Vikttråden 2021

lil-sis

Trådstartare
4C11F51A-8832-4BCB-A990-66E321ABAD08.jpeg


Vikttråden 2021

För oss som vill gå upp, ner eller vara stabila.
 
1/1 - 72.7

Med tanke på att jag typ legat i soffan och ätit choklad i två veckor så känns vikten helt okej :-)

Jag ska bli bättre på att använda WW-appen och från 11/1 så är det MammaFitness som bestämmer min mat i 90 dagar. Finfint 😎
 
Vägde in på högsta någonsin. Har nu gått upp 20 kg :arghh: suck..
Känns som att jag provat allt.
Äta mer, äta mindre, träna mer, vila mer, utesluta än det ena än det andra, Viktväktarna, kaloriräknare av olika slag.

När jag bytt jobb ska jag börja med pulverdiet igen. Kommer bli en riktig lunch varje arbetsdag men resten blir pulver. Trist, men jag måste försöka.
 
Hänger på tråden, behöver gå ner i vikt, men har haft alldeles för svårt att motivera det med hög stress och utmattning. Hoppas på att jag kan komma igång med min nyfunna energi över julledigheten.

Väger ca 95-100kg på mina 173. Har ingen målvikt utan målet är snarare att börja äta bättre/nyttigare och mer regelbundet. Även att komma igång med min rehab, och slutligen, när kroppen känns ok, börja gymma.
 
Jag vågar inte ställa mig på vågen idag, men min utgångsläge är
89 kg - målvikt 65 kg.

Tanken är dra ner på det onyttiga i kosten (inget godis, inget snacks och ingen läsk samt öka mängden grönsaker på tallriken varje måltid) samt komma igång med mer träningen. Den senare består just nu av futtiga träningsrundor där målbilden är löprundor samt träna upp styrka och smidighet.

Helt enkelt må bättre och leva sundare.
 
Börjar årets första dag med en fastedag ☺️
Känns inte alltför svårt när man sovit till 12 🙈🤣

Gårdagen ballade dock ur helt med alldeles för mycket gott så nu hoppas jag att jag kan hålla mig ifrån vräkardagar tills påsk iaf.

Har hoppat på tråden om 90-dagars utmaning och ska röra mig varje dag 👍 har ju en riktig skitkropp s så den får styra var dags nivå.

Idag blir det (snart) en promenad med podd i lurarna ♥️
 
Min våg önskade mig Gott Nytt År imorse, efter att jag vägt mig! x) Jag har fastnat på 86 kg, precis som jag fastnade på 88 kg, förstår det faktiskt inte. När jag når en stabil 85a ska jag mäta mig och ta kort igen tänkte jag.

Längd: 171 cm
Startvikt: 93.4 kg
Målvikt: 65 kg
-28 kg totalt, sen är tanken att de sista 5 kilona ska bytas till muskler, istället för att gå ner till 60 kg.

Vecka 45: 93.4 kg
Vecka 50: 87.7 kg
Vecka 1: 85.8 kg

Så jag har 21 kg kvar att gå ner nu!
 
Vägde in på högsta någonsin. Har nu gått upp 20 kg :arghh: suck..
Känns som att jag provat allt.
Äta mer, äta mindre, träna mer, vila mer, utesluta än det ena än det andra, Viktväktarna, kaloriräknare av olika slag.

När jag bytt jobb ska jag börja med pulverdiet igen. Kommer bli en riktig lunch varje arbetsdag men resten blir pulver. Trist, men jag måste försöka.
Jag har inte varit i dom här trådarna så mkt så förlåt om jag ställer redan ställda frågor men har du kollat ämnesomsättningen?
 
Tröstätit galet mkt och har tappat mycket av konditionen då ett knä och en fot turas om att göra ont.
Ska inte väga mig utan försöka fokusera på bra vanor. Vet att jag har gått upp i vikt.
Jag ska inte köpa godis förrän tidigast 1 mars (det kommer bli en KAMP) men kan tänka mig att ta ngt om jag blir bjuden.
10 000 steg varje dag har jag rört mig varje dag sen 31/8 och har som mål att fortsätta så länge det går.
 
Jag hoppar gärna in här :). Osäker på nuvarande vikt (behöver köpa en våg) men vet att det ligger runt 75 kilo och vill gå ner åtminstone 10-15 kg till mina 165 cm :). Jag ska en gång för alla dra ner på sötsakerna; lyxa till på helgen och inte under veckorna, röra mig mer, bättra mig vad det gäller att dricka vatten, äta långsammare samt mindre och nyttigare :).
 
Jag behöver verkligen vara med i den här tråden 😅 Har problem med ämnesomsättningen pga sjukdom men nu med stabil medicinering sista året har äntligen vikt uppgången stannat av och de är dags att vända skutan åt rätt håll på allvar. Även sänka blodsockret som ligger och svajar går på kontroller var 6:e månad.

Försökt halvhjärtat tidigare men ledsnat varje gång när jag inte kunnat gå ned mer en typ 5-10 kg innan de slog tvärstopp.
Gått hos dietister och annat utan framgång. Men nu ska jag räkna kalorierna, skärpa till mig och äta ordentligt (problemet är att jag slutat äta då jag känt att varje gång jag öppnat kylskåpet så har jag gått upp 10 kg typ) så regelbundna mattider och mina promenader får de bli till att börja med 👊🏻 Så välkommen 2021 de här ska bli ett hälsosamt år!
 
Inte konstigt att jag känner mig mer fluffig 🙄

Startvikt 18/12
22/12: - 0,4kg
28/12: - 0,5kg
2/1: +0,7kg. 😱😱😱😱

Tot: - 0,2kg

Jag har åtminstone inte gått upp om man tittar på hela julen, alltid något. Bara att ta nya tag helt enkelt.

Ska iväg och köpa en träningsmatta nu så att jag kan göra lite hemmaövningar. Vill helst inte gå till gymmet då det är mycket folk såhär i januari och jag helst vill undvika Corona om jag kan.
 
Jag har bestämt att jag ska få belöna mig varje vid -3, 5, 6 och 7 kg. Jag kommer nog skärpa mig om jag får en belöning. :laugh:

Vid -5 kg ska jag få köpa nya träningsskor i alla fall! Kanske träningskläder på -3 och -6 kg?
-7 är "drömmålet" som jag egentligen inte tror att jag kommer nå, jag kommer nog vara nöjd på -5,5 kg. Men för klura ut något riktigt bra så att jag är motiverad att kämpa på ända in i mål.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
674
Senast: Karfitsa
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 548
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
775
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Super-GP, den mäktiga finalhoppningen för alla årets GP-vinnare på Longines Global Champions Tour, avgjordes på lördagskvällen i Prag...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp