Vikttråden 2021

10 000 steg är ju inte speciellt mycket. Det gör nog varken från eller till med vikt tänker jag. Om man inte jämför med typ 1000 steg om dagen förstås. Styrketräning lär heller inte göra varken från eller till.

Kanske du är som jag, att då jag tränar gör jag allt så himla mycket att kroppen säger stopp? Man måste lära sig att ta det i sakta mak.

Kanske motionscykel, crosstrainer, jogging?

Har du vägt maten eller uppskattar du kalorier?

Äter du någon medicin som kan göra att du samlar en massa vätska eller som stör ämnesomsättningen?

Jag menar mest att jag inte sitter på röven hela dagarna utan jag rör mig faktiskt en del. Jag tränar inte för att gå ner i vikt.

Jag har vägt med brevvåg, varenda liten grej.

Jag äter abilify som inte ska påverka vikten.
 
Jag menar mest att jag inte sitter på röven hela dagarna utan jag rör mig faktiskt en del. Jag tränar inte för att gå ner i vikt.

Jag har vägt med brevvåg, varenda liten grej.

Jag äter abilify som inte ska påverka vikten.
Om abilify ur pharmacy fennica
Screenshot_20210704-145541_Chrome.jpg
 
Tja, det har varit tre olika som alla säger samma sak. Mina problem beror inte på medicinen.
Meh så dumt. Hur sjutton kan dom veta det då folk ändå verkar gå upp eller få viktproblem av abilify.

Alltså om du rör på dig och äter under 1000kcl under lång tid och ändå inte går ner så är ju nåt fel?
 
Ok, jag vet att det bara gått några timmar. Men hallå, vad sysslar appen med?

Till lunch föreslog den 450 g potatis och en mosad avokado. That's it.

Alltså, visst. Det är veganskt. Det är det. Men allvarligt?! Bara potatis i ohemula mängder? Är det bra kosthållning?
Hur får man ens i sig så mycket potatis? Jag åt 150 g och en rödbetsburgare á 85 g utan bröd och blev mätt.

Potatis är fantastisk mat! Hyfsat kalorisnål och innehåller massa bra saker! Och gott! Jag skulle säga att potatis med avocado innehåller jättebra saker :)
 
Potatis är fantastisk mat! Hyfsat kalorisnål och innehåller massa bra saker! Och gott! Jag skulle säga att potatis med avocado innehåller jättebra saker :)

Det säger jag inte emot. Men bara potatis, 450 g potatis? Tycker du att det är en bra måltid? Tillfredsställande?
 
Ja, kanske inte varje måltid, men ibland 😉
Men kokt potatis och nån bönröra kanske kan vara nåt?

Nu kommenterade jag det appen föreslog som en komplett måltid. Jag tycker inte det är en komplett måltid.

Jag äter inte kokt potatis. Det är bland det äckligaste jag vet. Ser ingen anledning att äta det heller, jag kan koka broccoli istället.
 
Nu kommenterade jag det appen föreslog som en komplett måltid. Jag tycker inte det är en komplett måltid.

Jag äter inte kokt potatis. Det är bland det äckligaste jag vet. Ser ingen anledning att äta det heller, jag kan koka broccoli istället.

Ja då blir det svårare.
Jag tycker potatis med avocado är en fullvärdig måltid 😊 för egen del tycker jag inte att det alltid behöver vara alla delar varje måltid. Att alla måltider måste innehålla både kolhydrater, fett och protein. Bara man får i sig under dagen/några dagar.
Sen om du inte gillar kokt finns ju bakad och allt möjligt 😊
Gillar du inte potatis alls måste dom kunna föreslå ett annat recept?
 
Ja då blir det svårare.
Jag tycker potatis med avocado är en fullvärdig måltid 😊 för egen del tycker jag inte att det alltid behöver vara alla delar varje måltid. Att alla måltider måste innehålla både kolhydrater, fett och protein. Bara man får i sig under dagen/några dagar.
Sen om du inte gillar kokt finns ju bakad och allt möjligt 😊
Gillar du inte potatis alls måste dom kunna föreslå ett annat recept?

Självklart finns det fler recept, men de flesta är fruktansvärt tråkiga.
Jag äter en gång om dagen så det måste vara en fullvärdig måltid.

Ser ingen som helst anledning att äta potatis överhuvudtaget men det är en helt annan diskussion.
 
Självklart finns det fler recept, men de flesta är fruktansvärt tråkiga.
Jag äter en gång om dagen så det måste vara en fullvärdig måltid.

Ser ingen som helst anledning att äta potatis överhuvudtaget men det är en helt annan diskussion.

Ja, då är det ju inget för dig såklart.
 
Problemet är att "alla" veganska recept är typ sallad. Jag tycker inte om att äta bara sallad, det är så tråkigt. Och då blir det att jag inte äter alls.
 
Nu kommenterade jag det appen föreslog som en komplett måltid. Jag tycker inte det är en komplett måltid.

Jag äter inte kokt potatis. Det är bland det äckligaste jag vet. Ser ingen anledning att äta det heller, jag kan koka broccoli istället.
Jag avskyr också kokt potatis. Men alltså vitlöksklyftor, potarisbitar, broccoli (ocks kanske morot, batat, squash, bönor eller vad man nu vill) och lite olja och kryddor och OMG vad gott i ugn.
 
Jag avskyr också kokt potatis. Men alltså vitlöksklyftor, potarisbitar, broccoli (ocks kanske morot, batat, squash, bönor eller vad man nu vill) och lite olja och kryddor och OMG vad gott i ugn.

Japp, det är riktigt gott.

Men bara potatis och ingenting annat, not so much. Vansinnigt tråkigt. Grejen med att jag ville ha en app med recept är att jag inte orkar stå och räkna ut varenda liten grej hela tiden. Färdigt recept är så mycket smidigare. Men om det är den nivån på allt vet jag inte om det är värt det. Eller ja, nu har jag ju köpt ett år i appen så det får väl vara värt det.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
736
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 943
Senast: zassoo
·
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
790
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Super-GP, den mäktiga finalhoppningen för alla årets GP-vinnare på Longines Global Champions Tour, avgjordes på lördagskvällen i Prag...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp