Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är för snål för att lägga så mycket pengar på ett par skor :o
Spana på Black Friday? Behöver inte alls bli så hemskt dyra! De kommer göra att du kan gå precis lika avslappnat och överallt hela vintern. :) ibland säljs det begagnade på till exempel marketplace då någon köpt fel storlek. Så sambon köpte ett par till jättebra pris den vägen!
 
Angående icebugs så tycker jag att dom är på tok för hårda. Mina fötter säger nej tack. Dra på brodd på vanliga skor känns mycket bättre.
 
Spana på Black Friday? Behöver inte alls bli så hemskt dyra! De kommer göra att du kan gå precis lika avslappnat och överallt hela vintern. :) ibland säljs det begagnade på till exempel marketplace då någon köpt fel storlek. Så sambon köpte ett par till jättebra pris den vägen!
Tänker mest att med min tur så blir det typ snö tre dagar varje år från och med att jag köpt skorna :D De senaste åren har vi haft riktiga vintrar men vi kan ju lika gärna ha plusgrader hela vintern. Men tack för tipset :)
 
Avslutar helgen med 27500 steg idag och 29000 steg igår. Har rejäl träningsvärk i låren 😅 Hoppas mödan visar sig på vågen sen.
Upplever att motionen inte gör så stor skillnad på just viktnedgång, även om det såklart gör det lite enklare iom att man bränner lite kalorier. Men det är betydligt mindre än vad man tror. Jag blir mest mer hungrig. 😄
 
Upplever att motionen inte gör så stor skillnad på just viktnedgång, även om det såklart gör det lite enklare iom att man bränner lite kalorier. Men det är betydligt mindre än vad man tror.
Har dock gått ner 7,5 kg på typ sex veckor sedan jag började stegräkna :) Några smärre förändringar med kosten samtidigt bara (har gjort dessa förändringar förr men utan motionen utan ens i närheten av samma resultat som nu), tror främst det är faktumet att jag är mycket mer aktiv numera faktiskt :) förr låg jag bara på soffan.
 
Jaha, nu har jag ställt mig på vågen efter semestern och måste ner 6,4 kg för att hamna på en rimlig vikt. Men gärna 9 kg ner, vilket jag har gått upp de senaste två åren. Jobbet bjöd dagen till ära på både ute-lunch och eftermiddagsfika, men jag tror att jag ändå åt lagom mycket. Imorgon ska jag börja logga allt jag äter och ska försöka få mig till gymmet! Vi får se om det går att cykla imorgon bitti, risken finns att det är glashalt. Får på vinterdäck på cykeln i helgen och jag har köpt en varmare jacka så jag kan cykla idag! :)
 
Upplever att motionen inte gör så stor skillnad på just viktnedgång, även om det såklart gör det lite enklare iom att man bränner lite kalorier. Men det är betydligt mindre än vad man tror. Jag blir mest mer hungrig. 😄

Jag upplever tvärtom, aktiva dagar bränner jag 500-600 kcal mer än lugna dagar. Men då är det just steg då, att hela dagen är aktiv eller lång utevistelse på några timmar med långpromenad. Enstaka träningspass här och var bränner ju inte så mycket i sammanhanget däremot gör ju en ökad muskelmassa det i förlängningen. Hungern kommer ju dock som ett brev på posten med ökad muskelmassa :D Men för mig är den hjärtligt välkommen.

(Tillägger dock att jag varken väger mig eller tränar just nu. Fullt fokus på att baka bebis så att känna mig pigg och stark får vara nåt för framtiden. Är glad om jag hinner få lite luft och promenad varje dag ☺️)
 
Jag upplever tvärtom, aktiva dagar bränner jag 500-600 kcal mer än lugna dagar. Men då är det just steg då, att hela dagen är aktiv eller lång utevistelse på några timmar med långpromenad. Enstaka träningspass här och var bränner ju inte så mycket i sammanhanget däremot gör ju en ökad muskelmassa det i förlängningen. Hungern kommer ju dock som ett brev på posten med ökad muskelmassa :D Men för mig är den hjärtligt välkommen.

(Tillägger dock att jag varken väger mig eller tränar just nu. Fullt fokus på att baka bebis så att känna mig pigg och stark får vara nåt för framtiden. Är glad om jag hinner få lite luft och promenad varje dag ☺️)
Alla är olika! 500-600 kcal är inte så mycket för mig. Det är liksom en måltid mer och det äter jag definitivt om jag har en aktiv dag.
 
En vecka efter jag startade om (och kom hem från semestern).
-2 kg. Mest troligt vätska från semestern. -4,6 till första målet kvar, dock har jag ett delmål på -2,6 också!

Det slutgiltiga målet är nog på ungefär -6/8 kg ,men det når jag kanske aldrig? Det kommer ta så oerhört lång tid och jag har ganska dåligt tålamod :angel:
 
"Smygvägde" mig igår och idag och det skiljer 8hg 😅 kroppen alltså. Har riktiga invägningen imorgon, gissar på upp och inte ner.
 
Jag tänker mest, hur hinner du det? :laugh: du måste gå ganska långa sträckor varje dag? :)
Vissa rör ju sig mycket på jobbet. Min kompis går 15 000 bara på jobbet, helt utan extra promenader. 10 000 är väl ganska normal stegantal utan att man aktivt motionerar, så att lägga till lite motion ger nog lätt 20 000
 
Gått ner 0,2 jämfört med innan mensen :banana: Är därmed mer än halvvägs till mitt mål (dock bara med 0,1 :D) :banana:kanske att mitt mål ändras med tiden, känner att jag snart börjar känna mig nöjd :)
 

Det är sånt här som får mig att vilja ge upp. Dricker nutrilett till lunch, snitt på 18000 steg per dag nu på sistone och tränar 5 dagar i veckan 😒 åt visserligen en pizza igår (😂😂) men tycker man ska kunna ha balans i livet trots att man vill gå ner i vikt.
 
Det är sånt här som får mig att vilja ge upp. Dricker nutrilett till lunch, snitt på 18000 steg per dag nu på sistone och tränar 5 dagar i veckan 😒 åt visserligen en pizza igår (😂😂) men tycker man ska kunna ha balans i livet trots att man vill gå ner i vikt.
Mens/ägglossning på g?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 188
Senast: zassoo
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 924
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ För oss som vill skriva lite om det här med vikten. Är målet upp? Är målet ner? Är målet att vara stabil? Välkommen! ❤️
42 43 44
Svar
875
· Visningar
71 822
Senast: Ketrawzc
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 380
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp