Vikttråden 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är sånt här som får mig att vilja ge upp. Dricker nutrilett till lunch, snitt på 18000 steg per dag nu på sistone och tränar 5 dagar i veckan 😒 åt visserligen en pizza igår (😂😂) men tycker man ska kunna ha balans i livet trots att man vill gå ner i vikt.
Jag känner precis lika! Men när du tränar 5 dagar i veckan så bygger du kanske muskler samtidigt? Så du kanske omvandlar fett till muskler (som väger mer)? Så egentligen kankse ett måttband skulle visa resultatet bättre för dig? :)
 
Mens/ägglossning på g?

Har inte mens alls egentligen. Men nån slags konstig mellanblödning nu :meh:
Jag känner precis lika! Men när du tränar 5 dagar i veckan så bygger du kanske muskler samtidigt? Så du kanske omvandlar fett till muskler (som väger mer)? Så egentligen kankse ett måttband skulle visa resultatet bättre för dig? :)

Ja, kanske, jag har aldrig mätt pga tycker jag ofta är så svullen, haha.
Kan ju lika vara vätska också... får ta och se nästa vecka och kanske köpa på mig ett måttband!
 
Jag har varit kattvakt och bott hos mina föräldrar i nästan två veckor. Dessutom fått en valp så har inte kunnat cykla. Sen har det hellregnat nästan konstant så lite mycket soffmys har det blivit. Är förvånad att vågen inte visar ännu mer plus, men nu måste jag göra något åt motionsrutinen innan de dessutom blir massa snö 😅
 
Det är sånt här som får mig att vilja ge upp. Dricker nutrilett till lunch, snitt på 18000 steg per dag nu på sistone och tränar 5 dagar i veckan 😒 åt visserligen en pizza igår (😂😂) men tycker man ska kunna ha balans i livet trots att man vill gå ner i vikt.
Hoppar in i tråden med jämna mellanrum.

Blir lite fundersam över rapporter om några hekto?
Jag tappar ju ganska många hg om jag går på toa. Mer om jag gör bägge delarna. Men att bara göra nr1 tar ju ner vikten ett par hg bara det? Man kissar ju 1-1,5 liter per dag. Dvs samma i kg.

Min vikt varierar ett par kg upp och ner under en vecka.
 
Hoppar in i tråden med jämna mellanrum.

Blir lite fundersam över rapporter om några hekto?
Jag tappar ju ganska många hg om jag går på toa. Mer om jag gör bägge delarna. Men att bara göra nr1 tar ju ner vikten ett par hg bara det? Man kissar ju 1-1,5 liter per dag. Dvs samma i kg.

Min vikt varierar ett par kg upp och ner under en vecka.
”Några hekton” kan vara jätteviktigt för någon som kämpar.
 
Absolut. Det var min poäng!

Är alla så regelbundna att de klarar göra ifrån sig allt i blåsa och tarm innan de väger sig?
Jag väger mig varje morgon efter att ha varit på toa, mest för att ha en vikt innan jag ätit frukost :) Men ja, min kropp är regelbunden förutom vid ägglossning och mens då jag samlar vätska.
 
Hoppar in i tråden med jämna mellanrum.

Blir lite fundersam över rapporter om några hekto?
Jag tappar ju ganska många hg om jag går på toa. Mer om jag gör bägge delarna. Men att bara göra nr1 tar ju ner vikten ett par hg bara det? Man kissar ju 1-1,5 liter per dag. Dvs samma i kg.

Min vikt varierar ett par kg upp och ner under en vecka.

Jag rapporterar varje vecka och ibland är det bara nåt hekto, lägger inte jättestor vikt (hehe) vid det utan ser på det stora hela i slutändan :)

Försöker iallafall väga mig ungefär samma dag, samma tid och gärna efter en vilodag och tömd tarm/blåsa.
 
Det är sånt här som får mig att vilja ge upp. Dricker nutrilett till lunch, snitt på 18000 steg per dag nu på sistone och tränar 5 dagar i veckan 😒 åt visserligen en pizza igår (😂😂) men tycker man ska kunna ha balans i livet trots att man vill gå ner i vikt.
Tycker man går upp lite när man har träningsvärk, kan det vara något?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 966
Senast: zassoo
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 680
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ För oss som vill skriva lite om det här med vikten. Är målet upp? Är målet ner? Är målet att vara stabil? Välkommen! ❤️
42 43 44
Svar
875
· Visningar
71 383
Senast: Ketrawzc
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 167
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp