kaffe och sen ger sig ut på promenad nån halvtimme, sen är dagens första mål mat frukt. Senare fyller man med nått ordentligare morgonmål och varierar lunchen med soppa och sallad :).

Vilken matplan?

Nu är det inte aktuellt för mig ändå, jag äter inte animalier. Men jag blir nyfiken.
 
Googla! Så ser du utförligare matplan :) men i stora drag går det ut på att dra ner på både kcal och kolhydrater och på 17 dagar brukar man förlora 4-5,5 kg och dessa brukar inte smyga sig på direkt, både och stämde när jag testade :).
Aha, tack för tipset men jag äter inte djur så den lär inte passa mig så bra.
 
Den jag nämnde, alltså 17 dagars som utlovar bra resultat stämde på mig iaf :)

Jag var nog otydlig. Var är det för matplan 17-dagarsdieten har? Och vad skiljer den från alla andra dieter? Det jag läst velat vara precis samma som allt annat, dra ner på energiintaget, ät inte godis och motionera. Precis som alla andra dieter.

Jag är bara nyfiken.
 
Hej gänget. Hoppar in lite här. Har haft en stabil vikt (-/+ typ 2kg) i över fem år nu. Den är densamma även fast jag inte gör bra mat- eller träningsval. Gick för snart två år sen med i ett hälsoprojekt på det lokala gymmet med gruppass och föreläsningar om mindset och kost. Lite senare även en hel del crossfit. Jag vet inte varför men det är så oerhört svårt för mig att inte ge upp så fort det stretar emot lite. Märkte ingen skillnad på vågen även fast jag gick på 3-4 pass i veckan och åt färre kalorier. Gav upp när den första reserven energi tog slut och har inte gjort något sedan dess i stort sett. Har ju märkt nu i efterhand att kroppen snarare än vikten ändrades, bara att jag inte såg det. Märkte det bara när det förbrända fettet satte sig igen 🙈 Så när jag väl kommer igång igen (snart förhoppningsvis) ska jag strunta i den där jäkla vågen. Gå på känsla och sträva efter att må bra och orka mer. Förhoppningsvis även få mindre ont på jobbet.

Hur gör ni för att ta er utanför dörren när det känns jobbigt? Bara en promenad mer är ju bättre än ingenting till en början.
 
Jag var nog otydlig. Var är det för matplan 17-dagarsdieten har? Och vad skiljer den från alla andra dieter? Det jag läst velat vara precis samma som allt annat, dra ner på energiintaget, ät inte godis och motionera. Precis som alla andra dieter.

Jag är bara nyfiken.
Ptja, för att veta exakt får man nog läsa l boken om den dieten, vilket jag aldrig gjort :p.
 
Ptja, för att veta exakt får man nog läsa l boken om den dieten, vilket jag aldrig gjort :p.
Ok, men du har alltså följt dieten? Men du vet inte vad den går ut på och vad som skiljer den från andra?

Menar inte att "sätta dit" dig på något sätt, jag försöker bara förstå vad som är så "magiskt" med den dieten.
 
Ok, men du har alltså följt dieten? Men du vet inte vad den går ut på och vad som skiljer den från andra?

Menar inte att "sätta dit" dig på något sätt, jag försöker bara förstå vad som är så "magiskt" med den dieten.
Har enbart testat första fasen för att se om den höll det den lovade (dieten är indelad i flera) men vet ärligt talat inte vad som gör just den "magisk" :).
 
Det "magiska" med alla dieter är ju att de begränsar intaget = vikt tappas.

Ren logik alltså.

Om det ändå vore så enkelt alltid :meh:

Jag har legat på 900 kcal i flera veckor i sträck utan att gå ner någonting. Jag har varit med i Viktväktarna, levt på måltidsersättningar och fan vet allt. Resultatet? Jag har gått upp 20 kg.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
756
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 982
Senast: zassoo
·
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Super-GP, den mäktiga finalhoppningen för alla årets GP-vinnare på Longines Global Champions Tour, avgjordes på lördagskvällen i Prag...
Svar
0
· Visningar
174
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp